Aangemaakte reacties
-
Hieronder nog een paar gegevens gevonden over de Carrera 3.0 RS :
Motorcode : 911/77
versn.bakcode : 915/08
Chassisnrs : van 9114609001 t/m 9114609109
Motornrs : 6640001 t/m 6640200Vermogen : 230pk bij 6200t/min.
Koppel : 275Nm bij 5000t/m.
Kompr.verh : 9,8:1
Gewicht : 900kgVerder nog een paar interessante zaken :
– De 911 RS was de eerste 911 met verschillende wielbreedtes voor-achter.
– Er waren 4 uitvoeringen beschikbaar :
1) De spartaanse RSH (homologatiewagen);
2) De RS Sport (M471-optie) Een iets minder uitgeklede versie van de RSH;
3) De RSL met Touringpakket (M472-optie) die als 911 S was uitgerust;
4) RSR (optie M491) met 2.8-liter motor.
– Plaatwerk bij RS-en waren uiterst dun en nergens verstevigd.
– Slechts 59 exemplaren van de RS 3.0 waren voor de openbare weg bestemd.in antwoord op: 3.0 carrera Rs[quote=”porschke”:2ldgbcta]dacht dat de 3.0 liter meer pk’s had dan de 2.7RS :cry:
iemand die meer info heeft over de specifieke wagens, is altijd leerrijk om wat meer te weten te komen over die zeldzame exemplaren[/quote]
De 3.0 RS heeft 230pk voor slechts 900kg :shock: !! Dus inderdaad meer pk dan de 2.7 RS.
Hij werd in 1974 in 109 exemplaren gebouwd en ontwikkeld ter homologatie van een meer geëvolueerde versie van de RS 2.7 om te kunnen deelnemen aan de toenmalige GT-races.
Hij had buiten zijn dikkere bumper met grotere oliekoeler ook de brede wielkassen en whaletail (ipv ducktail) van de 930.
Van de 109 exemplaren van de 3.0 RS werden er 50 exemplaren getransformeerd naar een nog robuuster kanon en hét racebeest : de 3.0 RSR. Hij had een vermogen van … 315pk 8)
Als je geluk hebt vind je al een carrera 3.0 RS voor 220.000 à275.000 euro….. nog ff doorsparen dus :?
in antwoord op: 3.0 carrera Rs[quote=”ken”:cmbt2x7u]
Bij een 964 (3,6 liter) moet er om de 20.000km de kleppen terug opnieuw afgesteld worden.[/quote]
Maar daarvoor hoeven ze toch de motor niet te lossen bij een 911, hoop ik :?:
Hebben ze bij Porsche geen speciaal ontworpen voelermaatjes om dit gemakkelijk te controleren/af te stellen :?:
Of ligt het probleem bij het demonteren van de kleppendeksels :?:in antwoord op: Groot onderhoud[quote=”RSR”:1hnwac9m]Ma nee die moet er niet uit dat was bij de 911 maar niet bij de 964[/quote]
Amaaaai :shock:
Dus bij alle pré-964 wordt de motor van de versn.bak gehaald bij een “groot onderhoud”… of enkel de 930 ?
Dan houdt het groot onderhoud toch meer in dan bougiekes, olie, filterkes ed. wisselen ?
:arrow: Of wat wordt dan verstaan onder “groot onderhoud” :?:
in antwoord op: Groot onderhoudDe eigenaar zal inderdaad weinig brein onder zijne schedel zitten hebben.
Het is tot slot van erkening een auto waar je moet mee leren rijden. De verleiding zal waarschijnlijk groot geweest zijn om het gaspedaal eens stevig in te drukken.
Eigen schuld, dikke bult … voor beiden.
Heel jammer voor de exclusieve Cgt. Maar dat zal voor de eigenaar worst wezen, hij zal toch genoeg centjes hebben.
Jammer dat dit soort auto’s dikwijls in de verkeerde handen terecht komen. ZONDE !in antwoord op: Porsche Carrera GT nog met 1110 ipv met 1111Zijn de huidige Porsches en sommige P-kinderzitjes nu niet allemaal voorzien van isofix (of hoe heet dat ook alweer) ?
in antwoord op: kinderzitjes[quote=”SidewindR”:1mr7bq5u]En idd, er werd goed verkocht op het salon ….[/quote]
… offertes gemaakt :wink:
in antwoord op: nieuws groot nieuwsJij hebt een klein 1/18-Porschemuseum !
Cool 8) :!:
in antwoord op: Mn 1/18 PorschesSjieke maschienen … amai ! 8)
in antwoord op: knoet’s boxster — repo p 13[quote=”fdeville”:2qe8uc8g]Ik denk dat carglass dat doet, misschien is er eentje in je buurt. Hun reclame vertelde altijd dat als de ster niet groter is dan een 20fr stukje (ja, was een oude reclame…) dan kunnen ze het repareren.[/quote]
Idd. Carglass hersteld indien de ster niet groter dan een muntstuk van 2 euro (nieuwe reklam :D ) EN niet in het gezichtsveld van de bestuurder zit.
Als de ruit langs de binnenkant beschadigd is (dus erdoor zit) zal die moeten vervangen worden.
Een herstelling gebeurt met hars, denk ik.
Zorg ervoor dat je een sticker op de ster kleeft zodat er geen vuil kan inkomen.
En probeer het toch zo snel mogelijk te herstellen, want door trillingen kan de ruit gemakkelijk verder scheuren.
Een herstelling duurt ong. 3/4 uur en kost (als ik me niet vergis) een dikke 60 euro.
Hopelijk valt het mee voor je !
in antwoord op: steen op voorruit356 :
“porsche 90” bwj. ’62 wit [vader van Szyronn]914 :
924 :
924S Bruin /911-lover
924 ’81 Grijs /951 S
924 turbo ’80 Grijs /951 S
924 turbo ’79 Blauw Carrera gt look /924carreragt944 :
944 NA 82 /(westfalia)
944 Turbo Wit/Martini /911-lover
944 turbo S ’88 “Silver Rose” /951 S
944 S2 1989 / zermatt silber /Gert 944
944 Turbo Groen /Carrera RS968 :
968 Coupé Nachtblau /rufie
968CS Maritim blau /911-lover928 :
928 ’80 pacific blauw /porschke
911 :
911T coupé 2.4 ’72 blauw metallic / lucarl
911 targa 2.7 ’75 wit /porschke
911 coupé 3.0 bwj. ’76 zwartpaars – turbolook / carrera 3.0
911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
911S 2.7 bwj. ’77 Sienna metallic/Cork leather /StefX911
911 2.7 bwj. ’77 zwart ombouw naar 964 /Frederic_911
911 SC 3.0 ’83 diamant blue / guido
911 3.2 Targa ’85 zilvergrijs (Lou)
911 3.2 cabrio, bj 1988 zwart /cab ’88
911 3.2 bwj. ’89 Carrera Zwart / Nico911
911 speedster wtl (rood) /lv930
930 turbo’89 (steingrau) /lv930
911 3.2 bwj. 198? goud/bruin [vader van Szyronn]
911 SC ’80 / 924carreragt
930 turbo’85(zwart)gunther930turbo
964 :964 Carrera 2 nachtblauw ’92 /Ken
964 Carrera 2 Cabrio Veilchemblauw ’91 /Maurice993 :
993 Carrera 4S – grijs / Pascal
993 Carrera Cabrio ’94 – nachtblauw / SeTaKiRa996 :
997 :
Boxster (986/987):
986 – ’98 zilvergrijs /senna
986 – ’98 zwart/ wimzwarteboxster
986 – ’97 zwart/ mushroom
986 – ’97 zenith blue/mark986
986 – ’96 ocean bleu/ BoxsterCayman :
Cayenne :356 :
“porsche 90” bwj. ’62 wit [vader van Szyronn]914 :
924 :
924S Bruin /911-lover
924 ’81 Grijs /951 S
924 turbo ’80 Grijs /951 S
924 turbo ’79 Blauw Carrera gt look /924carreragt944 :
944 NA 82 /(westfalia)
944 Turbo Wit/Martini /911-lover
944 turbo S ’88 “Silver Rose” /951 S
944 S2 1989 / zermatt silber /Gert 944
944 Turbo Groen /Carrera RS968 :
968 Coupé Nachtblau /rufie
968CS Maritim blau /911-lover928 :
928 ’80 pacific blauw /porschke
911 :
911T coupé 2.4 ’72 blauw metallic / lucarl
911 targa 2.7 ’75 wit /porschke
911 coupé 3.0 bj. ’76 zwartpaars – turbolook / carrera 3.0
911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
911S 2.7 bwj. ’77 Sienna metallic/Cork leather /StefX911
911 2.7 bwj. ’77 zwart ombouw naar 964 /Frederic_911
911 SC 3.0 ’83 diamant blue / guido
911 3.2 Targa ’85 zilvergrijs (Lou)
911 3.2 cabrio, bj 1988 zwart /cab ’88
911 3.2 bwj. ’89 Carrera Zwart / Nico911
911 speedster wtl (rood) /lv930
930 turbo’89 (steingrau) /lv930
911 3.2 bwj. 198? goud/bruin [vader van Szyronn]
911 SC ’80 / 924carreragt964 :
964 Carrera 2 nachtblauw ’92 /Ken
964 Carrera 2 Cabrio Veilchemblauw ’91 /Maurice993 :
993 Carrera 4S – grijs / Pascal
993 Carrera Cabrio ’94 – nachtblauw / SeTaKiRa996 :
997 :
Boxster (986/987):
986 – ’98 zilvergrijs /senna
986 – ’98 zwart/ wimzwarteboxster
986 – ’97 zwart/ mushroom
986 – ’97 zenith blue/mark986
986 – ’96 ocean bleu/ BoxsterCayman :
Cayenne :[/u][/b][quote=”RSR”:td6i42qp]
P.S. 8) hebben jullie gezien dat dit mijn 1000 ste post is ?
:wink: [/quote]Let’s drink :P
in antwoord op: inbouw motor 3.3 turbo in 911 scAj wisj joe a hepie TOETOWZUNT ENT SEX wit lotz of hepienis ent menie Porscheplezjer !
Tenk joe. :D
in antwoord op: De beste wensen[quote=”WB”:xwwzfous]Sorry, maar ik zou bij die garage wegblijven als zij in dit geval al willen spreken van een kapotte motor……… :oops: [/quote]
Idd. Zo drastisch, ik word er ziek van :!:
De diagnose (en de rekening) is vlug gemaakt. Witte doemp=motor kapot=3000 à6000 euro=kassa-kassa. :shock:
Ik noem dit met de klak naar gooien :!:
Gelukkig dat we hier kunnen terugvallen op de meningen en ervaringen van de ander forumers én (in het bijzonder) van onze forumspecialist die zelfs van op afstand zich een beeld moet vormen van het probleem EN telkens een heel eerlijk antwoord geeft. Dàt wekt vertrouwen.
Ik heb vandaag 2 dingen geleerd nl :
1) Erg dat sommige garagehouders de “technisch-leken” misbruiken en enkel gefixeerd zijn op hun portefeuille ;
2) Witte rook heb je niet enkel bij een nieuwe paus :Din antwoord op: witte rook bij 3.0-motor