
Aangemaakte reacties
-
in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)
Vandaag nieuws uit Nederland.
Het stuurhuis is behoorlijk vern**kt door de vorige reviseur. Met hamer en schroevendraaier zijn dichtingen losgemaakt, met schade aan de behuizing tot gevolg. Dat is dan de zogenaamde ‘specialist’ in België… Een nieuwe behuizing en nieuwe revisie zijn dus nodig.
Ook mijn vraag lekken te bekijken en motorsteunen te vervangen werd door hen genegeerd. “Alles was nog goed”.Zoals ik dacht lekken de koppakkingen dus effectief. Het koelvloeistofpeil zakt ook traag.
De motor gaat er nu uit bij Garage De Loods en het wordt dus een grondigere revisie. Ik hoop dat de interne schade beperkt blijft. Olie en koelvloeistof liepen in elk geval nog niet in elkaars circuit, dus dat ik al goed.Ik stel me toch vragen bij de onafhankelijke aankoopkeuring die ik liet uitvoeren, alsook bij het werk van Vintage Garage begin dit jaar.
Zoals verwacht (het internet staat vol met deze boodschap) vereist een 928 dus nog een potje cash opzij.
Als hij daarna weer klaar is voor de volgende 175.000km, dan zijn we content.in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Ik probeer er deze week eens naar te kijken.
Misschien moet ik maar meteen een nieuw setje bestellen en vervangen. Dit zit niet in het voorgeschreven onderhoud van Porsche zelf. Voor wat ik op rennlist en youtube ook vind, een typisch dingetje.Wat wel vreemd is, is dat het op twee cilinders tegelijk optreedt. Zou toch al zeer moeten lukken dat er net twee bobines stuk gaan.
in antwoord op: 987 cylinder misfire op cilinder 1 en 2 – mogelijke oorzaken?Ik heb gisteren zelf de foutcodes gewist.
Daarnet een 30km gereden, rustig warm, daarna hoger in toeren. Precies niks aan de hand. Geen fouten, geen gestotter.
Ik hoop op iets eenmaligs, maar aangezien hij toch even schokte gisteren ben ik er niet helemaal gerust in.
in antwoord op: 987 cylinder misfire op cilinder 1 en 2 – mogelijke oorzaken?<
> De titel van dit topic was automatisch aangepast na mijn vorige post, vandaar. Het ziet er nu weer OK uit in het overzicht…
in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Na de 250 km gisteren staat de teller nu op 5.000 km.
De laatste 500 km wel met een mankerend stuurhuis. Bij het insturen naar links blijft het stuur precies haperen, alsof de bekrachtiging tegenwerkt ipv meewerkt. Als je genoeg kracht zet, geraak je over de frictie en werkt het weer zo het hoort, maar erg veilig voel het toch niet.Ik ben tot bij gagare de loods gereden in Nederland voor een grondige checkup, reparatie stuurhuis, nieuwe motorsteunen, diagnose lek koelvloeistof en knallen in de uitlaat, nazicht en ombouw airco, en de bijhorende werkjes die best gedaan worden als alles toch open ligt.
Ik vrees dat mijn koppakkingen wat lekken, mogelijks moet de motor er dus even uit.
Ik heb me er al op voorbereid dat ik de 928 pas eind augustus terug zie.Mijn intentie was om zelf ook veel te sleutelen, maar het gebrek aan een brug, veel plaats en vooral tijd steken daar een stokje voor. Plus, ik kan wel veel opzoeken, maar echt ervaren ben ik niet. Om dan zaken fout te doen en achteraf alsnog een specialist te moeten inschakelen, dan laat ik het liever meteen aan de specialisten over.
Standaardzaken en kleine prullen in het interieur en de elektro liggen wel binnen mijn comfort zone. Er staat dus nog wel wat op mijn lijstje voor wanneer hij terug is.Elk nadeel heb se voordeel: We gaan weer wat meer met de Cayman buiten komen nu! Die stond er wat verwaarloosd bij sedert de komst van zijn oudere broetje.
Nog wat foto’s van toen de 928 dienst deed als communievoertuig!
in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Bedankt.
De 928 staat begin juli ingeboekt bij garage De Loods. We gaan er maar een uitstap van maken en met 2 auto’s heenrijden.
in antwoord op: Porsche 928 specialist?Kijk, als die andere partij zelf niet eens reageert op mijn vragen, dan is het gesprek ten einde toch?
Daarnaast lijkt het me wel zeer nuttige info op een publiek forum, in een topic waar specifiek naar een 928 specialist wordt gezocht.
Het forum is er toch om onze bevindingen te delen? Als we (mal)content zijn van één of ander product, dan wordt dat hier toch ook gemeld. De ontwikkelaar ervan heeft dan ook niet altijd nog verhaal.Als de moderators van mening zijn dat dit niet gepast is, dan moeten ze de post maar verwijderen, no hard feelings.
in antwoord op: Porsche 928 specialist?Wie bedoel je dan?
Jabbeke ligt in elk geval een heel stuk dichterbij.
Ik kan ondertussen trouwens ook zelf mijn eerdere vraag beantwoorden over de garage in Londerzeel.
Ik ben in januari langsgeweest voor een aantal zaken: nieuwe carterpakking, lek in het stuurhuis, diagnose hoog verbruik en diagnose airco.
Merk ik achteraf dat er 2 vijzen ontbreken in de carterpan (vlak boven de startmotor, waar ook een beugel van een remleiding op vast zou moeten zitten), en dat één van de bouten van de stabilisatorstang helemaal los zit. Na revisie van het stuurhuis lekt het bovendien nog steeds en ondertussen is de bekrachtiging weggevallen. Een “revisie” heet dat dan.
Nu staat mijn stuurslot trouwens ook 90° gedraaid, dus bij het hermonteren is er iets niet goed uitgelijnd.
Terwijl toch alles eruit moest voor de carterpakking had ik gevraagd om ook de motorsteunen te vervangen. Deze waren volgens de garage ‘nog goed’, maar zijn dat in werkelijkheid allerminst, zo plat als maar kan.Op mijn opmerkingen over de blijvende lekken en het stuurslot werd bovendien niet eens gereageerd.
Ik heb er met andere woorden nog weinig vertrouwen in.in antwoord op: Porsche 928 specialist?De loods ligt op 250km enkele rit voor mij. Dat vergt al heel wat planning om op en af te rijden.
Is er ook in de andere richting een specialist te vinden? Noord-Frankrijk is misschien ook een optie.
in antwoord op: Porsche 928 specialist?Ik heb de mijne 8 jaar geleden gekocht en nog geen minuut spijt van gehad!
in antwoord op: nieuw op dit forumDaar zit inderdaad aardig wat opties op, leuke bolide!
in antwoord op: 992 Carrera 2SOndertussen heb ik er reeds 3600km op de teller bijgezet. Hij bevalt me erg!
Dit weekend een paar nachten in de Champagnestreek doorgebracht en met een grote glimlach de tolvrije baan genomen. Het weer viel wat tegen, tijdens de heenreis wisselde het af tussen zonnebrand en storm, op de terugreis non-stop regen. Desalniettemin erg genoten.
Klein minpuntje: een nacht in de regen betekent blijkbaar dat er water binnenkomt in de koffer. Ik zal eens moeten zien of ik dat kan verhelpen. Het rubber rond de koffer ziet er wel nog redelijk fris uit, ik moet dus eens op onderzoek…
in antwoord op: Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)Wat wordt er tegenwoordig geregekend voor zo’n zware overtreding (met je O-plaat naar het werk rijden)?
Ik wou de mijne net daarom op reguliere platen zetten, maar de kweeste om een gelijkvormigheidsattest heeft daar voorlopig anders over beslist.
in antwoord op: Wagen 30+ jaar oudIk vind dat wel interessant, maar ik kan me niet inbeelden dat die mens er iets aan overhoudt als hij uit de VS moet komen hiervoor. Daar moeten toch lokale alternatieven voor bestaan die iets kostenefficienter zijn?
Er zijn in elk geval opleidingen in avondonderwijs die hierop focussen, maar dat is meer dan 2 dagen, wat alweer wat meer tijd en engagement vraagt..in antwoord op: Introductie tot ‘engine building’ – 2daagse opleiding