Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 457)
    • Ik heb op mijn daily Michelin Pilot Sport 5 banden liggen en die zijn fantastisch. Bergen grip, ook als het wat natter is. Stukken comfortabeler ten opzichte van de runflats die er af-fabriek op gemonteerd zaten.
      Wanneer de zomerbanden op mijn Cayman aan vervanging toe zijn zal ik ook kijken om deze te monteren.

      Geen professionele review, maar voor mij veruit de beste band die ik al gehad heb.

        Met ‘nu’ bedoelde ik vorige week, toen ik je bolide tegenkwam. Dat was op de kerstmarkt :-).

          Af en toe wel eens, nu toevallig op de lokale kerstmarkt. Vrienden van ons hebben een vakantiewoning in Erezée.

            Gisteren geïnstalleerd, de laatste kant ging beduidend sneller dan de eerste. Was dringend tijd om de winterwielen weer op te leggen ook.
            Eens de coating van de schijven gesleten was, was de kraking ook verdwenen. Geen trillingen, geen gepiep, dus ik vermoed dat ik mijn werk goed gedaan heb ;-).

              De laatste week voor het verlof is er goed doorgewerkt. In hun woorden: “De auto rijdt hartstikke lekker!”.
              Ik kan em volgende week gaan ophalen :-). Tenzij er nog iets opduikt komende week tijdens de testritten.

              Het worden echt feest-dagen 

              Terug the real deal ipv het 1:18 substituut.

                Het is legendary classics: https://www.legendaryclassics.com/en/vehicle-for-sale/2840640-classic-of-young-timer-kopen-porsche-911-964-carrera-2-coupe-stunning-condition-1990

                90k lijkt zowat de prijs te zijn voor een manuele 964 in propere staat de dag van vandaag…
                Ik herinner me dat ik enkele jaren terug aan het rondkijken was en 80k voor een cosmetisch perfecte 964 C4 in oak green met strak beige/zwart interieur hier als belachelijk veel geld werd gezien. Die was toen ook wel iets duurder geprijsd dan menig ander exemplaar, maar hoe die prijzen weer op zeer korte tijd zijn toegenomen, er zit precies nog geen einde op…

                (Mijn portemonnee was toen niet dik genoeg voor een 964 voor erbij. Mijn daily Cayman vervangen door een oudje waar dan ook in de sneeuw mee gereden moet worden heb ik even overwogen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ondertussen een 928 voor erbij, en zoals met elk oud materiaal: zelfs een goed exemplaar blijft om geld vragen. Spijt heb ik zeker niet, zo’n 964 komt er ooit wel eens…)

                Back on topic: geen ervaring met de wagen in kwestie of de verkoper.
                Neem iemand mee die er iets van kent en laat de auto uitgebreid controleren. Zet nog wat extra aan de kant voor zaken die pas achteraf uitkomen.

                  Schoon gerief! Vandaag zien staan in de Ardennen, proper gewassen. Mooie verschijning!

                    Wegens ziekte wat vertraging opgelopen. Alles staat klaar om terug herenigd te worden.

                      Grote prijsverschillen ook op de Zimmermann schijven als je even rondkijkt.
                      Die textar blokjes schelen niet zoveel met originele blokjes via RosePassion.

                      Nog wat verder gelezen en omdat het eigenlijk tijd is om de winterbanden op te leggen (en in die beweging de remmen te vernieuwen) dan maar meteen besteld zodat ik volgende week aan het werk kan.
                      Heb wat gemixt en gematcht en ben voor originele blokjes, vibratieplaatjes, veren en pinnen, en sensoren gegaan, in combinatie met zimmermann schijven die ik via amazon heb besteld. De betreffende bouten via rose passion maakten dan ook geen groot verschil meer in het totaal, dus die heb ik maar meteen meebesteld.

                        Ik vind het niet mis, moet het meest wennen aan de hoekige koplampen die nogal Ford GT aandoen. Het blijft een dikke bolide.

                        Maar geen Sport Turismo meer!
                        West-Europa is duidelijk niet de hoofdafnemer van dit model.

                        Toch wat vreemd om ook dit een volledig nieuwe generatie te noemen. Deden ze bij de 718 ook terwijl die toch 1:1 een 981 is. Ach ja, als het daardoor beter verkoopt..

                          Wekelijkse update.
                          Het blok is volledig terug geassembleerd en klaar om in de auto gedropt te worden.

                          Als het wat meezit zou hij hier eind december moeten kunnen terug zijn.
                          Ik kijk er erg naar uit! Hopelijk wordt het geen te natte winter, maar het meeste lijkt er nu wel al uitgevallen te zijn zeker?

                            Het komt dichterbij!

                                Dat wakkermaken is dan misschien een feature die pas op de 987/997 verschenen is.
                                Bij mij loeien de sirenes alleszins vanaf er een deur/kofferklep opengaat na het ontsluiten met de sleutel in het slot.
                                Enkel bij het ontsluiten met de afstandsbediening wordt het alarm uitgezet.

                                Dat is trouwens ook zo op de BMW en MINI die ik heb/gehad heb. Bij het openen via de sleutel in een deurslot en daarna een portier opentrekken is meteen iedereen wakker.

                                  De auto gaat in een soort batterijspaarmodus en luistert niet meer naar de signalen van je afstandbediening.
                                  Het ambetante is dat zodra je de deur met de sleutel zelf ontsluit, het alarm ook afgaat bij het openen van de deur.

                                  Er is echter een handige truc om dat te omzeilen!
                                  Als de auto niet opengaat met de afstandsbediening, trek dan gewoon even aan een klink om de auto ‘wakker’ te maken en daarna kan je gewoon je afstandsbediening gebruiken, zonder afgaand alarm.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 457)