Aangemaakte reacties
-
Bedankt voor jullie vlugge respons én medeleven, guys. Met zo’n gescheurde ruit kun je geen wéken rondrijden :arrow: ‘t is echt géén zicht :!:
Wordt dat ruitje dan aan de bache gekleefd of gestikt ?
265 euro valt dan nog best mee … in vgl. met de 650 :roll:
We gaan binnenkort contact opnemen met “De Geet”.
:arrow: :arrow: A suivre
in antwoord op: Achterruit vervangen ?[quote=”wekki”:gtej547m]… met een weing werk aan …..[/quote]
“Maar aan bodem is ook nog laswerk …. ”
:shock:
:arrow: Et voilà:P
in antwoord op: porsche 911 targa 1970Mayday …Mayday …… :arrow: LUCCC :!:
:lol: :lol:
in antwoord op: storing in 914[quote=”wekki”:f1ddgtzy]En wat is deze porsche nog waard denken jullie?
porsche 911 targa 1970 verlaagt verbreed voor en achter spoiler 2400cc met een weing werk aan prijs bespreekbaar 0473846075 te sint-niklaas
http://auto.2dehands.be/showad.html?nr=9433341Zo te zien is niets nog origineel aan de auto … En als het werkelijk om de 2.4 liter gaat, is deze motor dus ook niet meer origineel. (in de veronderstelling dat het een bj. 1970 is).
“Een weinig werk” is een heel klein beetje vaag … :roll: Maar als ze dat al in een annonce zetten, mag je er zeker van zijn dat je er nog serieus wat werk zult aan hebben :!:
Een originele 2.2 (bj. 1969 – 1971) in schowroomstaat gaat volgens mijn bronnen van 19000 euro tot en met 32000 euro (afhangend E/T of S).
Afhankelijk van de staat (moeilijk te bepalen afgaand enkel op de advertentie) van de auto, haalt deze misschien 1/3 van hogergenoemde prijzen.
Raar dat de meest essentiële zaken voor een potentiële koper zoals km-stand, aantal eigenaars, facturen, revisies, onderhoudboekje …e.d. dikwijls ontbreken in advertenties :?
in antwoord op: porsche 911 targa 1970[quote=”wekki”:3r54qsbr]dit snap ik nu niet se, die cilinderinhoud van deze porsche?
Dacht dat 2700 het lichtste was bij nen 911?
[/quote]:? !:
En de 2.0; 2.2 en de 2.4 :?: :?:
in antwoord op: porsche 911 targa 1970[quote=”RSR”:2ibdrp2k]…..Wel het zit zo alle 911 turbo’s (930,959) tot de 964 (965) moeten we de motor er uithalen ………. Dus vanaf de 964 (965) moet dit niet meer gebeuren …
Luc[/quote]Oesje :roll:
964 turbo :arrow: nu eruit of niet :?:in antwoord op: Thuis geraakt ;-)[quote=”stefx911″:3ni2bwdf]
Als je enkel daarvoor je hobby stopzet :shock: [/quote]
Dat vind ik ook hoor, FirstPorsche :!:
Bezin eer je begin want weg is weg hé :!:
Ik beb een tweeling van 4 jaar en ik had tot voor kort een BMW cabrio. En ik heb altijd zonder problemen de kindjes kunnen vervoeren. En als het dan eens voorkwam dat ik extra veel bagage moest meenemen (vb. om eens naar zee te gaan) dan deed ik de traject gewoon twee keer. :)
:arrow: Hoe groter de auto des te meer nutteloze bagage de mensen meenemen. :arrow: Een waarheid als een koe.
in antwoord op: Aankoop Porsche 944 Tips?Naar ‘t schijnt ….
zouden ze de E40 en de E17 uitroepen tot testgebied voor een nieuw systeem van “flitsen” voor laagvliegers. :evil:
Er zou geflitst worden vanop de bruggen van de autosnelwegen.
De bruggen van waarop ze flitsen kan men herkennen door 3 dwarse witte strepen op het wegdek. Deze “radarstrepen” zijn aangebracht op ong. 150 meter voor de brug waarop de multanova opgesteld staat.
:arrow: Nu wordt er gezegd dat :
Als men niet op tijd kan remmen er nog een mogelijkheid bestaat door simpelweg te veranderen van rijstrook na de éérste radarlijn.
Zodoende wordt de meting verstoord en kan men ontsnappen aan een bekeuring.
Kortom : tussen de eerste en de tweede lijn wordt uw snelheid gemeten en op de derde wordt bij overdreven snelheid een signaal gegeven voor het flitsen wanneer je van onder de brug komt.
Zodus bij het bemerken van deze strepen : VOET VAN GASPEDAAL :!: :!:
in antwoord op: sparen van superboetes[quote=”RSR”:13pi01hx]
… in Dendermonde en dit is niet zo ver van Aalst …..Luc[/quote]
En ik die dacht dat de Aalsterse ajuinen en de Dendermondenaren AARDSRIVALEN waren :?: :!:
Porsche brengt ze bij elkaar ….. schoon hé :D
in antwoord op: Waar kan ik voor onderdelen te recht in de omgeving van AalsIk word wat boos telkens ik te horen krijg dat de mechanische kettingspanners NIET DEUGEN en MOETEN vervangen worden door de hydraulische. Het is alsof als je hydraulische hebt je een GOEIE motor hebt, en als je mechanische hebt, een SLECHTE motor hebt. Het lijkt alsof dit het enige minpunt is in een pré 3.2 en dat er met de hydraulische niets KAN misgaan …
In de beginjaren kende de 911 idd problemen met de kettingspanners. In de loop der jaren zijn de mech. spanners een 4-tal keer geëvolueerd waarbij de laatste generatie mechanische spanners (SC) eigenlijk géén problemen meer gaven. Maar hun slechte naam hadden ze al vast.
Ik heb al wat gelezen en opgezocht en rondgevraagd over deze problematiek. Wat zeer merkwaardig was, is dat alle specialisten-garagehouders me vertelden dat ze UITERST ZELDEN (dus op enkele uitzonderingen na) een motorrevisie moesten uitvoeren ten gevolge van slecht werkende mechanishe spanners !!! Al deze revisies waren te wijten aan een slecht onderhouden motor, nonchalance van de eigenaars…
Mechanische spanners zijn naar mijn mening slijtagegevoeliger t.o.v. de hydraulische. Regelmatige controle bij een P.specialist is een “must”. En idd. je hoort het als er wat fout loopt met de distributie.
En ja je kan nog mechanische kopen, zelfs kunnen de SC-spanners gereviseerd worden. In de USA kan men speciale spanners verkrijgen die véél beter en nog duurder zijn dan de hydraulische. Straf hé ?
Ik wil besluiten met te zeggen dat de hydraulische absoluut beter zijn dan de mechanische kettingspanners, maar ik vind dat dit geen MUST hoeft te zijn om ze preventief te vervangen, mits je je auto goed en regelmatig laat onderhouden.
in antwoord op: 930-kettingspanner[quote=”S2″:2k33m3pp]Had de algemene indruk dat de tweedehands en klassieker markt voor Porsche in een snel stijgende lijn zit.
De meeste P’s hadden ook heel wat gegadigden / kijkers.
Zo was de witte P op één van de foto’s om 11u reeds verkocht. (Beurs ging pas open om 9u). Was dan ook een super mooi exemplaar, de gele op dezelfde stand trouwens ook.[/quote]
Als ik me niet vergis was die witte (recent herspoten) een SC van Italiaanse origine van 1978 met als vraagprijs … 16000 euro !
De rode 911 coupé met chroom koplampringen was een 2.7 van US-origine (verkoper had de dikke rubberen stootblokken achteraan vervangen door de smalle). Hij werd verkocht door een MG-specialist die hem op zijn beurt had aangekocht van “een NL-vriend”. (dus NL-invoer) Hij wist bitter weinig over de auto (historiek ? Revisies ?…) Vraagprijs : 17500 euro :shock: …. astemblieft !
in antwoord op: Verslag: Flanders Collection Car 2006[quote=”S2″:keh7hmpa] … je roept maar [/quote]
….MAAR :!: :!: :D
in antwoord op: Verslag: Flanders Collection Car 2006[quote=”924carreragt”:15f31ud6]
1989: 911 turbo (930) ; 3,3 liter, 300pk, intercooler, 5 versn
(kan ook al vanaf ’88 zijn) :?[/quote]
Idd. :
Vanaf oktober ’88 (dus modeljaar 1989) met G50 5-versnellingsbak.in antwoord op: Technische gegevens 930 bj 1976[quote=”911-lover”:u412lxbw]
Als je velgen hoogglans gepolierd zijn is het oppervlak te glad zodat vernis zich niet hechten kan.[/quote]Wist ik niet, … terug wat bijgeleerd :)
in antwoord op: bling-bling[quote=”stefx911″:1a5arx8q]de mechanische kettingspanners van een 2.7 kan je best zo snel mogelijk vervangen door de carrera (hydraulische) kettingspanners.
[/quote]
Waarom :?: :?:
in antwoord op: 930-kettingspanner