Aangemaakte reacties
-
[quote=”Frederic_911″:35ul2p0b]Moet ik loodvervanger gebruiken voor een 2.7 van 77, enzo ja welk merk?[/quote]
Hoeft niet, cilinderkop kan zonder lood ! De 2.7 werd ook geproduceerd voor de Amerikaanse markt waar toenertijd al zeer strenge milieunormen opgelegd werden. Volgens instructieboek mocht de 2.7 standaard zelfs 91 RON tanken.
Motor heeft wel een lagere compressie dan bijvoorbeeld de SC’s. Dus octaan 95 (de vroegere “normale benzine”) tanken benadert theoretisch best de constructeursopgave.
Maar ik zeg : als 95 octaan kan, kan 98 ook (=klopvaster). Omgekeerd echter niet het geval !
Ik heb een carrera 3.0 van 1977 en tank ALTIJD 98 octaan en nog NOOIT loodvervanger gebruikt.
in antwoord op: Loodvervanger gebruiken of niet[quote=”RSR”:1ts3fw74]Welkom op het forum
Nu over het gerammel aan u vriend zijn Boxster, ik denk aan een rubber van zijn ophanging. Er zijn ook problemen met de verbindingsstangen geweest op de boxster en de 996. Deze durven wel al eens uit te slijten of gewoon niet goed meer af sluiten zodat de spanning van het bol gericht weg is. Het kan ook simpel een rubber zijn aan de torsiebaar achteraan die te veel speling vertoond.
Nu wat die Porsche specialist betreft kan ik u vertellen dat wij in onze zaak toch al ruim 17 jaar ervaring hebben met deze wagens. Wij staan dan ook ter uwen dienst om alle herstellingen uit te voeren.Luc
http://www.lecars.be [/quote]Bedankt voor je vlugge reactie, Luc !
Ik denk dat het vervangen van een rubber aan de torsiebaar of ophanging het einde van de wereld niet is, maar slijtage van de verbindingsstangen … wordt dat geen duur grapje om dat op te lappen ?
Hebben nog mensen op dit forum dergelijke problemen gehad met hun Boxster/996… ?
Ik zie dat je bedrijf in Baasrode gevestigd is. Aalst :arrow: Baasrode ligt niet zo ver van elkaar zeker ? Ik geraak er vanuit Halle niet … met m’n O-plaat :cry: !
Gr.
Koenin antwoord op: Probleem ophanging achteraan ?