Aangemaakte reacties
-
Als je kost wat kost enkel en alleen meer geluid wil, kun je ook nog gaten boren in het luchtfilterhuis. Bovenkant liefst :D
Gegarandeerd meer sound, vooral optrekken in de lagere toerentallen. (naar ‘t schijnt)
Of dat het ‘t vermogen ten goede zal komen betwijfel ik zeer. Integendeel … Velen beweren (terecht) dat er hierdoor te warme lucht wordt aangezogen, ten koste van o.a. het vermogen. :evil:
in antwoord op: sportievere sound voor SC[quote=”ferdy”:3topsyl7]Denken jullie dat die 6 à7 PKjes winst voelbaar zijn !!!!
Wat gebeurd er als je uit de originele PRE-SILENCER alles uitneemt en terug opsteekt, heb je dan ook geen 6 à7 PK meer en is het geluid dan anders ????
Dan heb je toch ook een ” ByPass ” of anders gezegd een lege buis ?
Heeft iemand dit al geprobeerd ??
De scheidingsmat in de motorruimte wegnemen geeft niet alleen meer geluid maar men moet niet vergeten dat de oorspronkelijke bedoeling is om de WARMTE uit de cockpit te houden.
Ik rij ALTIJD met de bestuurdersvenster open, zo kan je best genieten van het geluid !!
Yvan :P [/quote]
:D D
in antwoord op: sportievere sound voor SC[quote=”stefx911″:4oq8ev50]Eens gelezen:
Bypas +/- 10 a 11PK winst
Sportdemper +/- 3 a 5 PK[/quote]Kan zijn … :shock:
Vele (sportuitlaat)firma’s goochelen op papier met pk-winsten, terwijl het op de vermogensbank dikwijls een dikke teleurstelling is :!:
Naar mijn bescheiden mening denk ik dat er max. 7 à8 pk kan gewonnen worden met veranderingen aan de uitlaat.
Hang er voor onze modellen een volledige van een 2.4/2.7rs onder en je hebt dé mooiste sound én 7 pk meer. Maar voor die prijs kun je d’er misschien een zetten van Europipe …
in antwoord op: sportievere sound voor SC[quote=”targaboy”:4lddrcfa]inderdaad ik vondt het ook veel geld voor wat het maar was[/quote]
Voor die prijs ga je de ganse dag naar de Historic 6 hours in Francorchamps. Pits, Paddock, tribunes … alles inb. :!:
Was aan de flauwe kant …
Stond dan nog in teken van “Porsche” :!:in antwoord op: porsche in brussels kart expo[quote=”stefx911″:3q720ozj]dacht wel dat de bypass de meeste PK winst leverde (ivt sportdemper)[/quote]
:?: :?: Geen idee, kan zijn in combinatie met sportdemper …
in antwoord op: sportievere sound voor SCDenk dat uitlaat/kachelpotten van SC en Carrera 3.0 dezelfde zijn …. Mij vertelden ze ooit dit :
1) Wil je een superuitlaat en pk winst : koop een Europipe ;
2) Wil je een supergeluid én 6 à7pk meer : steek kachelpotten met de spaghetti-uitlaten van een 2.4 of 2.7rs EN de eindpot met 2 ingangen. Een paar zaken moeten nog aangepast worden (oa olieleiding) ;
3) Wil je enkel meer geluid : het mooiste geluid bekom je door de eindpot open te snijden, alles eruit halen, terug proper dichtlassen.
Opmerking : – Met een bypass verkrijg je géén diepere/sportievere “brom”.
in antwoord op: sportievere sound voor SC[quote=”WB”:1hxqj240]Wat was er nu eindelijk aan de hand? Oplossing gevonden?
Wim[/quote]Ja, straf verhaal :!:
Ongeveer veertien dagen (na zn verlof) nadat ‘t probleem de kop opstak startte hij opnieuw de wagen en kon gewoon vertrekken alsof er niets gebeurd was. :shock:
In eeste instantie bleef het verklikkerlichtje branden, maar na 2 keer herstarten ging dit vanzelf uit.
Sience fiction … een Porsche lost zelf z’n problemen op :D
Hij zou hem wel eens laten uitlezen/uitmeten … maar ik weet niet of hij daar nu nog wat zal aan hebben.
Misschien bleef de luchtmassameter haperen … of zo :?: :?:
in antwoord op: Probleem uitlaatgasbewaking ?Michel,
Kijk eens op Ebay België, ik dacht dat daar iemand een (vleugel- en gaatjesloze) motorkap van een sc in aanbieding heeft voor een aanvaardbare (instel)prijs !Hoeveel vraag je voor de turbospoiler + motorkap, indien je hem zou verkopen ? Staan de P-logo’s op het rubber en spoiler ?
in antwoord op: Turbo-vleugel en achterklepThanks WB voor de reactie :)
Maar ik denk dat er hier iets aan de lambdasonde of aan de kat iets moet schelen.
Kan dit ter plaatse getest worden met een of ander diagnose-apparaat :?:
Wie weet raad :?: :?:
in antwoord op: Probleem uitlaatgasbewaking ?:idea: Ahaa, iets gevonden :
Volgens P. Morgan’s bible : “… Voor het modellenjaar 1992 was de Carrera 2 ook leverbaar als Cabrio met -Turbo-look-. …”
:arrow: Dus de N-serie :D
in antwoord op: carrera 2 cabrio WTLVolgens “RS Magazine” werden er officieel slechts 702 exemplaren gebouwd van de 964 WTL cabriolet. (964 turbo cabrio bestond zelfs niet).
Maar dit is geen antwoord op je vraag :oops:
Ik zoek verder …..
in antwoord op: carrera 2 cabrio WTLWreed schoon :shock:
930 (turbo) :?:
Carrera 3.2 WTL :?:
een andere omgebouwd tot TL :?:in antwoord op: Onze Porsches[quote=”Setakira”:2ag3qszc]iemand een idee wat het onveilig maakt zo’n spacers?
[/quote]Een vraag die ook al lang op m’n lippen brandt :!:
Ik denk dat NIEMAND hier een deftig antwoord kan op verzinnen.
[quote=”Bjorn”:i8shu2md]Ik zou graag op mijn 911 spacers plaatsen van 21mm , vastgebout op de as. Weet iemand of dit problemen gaat geven bij de keuring of zien die mannen daar niet om ? :shock:
Het plaatsen van spacers kan dit ook problemen geven op de uitlijning?[/quote]Spacers zijn “verboden voor het verkeer”. :evil:
Een vriend van me heeft er nog 4 liggen van 21mm. PM me maar indien interesse, dan informeer ik eens bij hem.
Denk dat een heruitlijning niet nodig is.
[quote=”Apex”:1t7vah9q]Het blok heeft er nu 147000 km op zitten.
Porsche geeft max. 1,5 liter / 1000 km aan.
Zie ook topic Olieverbruik op porscheforum.nl
Dit olieverbruik van 0,75 l / 1000 is stabiel.
Indien het begint op te lopen, kan ik nog zien.Hij rookt niet bij starten, enkel een beetje witte rook bij -10 graden in de winter. En stinken doet ie ook niet.
Zolang acceptabel, gaat blok niet open.
PS : na reinigen pot is oliefilm nog niet teruggekomen
net een ritje van een uur gedaan.[/quote]Volgens instructieboekje van een Carrera 2.7, een Carrera 3.0 en een 930 (’76 – ’77) staat zelfs tot 2 liter/1000km :!: :!:
Je motor verkeert in topconditie, Apex :!: Laat je niet de stuipen op het lijf jagen … revisie :roll:
Gewoon regelmatig oliepeil controleren, en indien nodig wat bijkappen…in antwoord op: Oliefilm op kachelpot