Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 242)
    • Hieronder nog een paar gegevens gevonden over de Carrera 3.0 RS :

      Motorcode : 911/77
      versn.bakcode : 915/08
      Chassisnrs : van 9114609001 t/m 9114609109
      Motornrs : 6640001 t/m 6640200

      Vermogen : 230pk bij 6200t/min.
      Koppel : 275Nm bij 5000t/m.
      Kompr.verh : 9,8:1
      Gewicht : 900kg

      Verder nog een paar interessante zaken :

      – De 911 RS was de eerste 911 met verschillende wielbreedtes voor-achter.
      – Er waren 4 uitvoeringen beschikbaar :
      1) De spartaanse RSH (homologatiewagen);
      2) De RS Sport (M471-optie) Een iets minder uitgeklede versie van de RSH;
      3) De RSL met Touringpakket (M472-optie) die als 911 S was uitgerust;
      4) RSR (optie M491) met 2.8-liter motor.
      – Plaatwerk bij RS-en waren uiterst dun en nergens verstevigd.
      – Slechts 59 exemplaren van de RS 3.0 waren voor de openbare weg bestemd.

        [quote=”porschke”:2ldgbcta]dacht dat de 3.0 liter meer pk’s had dan de 2.7RS :cry:

        iemand die meer info heeft over de specifieke wagens, is altijd leerrijk om wat meer te weten te komen over die zeldzame exemplaren[/quote]

        De 3.0 RS heeft 230pk voor slechts 900kg :shock: !! Dus inderdaad meer pk dan de 2.7 RS.

        Hij werd in 1974 in 109 exemplaren gebouwd en ontwikkeld ter homologatie van een meer geëvolueerde versie van de RS 2.7 om te kunnen deelnemen aan de toenmalige GT-races.

        Hij had buiten zijn dikkere bumper met grotere oliekoeler ook de brede wielkassen en whaletail (ipv ducktail) van de 930.

        Van de 109 exemplaren van de 3.0 RS werden er 50 exemplaren getransformeerd naar een nog robuuster kanon en hét racebeest : de 3.0 RSR. Hij had een vermogen van … 315pk 8)

        Als je geluk hebt vind je al een carrera 3.0 RS voor 220.000 à 275.000 euro….. nog ff doorsparen dus :?

          [quote=”ken”:cmbt2x7u]

          Bij een 964 (3,6 liter) moet er om de 20.000km de kleppen terug opnieuw afgesteld worden.[/quote]

          Maar daarvoor hoeven ze toch de motor niet te lossen bij een 911, hoop ik :?:

          Hebben ze bij Porsche geen speciaal ontworpen voelermaatjes om dit gemakkelijk te controleren/af te stellen :?:
          Of ligt het probleem bij het demonteren van de kleppendeksels :?:

            [quote=”RSR”:1hnwac9m]Ma nee die moet er niet uit dat was bij de 911 maar niet bij de 964[/quote]

            Amaaaai :shock:

            Dus bij alle pré-964 wordt de motor van de versn.bak gehaald bij een “groot onderhoud”… of enkel de 930 ?

            Dan houdt het groot onderhoud toch meer in dan bougiekes, olie, filterkes ed. wisselen ?

            :arrow: Of wat wordt dan verstaan onder “groot onderhoud” :?:

              De eigenaar zal inderdaad weinig brein onder zijne schedel zitten hebben.
              Het is tot slot van erkening een auto waar je moet mee leren rijden. De verleiding zal waarschijnlijk groot geweest zijn om het gaspedaal eens stevig in te drukken.
              Eigen schuld, dikke bult … voor beiden.
              Heel jammer voor de exclusieve Cgt. Maar dat zal voor de eigenaar worst wezen, hij zal toch genoeg centjes hebben.
              Jammer dat dit soort auto’s dikwijls in de verkeerde handen terecht komen. ZONDE !

                Zijn de huidige Porsches en sommige P-kinderzitjes nu niet allemaal voorzien van isofix (of hoe heet dat ook alweer) ?

                  [quote=”SidewindR”:1mr7bq5u]En idd, er werd goed verkocht op het salon ….[/quote]

                  … offertes gemaakt :wink:

                    Jij hebt een klein 1/18-Porschemuseum !

                    Cool 8) :!:

                      Sjieke maschienen … amai ! 8)

                        [quote=”fdeville”:2qe8uc8g]Ik denk dat carglass dat doet, misschien is er eentje in je buurt. Hun reclame vertelde altijd dat als de ster niet groter is dan een 20fr stukje (ja, was een oude reclame…) dan kunnen ze het repareren.[/quote]

                        Idd. Carglass hersteld indien de ster niet groter dan een muntstuk van 2 euro (nieuwe reklam :D ) EN niet in het gezichtsveld van de bestuurder zit.

                        Als de ruit langs de binnenkant beschadigd is (dus erdoor zit) zal die moeten vervangen worden.

                        Een herstelling gebeurt met hars, denk ik.

                        Zorg ervoor dat je een sticker op de ster kleeft zodat er geen vuil kan inkomen.

                        En probeer het toch zo snel mogelijk te herstellen, want door trillingen kan de ruit gemakkelijk verder scheuren.

                        Een herstelling duurt ong. 3/4 uur en kost (als ik me niet vergis) een dikke 60 euro.

                        Hopelijk valt het mee voor je !

                          356 :
                          “porsche 90” bwj. ’62 wit [vader van Szyronn]

                          914 :

                          924 :

                          924S Bruin /911-lover
                          924 ’81 Grijs /951 S
                          924 turbo ’80 Grijs /951 S
                          924 turbo ’79 Blauw Carrera gt look /924carreragt

                          944 :

                          944 NA 82 /(westfalia)
                          944 Turbo Wit/Martini /911-lover
                          944 turbo S ’88 “Silver Rose” /951 S
                          944 S2 1989 / zermatt silber /Gert 944
                          944 Turbo Groen /Carrera RS

                          968 :
                          968 Coupé Nachtblau /rufie
                          968CS Maritim blau /911-lover

                          928 :

                          928 ’80 pacific blauw /porschke

                          911 :

                          911T coupé 2.4 ’72 blauw metallic / lucarl
                          911 targa 2.7 ’75 wit /porschke
                          911 coupé 3.0 bwj. ’76 zwartpaars – turbolook / carrera 3.0
                          911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
                          911S 2.7 bwj. ’77 Sienna metallic/Cork leather /StefX911
                          911 2.7 bwj. ’77 zwart ombouw naar 964 /Frederic_911
                          911 SC 3.0 ’83 diamant blue / guido
                          911 3.2 Targa ’85 zilvergrijs (Lou)
                          911 3.2 cabrio, bj 1988 zwart /cab ’88
                          911 3.2 bwj. ’89 Carrera Zwart / Nico911
                          911 speedster wtl (rood) /lv930
                          930 turbo’89 (steingrau) /lv930
                          911 3.2 bwj. 198? goud/bruin [vader van Szyronn]
                          911 SC ’80 / 924carreragt
                          930 turbo’85(zwart)gunther930turbo
                          964 :

                          964 Carrera 2 nachtblauw ’92 /Ken
                          964 Carrera 2 Cabrio Veilchemblauw ’91 /Maurice

                          993 :

                          993 Carrera 4S – grijs / Pascal
                          993 Carrera Cabrio ’94 – nachtblauw / SeTaKiRa

                          996 :

                          997 :

                          Boxster (986/987):

                          986 – ’98 zilvergrijs /senna
                          986 – ’98 zwart/ wimzwarteboxster
                          986 – ’97 zwart/ mushroom
                          986 – ’97 zenith blue/mark986
                          986 – ’96 ocean bleu/ Boxster

                          Cayman :
                          Cayenne :

                            356 :
                            “porsche 90” bwj. ’62 wit [vader van Szyronn]

                            914 :

                            924 :

                            924S Bruin /911-lover
                            924 ’81 Grijs /951 S
                            924 turbo ’80 Grijs /951 S
                            924 turbo ’79 Blauw Carrera gt look /924carreragt

                            944 :

                            944 NA 82 /(westfalia)
                            944 Turbo Wit/Martini /911-lover
                            944 turbo S ’88 “Silver Rose” /951 S
                            944 S2 1989 / zermatt silber /Gert 944
                            944 Turbo Groen /Carrera RS

                            968 :
                            968 Coupé Nachtblau /rufie
                            968CS Maritim blau /911-lover

                            928 :

                            928 ’80 pacific blauw /porschke

                            911 :

                            911T coupé 2.4 ’72 blauw metallic / lucarl
                            911 targa 2.7 ’75 wit /porschke
                            911 coupé 3.0 bj. ’76 zwartpaars – turbolook / carrera 3.0
                            911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
                            911S 2.7 bwj. ’77 Sienna metallic/Cork leather /StefX911
                            911 2.7 bwj. ’77 zwart ombouw naar 964 /Frederic_911
                            911 SC 3.0 ’83 diamant blue / guido
                            911 3.2 Targa ’85 zilvergrijs (Lou)
                            911 3.2 cabrio, bj 1988 zwart /cab ’88
                            911 3.2 bwj. ’89 Carrera Zwart / Nico911
                            911 speedster wtl (rood) /lv930
                            930 turbo’89 (steingrau) /lv930
                            911 3.2 bwj. 198? goud/bruin [vader van Szyronn]
                            911 SC ’80 / 924carreragt

                            964 :

                            964 Carrera 2 nachtblauw ’92 /Ken
                            964 Carrera 2 Cabrio Veilchemblauw ’91 /Maurice

                            993 :

                            993 Carrera 4S – grijs / Pascal
                            993 Carrera Cabrio ’94 – nachtblauw / SeTaKiRa

                            996 :

                            997 :

                            Boxster (986/987):

                            986 – ’98 zilvergrijs /senna
                            986 – ’98 zwart/ wimzwarteboxster
                            986 – ’97 zwart/ mushroom
                            986 – ’97 zenith blue/mark986
                            986 – ’96 ocean bleu/ Boxster

                            Cayman :
                            Cayenne :[/u][/b]

                              [quote=”RSR”:td6i42qp]
                              P.S. 8) hebben jullie gezien dat dit mijn 1000 ste post is ?
                              :wink: [/quote]

                              Let’s drink :P

                                Aj wisj joe a hepie TOETOWZUNT ENT SEX wit lotz of hepienis ent menie Porscheplezjer !

                                Tenk joe. :D

                                  [quote=”WB”:xwwzfous]Sorry, maar ik zou bij die garage wegblijven als zij in dit geval al willen spreken van een kapotte motor……… :oops: [/quote]

                                  Idd. Zo drastisch, ik word er ziek van :!:

                                  De diagnose (en de rekening) is vlug gemaakt. Witte doemp=motor kapot=3000 à 6000 euro=kassa-kassa. :shock:

                                  Ik noem dit met de klak naar gooien :!:

                                  Gelukkig dat we hier kunnen terugvallen op de meningen en ervaringen van de ander forumers én (in het bijzonder) van onze forumspecialist die zelfs van op afstand zich een beeld moet vormen van het probleem EN telkens een heel eerlijk antwoord geeft. Dàt wekt vertrouwen.

                                  Ik heb vandaag 2 dingen geleerd nl :

                                  1) Erg dat sommige garagehouders de “technisch-leken” misbruiken en enkel gefixeerd zijn op hun portefeuille ;
                                  2) Witte rook heb je niet enkel bij een nieuwe paus :D

                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 242)