Aangemaakte reacties

7 reacties aan het bekijken - 451 tot 457 (van in totaal 457)
    • Een fotoboek met lelijk kijkende vrouwen van het zuidelijkere type ben ik ook moeten gaan inkijken. Het heeft niks uitgehaald. Ze hebben wel een set vrouwelijke vingerafdrukken gevonden in de auto, die zitten nu in een databank en als er binnen de 10 jaar iemand gearresteerd wordt met matchende prints, dan ging ik nog iets vernemen.

        Tuurlijk, de 981 is ver boven het budget. Tenzij het plan nog een jaar of 4 opgeborgen wordt, geld brengt verder op (weliswaar bitterweinig de dag van vandaag) en tegen dan zal er al wel één en ander te vinden zijn in tweedehands.

        Daarover moeten we nog nadenken, rekenen en tellen, etc. Het rondneuzen hier, me voorstellen, en mezelf al helemaal het hoofd zot maken doet zo’n keuze natuurlijk eerder overhellen naar een Porsche op relatief korte termijn (tussen hier en klein jaar)…

        (taalfouten lees ik ook niet graag, ik ben assistent aan de unief en het wordt elk jaar erger en erger bij de 18-jarigen :( )

          [quote=”Dadio” post=192338]Een vriend van mij verkoopt zijn cayman. Ik heb niet alle gegevens, maar het is een 250 pk versie, donkergrijs exterieur, cocoa interieur, 25000 km, etc … Als je interesse hebt kan ik even polsen bij hem.[/quote]

          Dat mag altijd!
          Tot gisteren ofzo stond er dergelijk exemplaar online als ik het goed voorheb, maar ik vind ‘m niet meer terug.

            Er staan inderdaad een reeks Caymannen op, de meeste wel S versies. Nu, ik hou het sowieso in de gaten.

            Die Mini, dat is een probleemauto geweest. Nieuw gekocht, full option, en de beste optie die ik aangevinkt heb, dat was de 5 jaar garantie ipv 2. Hij heeft elke maand in de garage gestaan met defecten, koffer die niet opengaat, navigatiesysteem dat stukgaat, leder zetels die er oud en versleten uitzien na 16000 km (zijn ondertussen al 4 keer vervangen, en ik draag er extra zorg voor, maar het blijft terugkeren), schuifdak dat niet opent als hij in de zon gestaan heeft, rammelende achteras, airco die niet meer werkt (tot 4 jaar na mekaar ondertussen), …
            Los van die miserie was de service bij BMW Dejonckheere in Roeselare dan nog eens de slechtste ooit. Iedere keer als de mini binnen was geweest, dan was er meer kapot achteraf dan ervoor. Interieur bekrast, instaplijsten bekrast, hoedenplank gekraakt, scheuren in dashboard. Echt verschrikkelijk!
            Na het vernieuwen van het dashboard wouden ze mij nog een factuur van 800 euro laten betalen, voor zaken die ze zelf kapot gemaakt hadden. Tot bij BMW Belux moeten klagen, geen uitkomst, tot ik een advocaat heb moeten inschakelen, 1 brief heeft die geschreven en ik kreeg meteen een reeks creditnota’s in de bus.
            Enfin, ik was het grondig beu, en toen hij 2 jaar was en nog iets van waarde had heb ik ‘m te koop gezet, de vraagprijs misschien nogal hoog, maar hij zat dan ook afgeladen vol opties met een nieuwprijs van dik 33000 euro. Een Franstalige dame belt mij op om eens te komen kijken. Ze komt af, we doen een testritje, weer thuis blijft ze halfweg de baan staan, zegt ze dat ik beter zou parkeren zodat ze nergens tegenrijdt. Ze doet alsof ze gaat uitstappen, ik stap ook uit, en op dat moment vlamt ze weg. Ik was aan de grond genageld!
            Direct de flikken gebeld, die hadden 3 kwartier nodig om mijn huis te vinden, en hadden weinig hoop om de mini nog terug te vinden. De grenspost in Menen hadden ze dan maar afgezet, maar ook daar is niks gepasseerd.
            Na anderhalve week belden de flikken dat ze hem teruggevonden hadden. Of beter, dat iemand het verdacht gevonden had dat die mini daar al een tijdje stond met de sleutels op de zetel. Ze hadden em achtergelaten ergens in een zijstraat van ring van Roeselare.
            Waarschijnlijk omdat de tank leeg was. Hij was behoorlijk leeg toen we de testrit deden, bij een actieradius van 50km begint hij dan echt constant te zagen dat je moet tanken, en als je dan nog eens wat sneller rijdt, dan smelt die actieradius als sneeuw voor de zon. Waarschijnlijk dus de reden waarom ze hem achtergelaten hebben. Er was op een bekraste velg na niks aan, tot de flikken er vingerafdrukken in gezocht hebben en hij vol wit stof hing wat je er heel moeilijk uit krijgt.

            Het was extreem schrikken, en eigenlijk had ik wel beter af geweest hadden ze ‘m niet teruggevonden. De omnium verzekering ging er dik 5000 euro meer voor terugbetalen dan mijn vraagprijs, die al wat aan de hoge kant was.

            Anyway, ik heb dan maar beslist om ‘m nog wat te houden, in de hoop dat de problemen over zouden gaan. Ik had ‘m met veel pijn in het hart te koop gezet, want het was echt een beetje als een kindje. Hij rijdt goed, plakt voldoende aan de baan en geeft me nog altijd een smile als ik ernaar kijk of instap.
            De airco is dan nog een paar keer stuk gegaan, iedere keer gelukkig nog onder garantie hersteld (laatste keer een factuur van dik 1200 euro).
            Ik heb me over de slijtage van het leer gezet en beslist ‘m op te rijden, nu is hij toch niet veel meer waard. Mini’s genoeg te vinden met minder kilometers voor veel minder geld dan ik ervoor zou willen, maar die opties zijn jammergenoeg zo goed als niks waard op de tweedehands markt.
            Het feit dat hij maniakaal verzorgd is en er eigenlijk nog bijna nieuw uitziet na 7 jaar doet blijkbaar ook niet veel ter zake.

            De ervaringen bij BMW dealers, en de kwaliteit die sterk overroepen is heeft ervoor gezorgd dat er geen BMW komt (er is er hier ene die een veto stelt op dat gebied), ondanks dat ik de Z4 wel mooie lijnen vind hebben (zelfs meer fan van de vorige generatie).

            Zo zijn we nu bij een Porsche aangekomen, al is de kogel nog niet door de kerk. Ik ben vooral goed aan het rondkijken en aan het rekenen wat het allemaal gaat kosten; sowieso meer, maar het is dan ook een Porsche :-).

              Ik heb de lijst op mobile.de ook al afgegaan. Valt me wel op dat het aanbod toch relatief ‘beperkt’ is, ik was 4,5 jaar terug op zoek naar een Z4 (mini was gestolen, verzekering ging aardig wat geld opbrengen, tot ze kort daarna mijn auto terugvonden, maar dat is een ander verhaal), en daar waren eindeloze pagina’s auto’s te vinden, je kon bijna gewoon je opties kiezen die je wou.
              Nu is de keuze heel wat beperkter, wat het exclusievere karakter alleen maar verbetert.
              Ik zie ook meer boxsters en 911s rondbollen dan caymannen.

              PDK zit inderdaad enkel op de 2.9 facelift, tiptronic zou ik ook niet kiezen op een ouder model.
              Launch control lijkt me wel leuk, maar uiteindelijk ga je dat waarschijnlijk toch niet veel gebruiken.
              Ik schrok daarnet wel even van het verschil in BIV wanneer de auto een paar jaartjes jonger wordt. 4 jaar scheelt 1000 euro.

              Dat kopen in Duitsland, heb er al veel dingen over gelezen en ben ook constant mobile.de in het oog aan het houden. 500km rijden enkele reis om te gaan kijken is anderzijds wel veel.

                Die kleur springt er uit, dat in ieder geval. Ik vind het niet verkeerd, maar het is iets te fel naar mijn goesting.

                Is er iets speciaal aan de maand oktober? In principe kunnen we wel wachten, de Clio rijdt maar begint af en toe te mankeren, hij wordt 14 dit jaar en heeft zijn taak vervuld.

                Een tweezitter is geen probleem, kinderen komen er niet, en slechts uitzonderlijk gaan er passagiers mee. In dat geval kunnen ze nog steeds in de Mini (al mogen ze daarvoor ook niet te groot zijn). Kofferruimte is wel van belang.

                Die 981 vind ik top, vooral ook binnenin, maar ver buiten het budget. Er is altijd de optie om het geld nog wat te laten staan, een goedkopere vervanging voor een jaar of 4-5 te kopen en dan uit te kijken naar een volle 981. Maar zo kun je altijd wachten op the next best thing.
                De 987 is binnenin op en top Porsche, en nog steeds actueel. De facelift elektronica ziet er wel properder en hedendaagser uit. Die PDK lijkt me dan ook wel interessant. Als dat met wat mooie opties na de zomer meer binnen bereik valt, dan zal het waarschijnlijk wel die richting uit gaan.

                  Thanks!
                  Een levendig forum, dat is goed nieuws.

                  Ik had ergens iets gelezen over ‘IMS’ problemen bij vroege caymans/boxsters, iets wat vanuit de fabriek vanaf 2007 verholpen was door een steviger onderdeel. Weet het niet meer exact, maar een 2007 model of later zou dus de voorkeur genieten.

                  Het zou in ieder geval over de 2.7 gaan, die zal op zich al genoeg meer kosten dan de voorganger, en de ganse zoektocht was oorspronkelijk niet eens naar een sportwagen. Komende van 110 pk zal een Cayman al een groot verschil maken.

                  Zetelverwarming. Dat is het enige wat niet op die Mini zit omdat ik dat toen ook echt niet nodig vond. Ik ben het wel gaan appreciëren na een skiverlof in een andere auto, en sindsdien mis ik het wel in de wintermaanden. Bij nader inzien zal de Porsche wel niet het skivervoer worden, en zullen we dat met de Mini blijven doen. (De Mini blijft, een oude Clio gaat weg)
                  In feite dus ook geen echte must.

                  Dat knopje met die uitlaat op heb ik ook af en toe zien passeren, het lijkt me echt cool, maar doet waarschijnlijk niet meer dan geluid maken?
                  Verder zie ik ook soms PASM knopjes, daarstraks gelezen dat het de auto wel comfortabeler kan maken. Misschien is dat ook wel eentje voor de lijst wenselijke opties.

                  Ik ken mezelf, op den duur vind ik alle opties leuk, en heb ik ze liefst allemaal…

                  Ik zag hier een Boxster staan met mooie opties, oa. geventileerde zetels en sportplus (icm PDK geeft dat ook launch control zeker?).
                  Enkel die kleur…

                  De merde is dat je dan gaat zoeken en altijd wel iets boven het budget tegenkomt dat extra aantrekkelijk is. De facelift Boxster en Cayman liggen daarrond.
                  Qua exterieur zien die er wel een stuk recenter uit, en de PCM lijkt er ook grondig op vooruit gegaan. Heeft iemand ervaring met beide?
                  Het is natuurlijk weer wat meer geld, en je moet de grens ergens leggen…
                  Enig idee of die prijzen wezenlijk lager zullen zijn binnen hier en 6 maanden?

                7 reacties aan het bekijken - 451 tot 457 (van in totaal 457)