Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 333)
    • Ik zoek een ClubSport omdat ik graag de stoelen, de rolkooi, .. wil. Maar ook omdat de waardevastheid van een ClubSport veel groter is dan die van een niet-ClubSport. Het prijsverschil is nu al bijna 10 000 Eur, maw. een niet-ClubSport verkopen over 3 jaar lijkt me moeilijk.

      Mbt. de kleur: wit is geen absolute must, maar wel de voorkeur. Het mag geen zilvergrijs zijn, omdat ik al een zilvergrijze 997 gehad heb. Zwart liever niet (owv. onderhoud) tenzij de prijs bijzonder goed is. Alle andere keuren, worden zeker overwogen.

      Dus, indien iemand ergens eentje weet staan, graag doorgeven. Want echt veel is er niet te vinden op het Internet.

      0

        [quote=”Alexx”:3230dm6v]Onze goede vriend ‘Daggie’

        Waarvoor dank!

        Binnenkort is er een trackday op Spa op een zaterdag. Lijkt me ideaal voor jou ;)
        En bijgevolg ook voor ons, foto’s zijn altijd leuk ;)

        0

          Ik vind het een heel knap geheel!

          0

            Mijne heeft al bij Stef op de bank gestaan, maar ik wil wel eens komen kijken.

            0

              Niet uitschakelbaar.

              Prijs weet ik niet, ik heb auto zo gekocht.

              0

                Da’s gelukkig rubber :)
                Dat is er af. De vorige eigenaar heeft wel een schartje op de achterbumper gereden. Ooit laat ik die wel eens herlakken.

                Zoals beloofd aan de velgen/banden leverancier:

                Ik ga nu al jaren bij Crauwels en eigenlijk heeft hij mij nog nooit teleurgesteld, dus blijven we daar nog even gaan. Volgend jaar wordt heel het sticker-gedoe op de auto anders, want ik vind het nu niet heel geslaagd meer …

                Ondanks het feit dat ik relatief tevreden ben van de standaard PASM ophanging, vond ik het toch nodig om voor iets sportiever te gaan .. zeker op circuits met veel hoogteverschillen ala Nordschleife/GP Strecke, kwam de originele te kort … En hij mocht iets lager, zeker met de zilverkleurige OZ velgen.

                KW Variant 3:

                Aangezien hij verlaagd niet in de ondergrondse garage zou kunnen, heb ik ook een HLS2 gekocht:

                Systeem werkt zonder balgen. Ik heb de handleiding eens bekeken, maar ik weet niet of dat een goed idee was. Ik snap wel hoe een standaard ophanging er onder moet, maar dit is toch helemaal iets anders. Hopelijk ziet Crauwels het zitten … Aangezien die op verlof is, gaat het nog wel even duren. Ik had initieel gehoopt voor 19/09 (Porsche Club Geneve @ Dijon Prenois) de ophanging er onder te hebben, maar ik ga wachten tot nadien + tot na onderhoud. Dan heeft Crauwels wat meer tijd en minder druk :-) )

                0

                  Ik heb een aftermarket PSE, zonder opa-knop, van bij Penders Porsche in Luik.

                  0

                    De velgen van op de foto’s hier zijn GT3-velgen … Daar liggen Michelin PS2 op.
                    Momenteel staan er OZ UltraLeggera HLT onder met Michelin Cups..

                    Afhankelijk van het weer swap ik velgen ..

                    0

                      997 S met PSE, zonder knopje, Essene (Affligem)

                      0

                        Op de openbare weg is het verschil eigenlijk niet zo groot. De 997 S accelereert sneller en blijft ook langer accelereren. De 997 S remt ENORM veel beter. De Cayman heeft al goeie bijters, maar de 997 S zijn remvermogen is amper nog vergelijkbaar met de Cayman (niet S). Daarnaast is het rijgevoel wat anders, de 997 S heeft een “zoekende/zweverige” neus terwijl de Cayman makkelijker/duidelijker aanvoelt.

                        Op circuit is het verschil immens. De 997 S is zo enorm veel sneller en kan, ondanks hogere snelheid, veel later remmen. De standaard remblokken zijn super, maar ze gaan maar 1 trackday mee (same goes for Cayman). Als je ze vervangt door bv. gele Pagids kan je veel langer doen met een set remblokken. De zweverige neus wordt eerder een “gebruiksvoorwerp”, remmend de bocht in (= nog later remmen) gaat de neus naar de grond en heb je maximale grip. Misschien is de gewichtsverdeling van de Cayman op papier beter, maar de 997 S vraagt een andere remtechniek. Daarnaast zit de motor op de achterwielen, waardoor je een massa grip hebt. Je kan met een 911 sneller terug op de gas dan met al de rest, op of voor de apex flatout is regel ipv. uitzondering.

                        De Cayman was ik ook sneller beu. Met de 911 rij ik nog elke liever, omdat je ook beter gaat rijden. Net om dat specifieke karakter van de wagen, voelt het aan als een grotere uitdaging …

                        Tenzij om financiële redenen, ga ik niet meer terug …

                        0

                          Race Deck vloer: http://www.racedeck.nl/

                          0

                            Weer mooie foto’s he!

                            Der had weer ene chans ..

                            0

                              Ik heb de Skylimit initiatie in 2007 gevolgd, toen met mijn Cayman.
                              En dan heb ik de microbe echt wel te pakken gekregen. Zolder is een heel goed startpunt om een eerste ervaring op te doen.

                              Maar nadien wil je toch wel meer en dan is Spa Francorchamps 100 keer leuker: sneller, mooier, beter, … veel geschikter voor Porsche.
                              Het voordeel van Skylimit is dat je per uur kan reserveren, zo ga ik regelmatig het laatste uur in Zolder rijden: beetje vroeger beginnen op werk en tussen 17u en 18u toch nog uurtje ontspannen.

                              Nu donderdag naar Spa met RMA ( http://www.rmatrackdays.com/ ). Relatief goedkoop voor een ganse dag open pitlane, maar niet direct aan te raden voor beginners.
                              Een alternatief voor beginners is de klasse A op de Marc Duez Days: http://www.marc-duez.be/ . 21 juli ga ik daar rijden (klasse C). Maar ik blijf er bij dat Zolder een beter startpunt is, omdat Spa veel sneller is …

                              En als je eens de smaak te pakken hebt, post ik nog wel linkjes voor Nürburgring, Nordschleife, Zandvoort, Brands Hatch, … ;)

                              0

                                http://www.skylimitevents.be/

                                Daar kunnen ze je verder helpen met een initiatie.
                                And then the fun starts ;)

                                0

                                  Heel knap!

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 333)