Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 242)
    • Lugubere topictitel :wtf:

        Hot-rods, kitcars en replica’s kunnen wél op o-platen rijden en een niet origineel verbrede 911 met sterkere remmen wordt voor een oldtimerkeuring afgekeurd !

        Wie kan dàt verklaren ?

          Tiens.
          Ik zie NERGENS op de site van GOCA dat een oldtimer in originele staat moet staan. Er gebeurd enkel bij oldtimers MET O-PLAAT een “specifieke technische keuring” en dit omvat :

          Controle en/of nazicht van :
          – reminrichting;
          – chassisnummer;
          – aanwezigheid gevarendriehoek;
          – stuurinrichting;
          – sleepinrichting.

          Dan krijg je “een keuringsbewijs” met vermelding : « Dit document geldt niet als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien ».

          Ik heb ook een oldtimer en hij is 7 jaar geleden gekeurd geweest als oldtimer met o-plaat met niet originele turbolook, spoorverbreders en 17 duimsvelgen !!
          Begrijpen wie kan…..

            Carrera 3.0 heeft 5° NA BDP… dus 5° naontsteking bij 900 à 950 t/min Mét vacuumslang aangesloten :P

            SC heeft 5° voorontsteking (denk ik !!!)

            Dus kan hij 10° verkeerd staan :wtf:

              Echt WAAUW :first:

                Komt recht uit de showroom :shock:

                  Mits voorleggen van motageattest en validatieveslag.
                  Schroefkit moet geborgd zijn op laagste stand op 11 cm grondspeling met chassis.

                    [quote=”yabba944″ post=103949]
                    Nee, dat is net de verkeerde redenering die iedereen volgt, een oldtimer moet wel degelijk naar de keuring, staat van het voertuig, bij inschrijving. [/quote]
                    Moet eenmalig naar de keuring voor een GEDEELTELIJKE keuring nl : reminrichting, controle chassisnr., aanwezigheid gevarendriehoek, stuurinrichting en sleepinrichting. ;)

                    [quote=”yabba944″ post=103949]
                    En dan mag je daar niks meer aan veranderen. Doe je dat wel, ben je wettelijk verplicht van opnieuw naar de keuring te gaan. Maar niemand doet dat, da’s iets anders natuurlijk… .[/quote]
                    Ja. En wat gaan ze zeggen als er spoorverbreders op staan of verkeerde banden ? Dat wordt immers NIET gecontroleerd. Ook : Op “keuringspapieren” van oldtimers staat toch iets van “Geldt niet als keuringsbewijs” ?

                    [quote=”yabba944″ post=103949]
                    net zo met moto’s, je mag daar niks aan veranderen tov origineel, maar niemand moet naar de keuring en de pakkans is quasi nihil. Ik weet dat er nog gaat gelachen worden volgend jaar als ze 80% van de moto’s gaan afkeuren! [/quote]
                    Ja. Ik veronderstel dat moto’s een gelijkvormigheidsattest hebben. Daar mag dan niet van afgeweken worden OF terug naar keuring indien ze iets veranderen. Hebben oldtimers met o-plaat een gelijkvormigheidsattest ? Soms NIET. Dus ik veronderstel dat als je met een omgebouwde oldtimer zonder GVA door de vereenvoudigde keuring komt…

                    [quote=”yabba944″ post=103949]
                    Degene die tegen de lamp loopt, bvb bij een ongeval of een controle door de politie, die lacht niet meer achteraf. er zijn bvb redelijk wat speedster lookalikes de laatste 2 jaar verdwenen van de belgische markt, omdat de truc met de oldtimers en zelf ingekorte chassis van kevers waar eerst met de kever naar de oldtimerkeuring gereden werd en die daarna volledig omgebouwd werd, niet meer aanvaard wordt op de keuring… . Iedereen die er eentje heeft en ingeschreven als oldtimer, die rijdt er nog mee maar eigenlijk is dit verboden…[/quote]
                    Ik heb nogthans al VW Speedsters gezien op GEWONE nummerplaten. Hoe verklaar je dat ? ;)

                      Nu nog de Bastos/Belga sponsoring :D
                      Heel knap :!:

                        2 boxers in de garage :relaxman:

                          Dag Fabio :engeltje:

                            De mijne heeft er een broertje bij :D

                              Nice :applaus:

                                  Klik
                                  Paul Stevens bouwt 964’s om tot 2.7 RS replica’s nl. de “PS300R” :D

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 242)