Aangemaakte reacties
-
Vandaag zonder opmerkingen door de keuring gereden. Hij kan er weer twee jaar tegen.
in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Ondertussen meer dan een jaar verder en geen problemen of meldingen meer gehad. Wel maar een 3-4000 km gereden.
in antwoord op: 987 cylinder misfire op cilinder 1 en 2 – mogelijke oorzaken?Jammer dat alle foto’s uit dit topic verdwenen zijn (waren naar het vorige forum geüploaded, geen externe opslagtoetstanden).
Bij deze eentje van mijn huwelijk vorige week:
in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Hi David, dat zijn inderdaad de 5 recentste posts, maar vroeger was er een pagina waar je de laatste 50(?) actieve topic onder elkaar zag (het waren eigenlijk 3 pagina’s topics), zonder dat je in de categorieën zelf moest gaan zoeken.
Ik mis bvb. alle foto’s uit mijn 928 topic, vanaf p.1 to de laatste posts van dit jaar: https://porscheforum.be/forums/topic/mijn-nieuwe-928s-1984-4-7-310pk-manueel/
in antwoord op: Stand van zaken én een vraag voor jullieBlij dat er een nieuwe frisse versie is, zonder de problemen van het oude forum. Bedankt daarvoor!
Ik vind de lijst precies wel handiger dan de tegels.
Wat ik mis zijn de volgende zaken:
– een overzicht van alle recente posts, zoals vroeger via https://porscheforum.be/forum/recent
– de foto’s uit de topicsin antwoord op: Stand van zaken én een vraag voor jullieDe andere computers maakten geen verschil. Volgende item op de lijst: andere injectoren. Er is veel rommel op de markt en mogelijks is de set in de mijne niet goed. Ondanks dat ze vernieuwd geweest zijn door de verkoper, gedocumenteerd met factuur van 850 euro excl. BTW, excl. werk. Als ze dus niet goed zijn, dan heeft iemand daar een mooie marge op gehad. We shall see.
Van een fellow 928 rijder in NL een setje goede Bosch injectoren kunnen overnemen (hij heeft zijn 928 omgebouwd naar een VEMS systeem). Deze gaan er binnenkort in.Enkele weken geleden echter plots olie beginnen verliezen, en niet weinig ook. Het ziet ernaar uit dat een pakking tussen nokkenashuis en cilinderkop het begeven heeft. Blijkbaar komt dat nog vaker voor, ook met nieuwe, originele pakkingen. Is nogal een dingetje bij deze motoren. Bij draaiende motor druppelt het er aan een redelijk tempo van tussenuit.
De auto gaat dus even terug naar Nederland om deze pakking te vervangen (zelf doen is haast onmogelijk met de motor in de auto).
Omdat rijden uitgesloten is en transport nogal kostelijk ben ik op zoek naar een betrouwbare garage ergens in het Noorden van Antwerpen. Via de depannage kan ik de auto laten slepen naar eender welke garage in België. Als ze de auto dan komen ophalen uit NL, dan scheelt dat alweer 150km enkele rit dan wanneer ze dat bij mij thuis moeten doen.Kan iemand hier een garage aanbevelen? De auto zou er gewoon een dagje moeten staan en overnachten, tot hij uit NL wordt opgehaald. Iemand betrouwbaars dus.
Ik dacht misschien aan het Porsche Center Antwerpen, maar op mijn informatieve email antwoorden ze in elk geval niet. Ik kan wel eens bellen, maar misschien is iets dichter bij de grens nog interessanter.Ondertussen dus alweer een maandje out. :-(
in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Ik ben met de 928 op Z-platen moeten gaan. En er moest ook iemand van de garage zelf mee zijn. Op mijn eigen platen van een andere auto mocht niet en ze zouden hem in dat geval ook niet bekeken hebben. De kans bestaat dat ze ook niet willen keuren als je als particulier met Z-platen toekomt, zonder garagist mee.
Of het ermee te maken had dat de auto net geïmporteerd was, dat weet ik niet.Ik zou in jouw geval eens bellen naar het keuringsstation zodat je zeker bent dat je niet voor niets gereden bent.
(ook gewoon omdat ze soms van station tot station andere regels toepassen, ze zijn niet allemaal evengoed op de hoogte van de wetgeving)Ik had dus ook een keuring tot inschrijving als oldtimer, en die is wel meteen 2 jaar geldig. Dus dat zal in jouw geval wss ook zo zijn. Bij het binnenrijden wel nog eens melden dat het voor een inschrijving op O-plaat is.
in antwoord op: periodieke oldtimer keuringMooie opkomst! I was here…
in antwoord op: 8/12/23 autoworld is organising an exclusive evening previewKomende zondag is er ook een cars & coffee event, op de laatste dag van de ‘Porsche Driven by Dreams’ tentoonstelling.
Als het weer wat meezit ga ik eens kijken met de 928.
in antwoord op: 8/12/23 autoworld is organising an exclusive evening previewMaar weer proper gezet ondertussen.
in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Goede vraag!
Mijn vriend is 1m98 en past eigenlijk niet comfortabel achter het stuur in mijn 928.
Eentje zonder schuifdak biedt alleszins meer plaats.Zijn er 968’s met en zonder schuifdak, of hebben die allemaal het targadakje?
Mogelijks is dat targadakje ook niet zo problematisch. Het moet alleszins niet in het dakpakket schuiven zoals dat in een 928 gebeurt.in antwoord op: Porsche 968 kopenDe laatste 150km waren aan 25 l/100km, drive it like you stole it!
Afstelling toch nog eens bijgeregeld en hij stond erg rijk. Ondertussen een stuk beter, maar nog steeds te rijk volgens de richtlijnen van Porsche. Maar we krijgen hem niet armer. Alles is volgens specificatie, benzinedruk, vacuum. Injectoren, bougies en luchtmassameter zijn nieuw. Er is geen duidelijk aanwijsbare reden waarom de afstelling niet scherper raakt en het verbruik zo hoog is.
Ik heb via rennlist van een Duitse 928 fanaat een set computers op uitleen gekregen (momenteel op de post). Ik zal die eens switchen en zien of het een verschil maakt. Dan zijn we tenminste zeker of het wel of niet aan de elektronica ligt. Als dat niets uithaalt zal ik de injectoren toch nog eens vervangen. De set die er nu in zit is door de verkoper geplaatst, op factuur pokkeduur, maar misschien niet perfect. Het is niet 100% duidelijk. Ze hebben het juiste typenummer, maar de originelen van Bosch (met dat nummer) zijn niet meer te krijgen. Misschien dus namaak (en dan heeft iemand er een mooie winst op gemaakt).
Maar eerst dus de elektronica uitlsuiten voor ik er nog meer €€€ tegen gooi.Hier nog een fotootje na de eerste 1000km. Uiteraard vuil, het is geen weer geweest in januari!
(De besneeuwde week is hij wel binnen blijven staan.)in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Amai, wat vervelend!
Is er niets te vinden van een afbraak? Er moeten toch Caymans zijn die total loss zijn, maar waarvan de achterruit nog bruikbaar is.
(Even snel googlen levert idd niet veel op..)in antwoord op: achterruitBlijkbaar hangt het inderdaad af van station tot station, en dan ook nog van wie je vasthebt in dat station.
Ik had vorig jaar een opmerking gekregen op de groene kaart, onder de noot ‘herstellingen zonder herkeuring’.
Ik had ook ooit een opmerking daar dat de standlichten (had er ooit ledjes in gedropt) niet goed waren. Geen herkeuring, maar als het volgend jaar niet in orde was, dan zou ik wel afgekeurd worden. In orde gebracht en geen opmerking meer gekregen.Vanochtend dus naar de keuring, niet meer op gelet en eens in de wachtrij op afspraak zie ik dat er vorig jaar dus melding was van die sticker. Ik heb er nog steeds geen hangen en voelde de bui dus al komen. Maar het is gelukkig droog gebleven. Opnieuw een melding voor herstelling zonder herkeuring, maar wel groene kaart.
Misschien had ik geluk, maar ik ben nu dus 2 keer na elkaar door de keuring zonder sticker, nu dus zelfs met een oude groene kaart waar deze melding reeds op stond.
in antwoord op: StickertjeOndertussen heb ik de auto een dikke week terug thuis. Niet bij het beste weer maar dat kan me momenteel niet veel schelen :-).
Inrijden is bij zo’n alusil blok blijkbaar niet zo uitgebreid. De eerste honderd kilometer kalm, maar daarna moest ik zorgen dat het ganse bereik voldoende aan bod kwam, dus ook hoger in de toeren. Op de terugweg (250km) dus al meteen wat aan de tand gevoeld.
Ondertussen een 750km gereden en ik denk dat er een aantal paarden weer wakker geworden zijn. Het zit misschien tussen de oren, maar ik heb het gevoel dat hij beduidend sneller geworden is!
Het verbruik is wel nog steeds aan de hoge kant. Alles is overlopen en gecontroleerd. Injectoren zijn de juiste en slechts 2 jaar oud. Brandstofdruk dempers zijn vervangen geweest vorig jaar, en de druk is binnen de spec zoals voorgeschreven. Geen vacuumlekken.
Tijdens de snelwegritten (gisteren 2x 80km) blijf ik wel 18,25 liter verbruiken, daarbuiten nog meer.
Misschien zakt het wel nog na verloop van tijd (momenteel weer zo goed als nieuwe motor), ik hou het in de gaten.Het onderstel is nog in prima staat. Daar is niet meteen werk aan. Het stuurhuis is ook volledig gereviseerd, na het geklungel van de vorige ‘specialist’.
Het interieur wil ik wel nog eens aanpakken, maar dat zal wss ook niet voor meteen zijn. Eerst nog even de huidige factuur doorslikken.in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)