Aangemaakte reacties
-
Prachtig , z’on flatnose vind ik héél speciaal , mooie P geniet ervan Danny2
‘t Winter time en zoals beloofd met het reviseren van de motor begonnen, alles ziet er nog netjes uit , we hebben alle nieuwe stukken besteld en de kleppen gerodeerd, de pistons zitten terug op hun plaats, nog een beetje kuiswerk en dan kunnen we de motor terug in elkaar knutselen.
In antwoord op: restauratieproject by ChineeskeGoed om weten , er was met de kleppen niks mis hoor, maar als we de motor terug in elkaar zetten en opstarten kan ik er alvast rekening mee houden THX
In antwoord op: Kleppen regelen – procedure 944 type 2 – 1986Aha ok vandaar dat we niets terug vinden van regeling van de kleppen, alvast bedankt voor de info
In antwoord op: Kleppen regelen – procedure 944 type 2 – 1986Zoals ik hiervoor al zei hij is inderdaad verbouwd en heb ondertussen een mail gestuurd om de originele leveringstand op te vragen, want in ’73 is de achterspoiler pas uitgekomen op de RS (Ducktail, pas vanaf 1974 spreekt men van US aangepaste bumpers en de Whale tail ! Maar k vind het mooi en waarschijnlijk blijf ik zo een tijdje rijden en als de 944 gerestaureerd is dan kan ik de targa nog ombouwen, we zien wel wat de tijd brengt hé bedankt voor de reactie alvast
Interesse wel, hangt af van de kostprijs uiteraard, ik weet niet hoe ik vanuit het forum een PM kan sturen ?
Deze is van 30 Januari 1973 dus valt deze waarschijnlijk buiten het G-model
Ik heb de wagen zo gekocht, ik weet dat het een allegaartje is, en inderdaad het targa dak klopt niet in de toekomst ga ik deze Porsche restaureren ( targadak laten bekleden) , ik vind de turbolook persoonlijk wel mooi ook staat deze op een 2.4 litertje , maar ik twijfel nog , voor de nieuwsgierigheid ga ik de fabrieksgevens opvragen want er zijn geen papieren , wat ik wel weet dat hij nu uit Nederland is geimporteerd en daarvoor in Duitsland heeft verbleven (1996).
Knappe restauratie, wat is het prachtig om te zien hoe je één voor één alle problemen wegwerkt, ik ben alsook bezig met het restaureren van een 944 type 2 , en heb ook zulke problemen voor gehad, stilaan kunnen we terug opbouwen nu, maar er staan wellicht nog wel wat kopzorgen op onze weg.
Goe bezig , eens wordt jou 944 een topstuk !
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Yes Yes yes het zonnedak werkt weer :coolness: , het systeem voor het dak te openen, hebben we moeten aanpassen, dankzij bij beste vriend Willy, het heeft ons vier avonden gekost , tevens de schokdemper gereviseerd (nieuwe olie) en netjes gespoten, nu kunnen we naar het volgende onderdeel ” revisie van de motor” – het is ver wintertijd en dan is dat een mooie bezigheid – op de teller staan 286.000 km en de pakkingen lekken, toch gaan even piepen naar de kleppen en de cilinders in welke staat die zich bevinden –
In antwoord op: restauratieproject by ChineeskeVan handelaar gekocht, start goed in beide gevallen, is ooit wel behandeld geweest voor Roest maar her en der komen er kleine spotjes roestvlekjes opduiken, de onderkant ziet er goed uit ! Er zit een nieuwe uitlaat op , en heeft een groot onderhoud gehad. Wat de pomp betreft zover ben ik nog niet geraakt – ik kijk het na voor jou – jij hebt ook een Targa gehad van ’73 en hoe waren uw ervaringen ?
De hond was er niet bij die is “Made in China ” (Chineese naakthond) – bedankt voor de reactie
ik ook niet daarom heb ik mn Boxster gekocht om toch maar te kunnen rijden, en iedereen zei doe dat niet want dan komt er van de 944 niks meer in huis om hem nog verder te restaureren, ja dat klopt maar toch zet ik door , en hoop hem binnen enkele jaren terug op de straat te krijgen !
In antwoord op: restauratieproject by ChineeskeDe Audi onderdelen zijn van een Audi 80 B3 ( 1991) , 1.9 Diesel
In antwoord op: restauratieproject by ChineeskeWelkom Erik bij de Boxster club (allé klein gedeelte van het forum hé) , geniet ervan het zijn zalige wagens !! :driver:
In antwoord op: Me even voorstellen