Aangemaakte reacties
-
Prijzig! Nu, ik was sowieso op zoek naar iets tweedehands in uitstekende staat.
Pfft, dat wachten duurt mij nu al te lang, ik verwacht de Cayman eind volgende week…
in antwoord op: VoorstellenIk denk dat ik voorlopig winterbanden ga laten steken op de huidige velgen, en tegen dat het warmer wordt ga uitkijken voor een nieuw setje zomerwielen. Dan heb ik voorlopig wel een set 18″ zomerbanden op overschot waarvan ik geen flauw idee heb hoeveel ze waard zijn.
Ik heb bij de OPC geïnformeerd naar de prijs van een nieuw setje Carrera S velgen voor de Cayman, ik hou mijn hart al vast voor het antwoord. Die velgen van joebarreke vind ik ook wel wat hebben, tenminste als dat donkergrijs gelijkend genoeg is op Meteor Grey.
in antwoord op: VoorstellenIk wist dat die van Maarten af-fabriek waren, maar niet dat ze dus een minder brede velg speciaal voor de 987 maakten.
Volgens die file met maten moeten 19″ achteraan dus 9,5J of 10J breed zijn.Het zal dus specifiek zoeken worden naar een setje voor een 987.
in antwoord op: VoorstellenDe mini rij ik nog steeds graag mee, maar de kwaliteit is niet wat je voor die prijs verwacht (nieuwprijs was 33500 euro, slik, toen wel een mooie korting te krijgen door de CO2 uitstoot, maar toch). Qua verbruik valt het wel mee, 5,5l diesel per 100km bij niet zo rustige rijstijl. Als ik eens even mijn best doe kan ik wel 4,6 halen (gemiddeld over 5000+km), maar dan is de fun er wel van af.
Bedankt voor de pointer naar de velgformaten, maar is dat zeer strikt?
Meer specifiek, de velgen op bvb. de witte Cayman van S2 (het type waar ik naar aan het kijken ben), zijn die dan niet te ‘breed’ achteraan, of maakt dat allemaal niet veel uit…De huidige velgen voldoen in ieder geval om winterbanden op te steken, al worden ze vanachter dan 255 ipv 265.
Schelen 17″ winterbanden veel in nieuwprijs met 18″ banden? (ik zou het kunnen opzoeken, maar misschien weet iemand wel de grootteorde. Banden van een goedkoop merk komen er sowieso niet op, uiteindelijk zijn het de banden het enige contact met de baan, dus daar wil ik niet op besparen.)
Mocht ik toch een setje 17″ kopen als wintervelg, wat zouden de huidige 18″ Cayman S velgen (in perfecte staat) met goede banden dan nog opbrengen in de verkoop? Wat met de banden apart? (Ik denk dat het nog steeds de eerste banden zijn die er op liggen, uit 07/2008 dus, met 18000 km).in antwoord op: VoorstellenI know, mijn OEM mini wintervelgen hebben trouwens ook een BBS logo binnenin.
Ik doelde eerder op imitatie Porsche velgen zoals die 18″ van een model dat eigenlijk 19″ is.
@Sensa911: true story, een week geleden… Het was nochtans echt niet de bedoeling, maar dan begin je serieuzer rond te kijken, dan word je die andere auto echt beu, dan passeert er iets wat aan bijna alle eisen voldoet, en daarnaast in zo’n staat is waarvan je denkt er niet snel nog zoeen te zien passeren, en dan ja, dan ben je verkocht zeker…in antwoord op: VoorstellenThanks!
1150 is niet min, het is het dubbel van wat de mini zou kosten om te chippen, en dat heb ik uiteindelijk ook niet gedaan. De eerste 5 jaar niet omwille van de garantie, daarna niet echt meer de nood gevoeld.
in antwoord op: 211pk unlocken?Te traag is die krokodil zeker niet (heb er trouwens nog maar een uur mee gereden).
Ik kan al niet wachten om em te gaan halen, ergens in de loop van volgende week.in antwoord op: 211pk unlocken?Thanks!
Ja, ik was nochtans echt niet van plan om er zo snel één te kopen hoor!Hmm, niet veel van merken, misschien niet. Ik vroeg me vooral af of het ‘zomaar’ kon. Als het een instelling is in de computer, dan kan iemand met de juiste tools wel wat doen, maar als het via een tuner moet zal het wel al iets meer gaan kosten ook.
Het zal hoogstwaarschijnlijk dus bij de 211 paarden blijven, maar goed, die geven ook plezier!in antwoord op: 211pk unlocken?Aftermarket velgen zijn niet zo mijn ding, liever originele Porsche velgen, eventueel imitaties (zijn die zoveel slechter?)
Hier staat 18″ bij klik
Of blijf je daar best af?
Optie is om deze winter nog op de zomerbanden te blijven rijden, maar eigenlijk toch liever een winterset…
in antwoord op: VoorstellenThanks!
Het is allemaal veel sneller gegaan dan gedacht. Maar dankzij een gouden tip van Maarten (S2) deze ontdekt, en dan moet je niet veel langer wachten.
Ik zou nog een setje winterwielen nodig hebben. Nu liggen er Cayman S wielen op, het zijn geen lelijke velgen, maar misschien hou ik ze liever als winterwiel en leg ik er iets mooiers op voor de zomer.
Wat dat betreft, zijn die velgen daarvoor geschikt? Niet te breed enzo?
Of wordt 17″ aangeraden voor de winter?Ik vind 997 Carrera S velgen wel schoon, misschien moet ik zo’n setje kopen voor de zomer.
Er liggen nu natuurlijk wel nog goede banden op de Cayman S velgen, die dan uiteraard niet passen op die nieuwe.
Is het iets om nu winterbanden te leggen op de huidige velgen, en dan na de winter de huidige banden er weer op te leggen, tot die versleten zijn, en dan pas nieuwe velgen + zomerbanden te kopen? Kan dat kwaad voor die banden om op en af die velgen getrokken te worden?
Hoe lang doen jullie met een setje banden? Ik weet wel dat het enorm afhangt van de rijstijl, maar om toch een idee te hebben?in antwoord op: VoorstellenDe testrit was leuk, even de snelweg op, maar onder nauwlettend oog van de passagier mocht ik er niet teveel mee spelen. Hij gaat goed vooruit, het is nog wat zoeken naar de juiste versnelling, maar hij heeft koppel genoeg om vlot te versnellen, zelfs al doe je 50 in 4e.
Familie had ons wat ‘bang’ gemaakt, kwestie dat we niet zoveel power gewend zijn. We hadden nog nooit in een Porsche gereden.
Ik moet zeggen, dat viel eigenlijk wel mee, de Cayman heeft kracht genoeg om vlot voorbij te steken, en je zit wel sneller aan de toegelaten snelheid dan je denkt, maar zo onwezenlijk veel is het nu ook weer niet. Versta me niet verkeerd, te weinig power vind ik ‘m ook zeker niet hebben, maar we hadden in ieder geval niet het gevoel dat we extra voorzichtig moesten zijn om hem niet in de gracht te rijden.We hebben er een uurtje mee getoerd, maar veel overtuigen hadden we eigenlijk al niet meer nodig. Er zitten geen rammels in. Alles voelt zeer solide en stevig en is prima afgewerkt.
Wat me opviel was dat hij toch behoorlijk hard rijdt, nog een stuk harder dan mijn mini (die ook geen zachte ride heeft met 17″ runflats onder).
Wat ook opviel was de stilte, weinig of geen windgeruis te horen, alleen een mooie ronk van de motor.
Die uitlaat die eronder zit is waarschijnlijk ook niet standaard? Ik ging het nog vragen maar ben het uiteindelijk vergeten. Er stond echter niks van vermeld op de optielijst die bij de advertentie stond.
Ben er wel content mee, vind die twee pijpjes vele malen schoner dan 1 brede pijp.De prijs, daar hebben we nog even over gesproken en die is op 27500 geland zonder de garantie, maar inclusief een onderhoud bij aflevering. Na wat rondvragen, en met het toch niet zo uitgebreide aantal kilometers die we ermee gaan rijden, willen we het risico wel nemen om de garantie te laten schieten.
Nu, ik ben niet iemand die altijd overal het onderste uit de kan wil halen, heb zo al een paar keer iets gekocht waar we dan iets verder voor rijden omdat het dan net iets goedkoper is, maar waar we dan achteraf miserie mee krijgen en het veel meer rompslomp is enz.
Bij deze heb ik wel vertrouwen, hij krijgt nog een onderhoud, hij ziet er als nieuw uit, zowel binnen als buiten, en heeft haast geen kilometers (tijdens de testrit de 18000 gepasseerd). Ik heb niet het gevoel dat ik teveel betaal, en dat is het voornaamste.De zoektocht naar een setje winterwielen kan beginnen, ook wil ik nog wat muziek kunnen afspelen via de pcm, zonder mp3 cd’s te moeten branden, dus daar ga ik ook nog wat research moeten voor verrichten.
Er zitten ons leuke tijden op te wachten!
in antwoord op: VoorstellenNog een paar foto’s van vandaag:
(let niet op de bedenkelijk kijkende jonge heer op de laatste foto)
in antwoord op: Voorstellen:-)
Ik ben net thuis (nog even langs de verzekeraar gepasseerd).
Volgende week staat er een Cayman voor de deur!
in antwoord op: VoorstellenDe bedoeling was om er zaterdag al eens mee te rijden, maar de verkoper zat in gesprek, ondanks de afspraak die we gemaakt hadden. We hebben even moeten wachten (een klein uur in de toonzaal rondgelopen), en tegen dat we de cayman ten gronde geïnspecteerd hadden was het al laat in de namiddag. Het goot trouwens water en er was veel te veel wind om alles goed te zien en horen tijdens een testrit.
Ik had het er eigenlijk niet zo druk verwacht, maar volgens de verkoper is 12 wagens verkopen op een zaterdag geen uitzondering. Er is duidelijk niet overal crisis…
in antwoord op: Voorstellen