Aangemaakte reacties
-
Ik zag er vooral veel mustangs, corvettes en oude Amerikaanse wagens die onder de noemer rommel vielen en nooit door een deftige keuring zullen geraken. Maar allemaal wel op een O-plaat. Op de Liersesteenweg was het oppassen want ze vonden het blijkbaar leuk om daar wat te gaan racen. Misschien daarom dat ik zowel in het naartoe als terug weg rijden zoveel politie zag. Met de nodige flitstoestellen in de kant en opzij gezette oldtimers? Ook veel van het volk daar was om vraagtekens bij te stellen. Maar dat is een andere discussie. Ook heel veel moto’s met eigenaars die ik ‘s avonds in de donker niet wil tegen komen. Maar al bij al was het voor een bloedhete zondag de moeite om er 2 x 10 euro inkomgeld aan te verspillen.
in antwoord op: Autos voor verzamelaars dalen weer in prijs[quote=”Testo” post=270048]Ik ben niet 100% op de hoogte maar mijne is gekeurd als oldtimer met een onbeperkte geldigheid.
Zolang ik geen bericht krijg dat mijn huidig wettelijk document niet meer geldig is, heb ik een geldige keuringskaart met onbeperkte geldigheid.
Andere zullen misschien anders zeggen maar dan wil ik eerst een wettelijke basis zien dat mijn huidig document niet meer voldoet aan de huidige wetgeving.[/quote]Een kameraad heeft een mercedes 500SL van ’90 en op O-platen. Vorige maand tegen gehouden op weg naar zijn werk. Stom van hem maar zoals velen dat doen reed hij er ook mee werken. Volgens zijn advocaat want zou voor politierechtbank komen : herberekening naar gewone VB en dit met terugwerkende kracht vanaf datum dat hij de wagen op O-plaat heeft ingeschreven + de verschuldigde BIV die zou berekend zijn op de dag van inschrijving op zijn O-plaat. Alles vermenigvuldigd met de bijhorende boeten en gerechtskosten. Bittere pil om te slikken.Rijden zonder geldige keuring : dit zou een onmiddellijk staande houden betekenen en de wagen zou door de politie getakeld worden. U rijdt dan onverzekerd rond want indien geen geldige keuring = geen verzekering. Je gaat zelf geen bericht krijgen dat je keuringskaart met onbeperkte geldigheid niet meer geldig is maar als burger moet u altijd de wetgeving kennen en de vernieuwingen opvolgen. Is trouwens al veelvuldig op alle mogelijke kanalen geweest dus vandaag zeggen dat je het niet wist? Is het dit waard om je wagen even niet naar de keuring te rijden? Of zijn er mechanische gebreken of niet wettelijke veranderingen aan gebeurd? Oplossen dan en laten keuren. De ANPR camera’s weten direct wanneer je wagen aan alle geëiste documenten voldoet of niet.
in antwoord op: periodieke oldtimer keuringWagen quasi perfect in dezelfde kleur laten overspuiten met demontage van vrij veel onderdelen : 4700 euro incl. BTW (factuur). Wel al even geleden. Maar was wel echt perfect gedaan en na enkele maanden werd de wagen ook nog eens volledig gepolierd. Ik weet niet of je reclame mag maken maar was carrosserie Paul in Sint-Katelijne-Waver.
Ik lees en besluit : naar een lokale bandenboer gaan en niet naar een grote bandencentrale. Eigen ervaring heeft mij daar ook toe geleid. Destijds is de voorste ophanging bij een bandenboer -ook gespecialiseerd in ophangingen- te … (regio Begijnendijk) compleet verkloot en heeft hij een dure velg plat op de grond laten vallen. Achteraf in de officiële garage een dikke rekening aan werkuren en nieuwe uitlijning mogen betalen. En ik zat met een dure velg die beschadigd was. Nu ga ik bij een man die het als zijn hobby – zelfstandige in bijberoep- uitvoert. Wel alles bestellen maar pakken goedkoper, je mag er bij blijven en hij heeft een passie voor wagens. En dan nog wel vooral voor Porsche.
En je koopt best originele velgen want namaak is levensgevaarlijk. Hier ook dezelfde ervaring mee. Een imitatie BBS die in het midden afscheurt. Bij dezelfde bandenboer van hierboven gekocht en wou geen garantie geven. Enkel een kleine inruilwaarde bij aankoop van nieuwe dure originele velgen. Waarvan hij dan achteraf een laten vallen heeft.
Op zich zijn deze velgen die hier te koop zijn aangeboden wel mooie velgen. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van velgen met een zwart hart. Maar op een zwarte 996 4S kan dit wel mooi staan. Over jaarlijks velgen veranderen : ik moet dit ook noodgedwongen met twee van mijn wagens doen. Dit is dan ook de moment om de velgen eens grondig op te poetsen.
in antwoord op: 19″ Sport Classic velgenIdd niet meer te krijgen. Was volgens Porsche al verkocht voor er sprake van was. En zie maar naar de prijzen van de 997 speedster. Ik weet nog dat er bij een autohandelaar een jonge occasie te koop stond. Een witte 997 speedster voor 200.000 euro. Vraagprijs die ruim besproken kon worden. Vandaag is dat snel 350.000 euro geworden.
in antwoord op: 991 speedsterEen kameraad heeft 2 Amerikaanse wagens op O-plaat. Een oudere Corvette origineel en hij gaat deze ook zo laten keuren. En een mustang die volledig is gerestaureerd maar dus ook andere motor, remmen,ophanging … Die kan dus nooit door de keuring en hij zal deze wagen met heel veel verlies ergens in het buitenland moeten gaan dumpen. Ongeveer hetzelfde heeft men in Nederland voorgehad toen er de oldtimerregeling opeens van 25 naar 40 jaar ging. Toen waren er soms zaken te doen en kon je een wagen van 25 – 30 jaar oud voor een zachte prijs kopen. Zo ken ik iemand die er enkele sportwagens is gaan kopen. Hier direct als oldtimer ingeschreven en verkocht. Telkens de kassa gepasseerd. Maar op zich is de wetgeving van vandaag wel duidelijk. En wie een wagen heeft die en origineel is en in orde maakt het niet zoveel uit. Het verschil is uiteindelijk niet meer dan een jaarlijkse keuring. Laat ons anders zeggen een jaarlijkse controle om te zien dat je wagen nog wel tiptop staat.
in antwoord op: wat gaan de prijzen doen ?????????In sommige culturen moet de vrouw drie meter achter haar man gaan. Maar ik heb liever dat mijn vrouw een meter voor mij gaat. Kwestie van mijn nek niet te overbelasten :happy:
En dan ziet ze het niet als ik toch naar andere vrouwen kijk. Lang leve de zon en de uitvinding van een zonnebril :mrgreen:
Die 540 :lekker: Damn er gaat toch niets boven de exotische sportcars :hail:
in antwoord op: 991.1 GT3-RS ingeruild voor Fe*ari996 4S onder een doek zetten. Af en toe eens mee rijden en vooral bewonderen. En binnen x aantal jaar is dat wat vandaag een 964 is. Ik ben ook terug zoekende maar tot op heden ook niets naar mijn zin gevonden. Van het weekend nog een rode 996 4S gezien. Alleen die brede poep al. En blinken :shock:
[quote=”ZUFF-718″ post=268025]Mijn wagen is 2 maanden geleden nog maar gekeurd. Ik ga niet blijven lopen. Ik wacht op een uitnodiging. Trouwens : wat gaan ze doen? Ik ben benieuwd, spannend :happydance:[/quote]
Bij controle langs de weg en het zullen actief gerichte controles worden dan is het blijven staan, takelen en dikke rekening mogen verwachten. Want met een ongeldige keuring- of geen keuringsbewijs rijden ben je automatisch ook niet verzekerd en mag je geen meter meer rijden. Uw verzekeringsbewijs telt dan niet meer. En buiten de takelkosten ga je waarschijnlijk het nog eens bij een Politierechter mogen gaan uitleggen. Wie wilt dat risico nemen?Wel ik ben gisteren met de gewone wagen voor de 1e keer naar de keuring geweest. 4 jaar geworden. En ik ken de stadionchef vrij goed en ik heb er even een babbel mee gedaan. IK vroeg hoe en wat met oldtimers omdat ik interesse heb om een oldtimer te gaan aanschaffen. En volgens de laatste richtlijnen zullen zij elke wagen met een O-plaat bijna hetzelfde keuren als een gewone wagen. Hij schatte op minstens 70 tot 80% afgekeurde wagens. Dus ik wacht nog even af tot er mee duidelijkheid is.
PS : keuringsstation Rotselaar
in antwoord op: periodieke oldtimer keuring[quote=”DST” post=267687]Valt wel mee hoor met Modesta coating op velgen en klauwen[/quote]1 van de betere producten :up:
in antwoord op: roest op remschijven bij het poetsenVóór 20 mei 2018 werden oldtimers enkel vóór de (her)inschrijving onder een O-kentekenplaat aan een technische keuring onderworpen en was een beperkter aantal bepalingen in verband met de technische keuring van toepassing op oldtimers. Vanaf 20 mei 2018 zijn oldtimers ook aan periodieke keuring onderwerpen (hierna benoemd als “periodieke oldtimerkeuring”).
Dus gaat een oldtimer toch zoals elke wagen gekeurd worden? Ze geven het enkel een andere benaming?
in antwoord op: periodieke oldtimer keuringIdem hier. In aankoop van een oude 2.2 – 4 cilinder 16V met turbo op. Werkplaatshandboek (1584 bladzijden) heb ik al even in mijn bezit. En eens de wagen geleverd is gaat de motor er uit en begin ik aan mijn project. Het zal wel even duren maar hey het is en blijft een hobby.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6@ Mart : ik ga maar verder op wat ik zoal in het Mechelse te horen krijg. Ik heb ook al een paar hatelijke mails gekregen. Maar als ik dan antwoord hoor ik niets meer terug. Ik zit ook weinig op het internet en nog minder op dit forum. Veel verhalen zullen wel opgeblazen zijn. Ondertussen toch al 2 mensen die hier soms vrij actief bezig zijn al leren kennen. En ik moet zeggen enkel maar positief over. Dus ik bezie het al een win-win verhaal en al de rest is randanimatie. Elk forum is toch hetzelfde. Duizenden verschillende meningen en vooroordelen die enkel maar botsen.
in antwoord op: The manual gearbox preservation society