Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 457)
    • De huidige toestand van het blok:

        Zo’n volledig rood interieur vind ik echt wel zalig, is veel mooier nog dan de bi-color versie met zwart dashboard.

        Goed dat je die schimmel weggekregen hebt, lijkt me niet evident.

          De buitenkleur leunt gelukkig dicht genoeg aan tegen Porsche’s Platinum metallic uit de jaren ’80. Ik heb de shell dus niet moeten herspuiten.

          Herspuiten is ook moeilijker omdat de ramen en lichten dan gedemonteerd moeten worden, en die zijn vaak verlijmd.
          Eens alles proper gedemonteerd (of afgedekt, maar dan is het altijd moeilijk bij de naden), kan je met een bus primer en lak uit de handel wel weg. Of even bij een spuiter binnenbrengen.
          Het cruciale werk is het demonteren/afplakken.

          Als ik het goed voorheb zit hier iemand op het forum die vaker in opdracht bestaande modellen herwerkt (en daar dus zeer bedreven in is).
          Topic hier te lezen.
          Op zich niet goedkoop, tot je de uren telt die in zo’n build kruipen. Het zal natuurlijk ook afhangen van hoe ver het moet gaan.
           

            Op de foto ziet die zetel er veel slechter uit dan in het echt. Heel tevreden van het resultaat!

              Getting there…

                Amai, hopelijk laat dat geen permanente schade na!

                  Ondertussen nog steeds in NL, ondergaat nu een volledige motorrevisie. We gaan het maar meteen helemaal goed doen.
                  Ik heb ‘m nu bijna een jaar, waarvan ik hem nu alweer 4 maand niet thuis heb, en ik begin ‘m toch wel echt te missen.

                  Om de pijn wat te verzachten heb ik me een 1:18 modelletje gekocht.

                  Hij had niet de juiste wielen, dus heb ik het zwarte model er maar bij gekocht en het onderstel alvast gewisseld.
                   

                  De exterieurkleur is perfect, maar het interieur zal ik nog wat moeten bijwerken. Het model is helemaal beige, terwijl mijn auto donkerbruin leder heeft op het dashboard en de deuren.

                  Work in progress..

                   

                    Zie ik nu dubbel?

                      Zo’n verlies valt niet te beschrijven. In juli ben ik ook één van mijn beste vrienden plots verloren door hartfalen. Prille veertiger, papa van 4 jonge kinderen, en ook de zoon van.
                      De wereld stopt even met draaien, en al de rest wordt onbelangrijk.

                      Vind steun bij elkaar.

                        Ik zie even door het bos de bomen niet meer.
                        Concreet heb ik een 928 van ’84, origineel in Barcelona geleverd maar in Andorra ingeschreven (geen EU!). Er is geen gelijkvormigheidsattest en D’Ieteren kan er ook geen leveren. Enige optie om op reguliere platen te komen is een homologatie als alleenstaand geval bij een keuringsstation.

                        Ik ben momenteel dus ingeschreven op O-platen, daarvoor was geen gelijkvormigheidsattest nodig. Op zich is dat OK, maar ik mag er geen woon-werk mee rijden.

                        Nu rijdt de auto op originele remmen en zijn de schijven op termijn aan vervanging toe. Nu vraag ik mij af of ik daar ‘betere’ remmen op mag monteren, bvb een set van de latere 928S4.
                        Ook: hoe zit het met de ophanging? Die is na 40 jaar ook wel moe geworden. Hoe vrij ben ik om daar andere/betere dempers of veren op te monteren?
                        Op zich is er geen gelijkvormigheidsattest, en dus niks om tegen te vergelijken.

                        De vraag is tweeledig: wat met zo’n upgrades indien ik op O-platen blijf rijden?
                        Maar ook: wat met zo’n upgrades indien ik straks toch reguliere platen wil, en dus een “homologatiekeuring alleenstaand geval” moet laten uitvoeren?

                        Weten jullie raad, of neem ik best contact op met bevoegde instanties?

                          De huidige toestand. Koppakkingen waren duidelijk lek, maar niet richting cilinders zelf. De wanden zien er nog prima uit. 

                            Vorige week ritje van 300km zonder meldingen.

                            Vandaag dan toch eindelijk tijd gevonden om de nieuwe bobines te monteren. Er zit hier en daar wel een barstje in de behuizing van de oude bobines, maar niets zoals menig youtube filmpje toont.
                            Anyway, ik heb wel de indruk dat hij wat soepeler draait nu. Voorheen durfde hij wel al eens te schudden bij stationair toerental aan de verkeerslichten. Niet constant, maar zo af en toe een hikje. Heb maar een kort toertje gedaan daarnet, maar hij lijkt wel rustiger.

                              Ondertussen bij Garage De Loods:

                                Ondertussen nog een aantal ritten gemaakt en geen meldingen meer gekregen.

                                De nieuwe bobines zijn aangekomen en gaan er ergens volgende week waarschijnlijk onder.

                                  Setje bobines is onderweg. De bougies zijn nieuw van 10/2021, dus die blijven zitten.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 457)