Aangemaakte reacties
-
Toffe foto’s :!:
Opmerkelijk is die (Martini) 914 met flatnose en bumpers van een 911 G-serie. :shock:
in antwoord op: Porsche Club Francorchamps at Zolder 23/03[quote=”Hansolio”:1qtc70l7]….Ik dacht dat dit voor de waterpomp het geval was.
[/quote]
:lol: Da ‘s een grapje, hoop ik …. :wink:
in antwoord op: Aankoop 911 3.2Eindelijk een antwoord waar we wat aan hebben, bedankt :!:
[quote=”svandamme”:12dxw09f]
er zit ook normaal gezien in een upgrade kit een updated idler arm , (die hefboom met tandwiel) bij, of je moet met spacers de oude aanpassen , kweet de details niet van buiten, zijn paar thread van op Pelicanparts
[/quote]Dus je bedoelt dat als je de oude hefboom met tandwiel (van de mechanische spanners) recupereert voor de upgrade, men moet gebruik maken van die “spacers” ?
Waar moeten die dan zitten en hoe zien die eruit ?Ik denk niet dat zo een updated idler arm OF spacers bij zo een hydraulische upgradekit zitten.
in antwoord op: 911 SC : tapeinden, kettingspanners etc.[quote=”Dunlop”:2tzzo89f]Hallo iedereen, ik rij sinds kort met een 944 van 85. Maar ik merk dat wanneer de motor koud is hij meer dan 5 bar oliedruk aangeeft (5.5 à6) en als hij warm is rond de 3.5 à4.
Kan dit kwaad en enig idee waar het aan kan liggen?[/quote]
Belangrijk :
1) Op ralenti of bij ‘t rijden :?:
2) Met koude of warme motor :?:Norm bij warme motor :
Minimum ong. 1 bar stationair.
telkens ong. +1 bar per 1000 t/min. hoger met een max. van 5 bar.
Dus 2000 t/min :arrow: 2 bar
3000 t/min :arrow: 3 bar enz …Bij koude motor is druk heel wat hoger. (ik heb dan ong. 3 à3,5 bar stationair, dacht ik)
Tiens tiens :? ?:
Deze (US) mechanische kettingspanners zijn niet dezelfde als diegenen die Porsche gebruikte op de pré 3.2 :!:
Het zouden spanners zijn zonder veer die ze oa op racewagens gebruikten. Meer weet ik er niet van … (Waar zitten hier de mannen met de getunde P’s 8) )
Bekijk dan toch het prijsverschil op “Pelican Parts” zoals ik hierboven meldde.
Denk niet dat dit dan een [size=150:1ai2w4uk]downgrade [/size]zal zijn :wink:
Originele mechanische kettingspanners kunnen nog altijd gereviseerd worden voor ong. 85 euro :!:
in antwoord op: 911 SC : tapeinden, kettingspanners etc.[quote=”stefx911″:2wg681jt]
Je kan enkel nog de hydraulische bestellen.:?: :?:
[size=150:2wg681jt][color=blue]Nee nee : Je kan zeker nog mechanische bestellen :!: Bij “Pelecan Parts” zijn de mechanische DUURDER dan de hydraulische :wink:
“Standard spring loaded chain tensioner 911 (1974 – 1983)” 304,75 dollar;
“Carrera pressure-fed chain tensioner 911 (1983 – 1989)” 233,00 dollar[/color].[/size]
Dus beter upgraden als je ze begint te horen…[size=150:2wg681jt]:arrow: In de US doen ze een upgrade van hydraulische naar mechanische [/size]
:!: Montagekosten zullen bijna gelijk zijn
[size=150:2wg681jt]300 euro + BTW[/quote][/size]
in antwoord op: 911 SC : tapeinden, kettingspanners etc.[quote=”cabrio’87”:9rxkq52p]allé vooruit ,ik pleit schuldig !
ik ken de voorvallen van dit forum bij Kemppower , ik ken ook andere .
Als ze echt hun bank minder instellen , ben ik zeeer gelukkig man :P
Ik ga dit ,wanneer ik wat meer tijd heb , allemaal nog wel illustreren met foto’s ,maar ….
Bij een eerste test had ik 262,3 PK en 299 koppel niet echt proper over de lijn verdeeld (231 PK en 284 koppel zijn origineel )
Na het chippen door Kemppower heb ik een groot voelbaar verschil in rijden .
Nu heb ik 276,8 PK bij 6400 toeren mooi stijgende lijn
en 315,9 bij 5370 toeren ,waarvan op 2500 toeren een mooie stijging zit en vanaf 4750 toeren tot 7000 toeren zit ik boven 310 koppel met een piek van 315,9 (SUPER !!!) :lol: :lol: :lol:
Ik hoop, alleen dat “ze” niet gaat ontploffen hé ! :cry:ps ; “ze” is een carrera 3.2 met een liintje van ongeveer nu 1200 KG[/quote]
EEK :shock:
Das vree vree (te) veel :!:Ik veronderstel aan de krukas …
Hoe gaan ze tewerk om vermogen te meten :arrow: loskoppelen of motor eruit :arrow:in antwoord op: short shift[quote=”Setakira”:3nsxaxat]Ken BBS niet maar wel van gehoord, vele Johnny bakskes hebben dat steken nietwaar? Dacht dat dat iets groots was?[/quote]
Jawatte jong …. :evil:
BBS niet kennen en zo’n uitspraak doen :!: :shock:
Effkes eerst goed infomeren aub
:arrow: Of moeten ‘t misschien allemaal Fuchsen zijn :roll:in antwoord op: BBS vraagt failissement aanIk zou graag mijn 3-delige velgen eens onder handen willen nemen. Stoeprandschade wegwerken, buitenrand polijsten, hart (laten) schilderen…
Ik zou ze zelf graag uit elkaar willen nemen en terug monteren. Is dit te riskeren om dit zelf te doen of laat ik dit werkje best over aan de velgenspecialist ?
in antwoord op: velgen en banden[quote=”MichM3″:1fj33y6f]
Wat die RS betreft, merci voor ‘t aanbod maar voorlopig effe rustig houden…op welke ebay staat ie trouwens? Belgie, Duitsland, Frankrijk? Ben wel es benieuwd om te zien wat er aangeboden wordt…linkje? :) [/quote][quote=”MichM3″:11j57qha]ik dacht zondag es tot daar te gaan…nog kandidaten?[/quote]
Courrage voor zondag … ik ben vandaag geweest en ‘k verzoop in de massa :wink:PS : Staat geloof ik een 964 RS te koop op ebay voor net geen 50t. Mocht je graag een broerke erbij wille voor de jouwe 8)
[quote=”GHHALLY”:217523fv]
Wat bedoel je met breed van voor breed van achter?
Geert[/quote]Brede schouders en dikke kont, zeker :?:
[size=150:217523fv]Wielkassen [/size] [size=75:217523fv]natuurlijk[/size] :roll:in antwoord op: voor de kenners[quote=”SidewindR”:2mva5hrv]Bon…
Ik moet DRINGEND de Lotto winnen…!!![/quote]
Doe zoals ik :arrow: schaf een ezeltje aan :!:
Tot nogtoe jammergenoeg ZONDER resultaat :(
in antwoord op: Porsche GT3Rs[quote=”Setakira”:3fhyih5f]ik vind dat viper green mooi, als je Jeroen (die felle groene 3.0 van hierboven) eens gezien hebt vergeet je hem nooit meer :wink:
Zie ook voorkant: http://taes-sebastiaan.magix.net/userwebsite;jsessionid=75adh5jn8crrk.omaasp32?act=15&pos=3
:shock: Doet zeer aan m’n ogen dat fluo-groen, miljaar. Enfin … smaken verschillen zeker :roll:
in antwoord op: welk kleur voor een 911?[quote=”RSR”:3chagmm7]gaatjes boren helpt nietsmaar een kelk set monteren is echter wel hoorbaar en voelbaar[/quote]
Past zo’n kelk dan ook op motoren met K-jetronic :?:
Ik dacht dat zo’n kelk enkel vanaf de 3.2l kon gemonteerd worden :oops:
in antwoord op: sportievere sound voor SC