Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 155)
    • OK Wim !!!
      Ik heb er alle begrip voor dat jij die uitvoering niet mooi vindt.
      Ik bedoel maar dat diversiteit ook kan.
      Wat de invoering betreft : er rijden in België toch ook zulke exemplaren rond.
      Aan de basis , de carrosserie werd toch niet geraakt.
      Het zijn enkel zogezegd de “versieringen” die worden aangepast.
      Er worden zoveel aanpassingen gedaan aan porsches die ik hier overal zie.
      Weet misschien iemand hier wat meer over ???
      Dank en groeten
      Danny

        Hallo Drip
        Dank voor je inbreng.
        Creativiteit inbrengen voor een uniek project vind ik ook wel ok.
        Alhoewel , ik ben niet van plan om de 935 om te bouwen.
        Hij is origineel met alleen maar originele porsche-onderdelen omgebouwd. (geen GFK)
        Als hij er is volgen er wel beelden van.
        Gr

          Beste Wim;
          Ik vind je uitleg altijd erg zinnig , je bent bekwaam adrem en aangenaam …
          Maar ik moet het nu toch even noodgedwongen oneens met je zijn…
          (al doe ik dat niet graag…)
          We kunnen echt niet allemaal altijd hetzelfde mooi of lelijk vinden…
          Dat zou de dood zijn van alle creativiteit…en alles zou echt KEIsaai worden in de wereld.
          Als we allemaal dezelfde auto moeten “mooi” vinden; dan is er maar één merk en één autofabriek meer nodig…
          Dat wordt dan onvermijdelijk een “eenheidsworst” , hoe mooi ook…
          Dat doet me erg denken aan het vroegere communisme… één eenheidsworst.
          Kijk eens waartoe dat in Noord Korea momenteel leidt… GROTE eenheidsworst.
          En als daar iemand een ander idee durft hebben is hij in de kortste keren een kopje kleiner…
          Als we allemaal dezelfde vrouw mooi zouden vinden…dan wilden we allemaal met diezelfde mooie vrouw trouwen…oei , oei , oei… chaos alom !!! Goed dus dat we verschillende smaken kunnen hebben.
          Het is juist de diversiteit en de verschillende ideeën over de dingen die het leven interessant maakt en de moeite waard om geleefd te worden.
          Als iemand een ander idee heeft dan ik , dan is het nog maar de vraag welk idee het beste is…en zelfs meer… misschien zijn beide ideeën verdedigbaar.
          Het is niet omdat ik een ander idee heb , dat het andere daarom verwerpelijk is…
          Zo ook kan het zijn dat ik de 935 targa flatnose prachtig vind… en jij juist niet…
          die prachtige nostalgie gecombineerd met een goed vleugje extravagantie vind IK mooi !!!…
          en jij misschien juist niet.
          ( hij is trouwens op ong 220 exemplaren door Porsche gefabriceerd)
          Wat hebben we daaruit misschien geleerd…
          Zeg niet : die 935 sc turbo flatnose is niet mooi.!!!
          Maar zeg wel : IK vind die 935sc turbo flatnose niet mooi !!!
          Beste Wim …ik vind je nog altijd even zinnig in je uitleg , even bekwaam even adrem en even aangenaam …
          Maar meningen en smaken kunnen nu eenmaal verschillen…
          Kunnen we daar beiden mee leven…
          Absoluut “no hard feelings…”

            Wim is blijkbaar strikt voor de klassieke Porsche … af fabriek.
            En dat is zijn goed recht hé.
            Maar de 935 is ook vanaf fabriek geleverd op 225 exemplaren.
            En die vind ik prachtig !!
            Moeilijk discussiëren over smaak natuurlijk.
            Ieder zijn idee is het beste motto.
            Gr

              Wat het rijden naar de keuring betreft…
              Volgens de laatste info die kreeg is het wettelijk in orde om met je eigen nummerplaat naar de keuring te rijden , als je een groen verzekeringsbewijs met carosserienummer van het betreffende voertuig van je verzekering kan voorleggen. De verzekering levert dit zonder problemen af…
              Het voertuig moet dan wel op diezelfde naam ingeschreven worden hé
              Gr

                Dag Drip
                Hij ziet er inderdaad zo uit als degene die jij hebt doorgestuurd.
                Mooi hè!!!
                Danny

                  Wat als de verkoper een handelaar is ?
                  Is er dan een inschrijvingsbewijs ?
                  Hoe moet het dan ?

                    Dank je Stig en Norbocay
                    Ik dacht dat de regeling met de douane ( wat het vignet 705 betreft) in Duitsland moest gebeuren , maar dat blijkt dus niet zo te zijn…
                    Ik ga hem afhalen met de trailer omdat het een oldtimer betreft en 700km in Duitsland is.
                    Wat de ” Kraftfahrzeugbrief” betreft (het inschrijvingsbewijs )… is die normaal bij het voertuig ???
                    En wie moet dan zorgen voor de “abmeldungsbescheinigung” Dat bewijs zal toch in Duitsland moeten afgeleverd worden denk ik.
                    Moet de verkoper dan voor niets zorgen ???
                    Om in België achteraf naar de keuring te gaan moet de wagen wellicht eerst verzekerd zijn …
                    Dank nog en groeten…
                    Danny

                      Wat bedoel je daarmee yellow ???
                      Bedoel je dat hij hetzelfde uitziet…
                      Of bedoel je dat de bumper er gemakkelijk op past…

                        Dank je Wim voor de uitgebreide info.
                        Het gaat voor mij niet om een volledige ombouw.
                        De wagen staat al in turbo ( 911 turbo targa van 1979)
                        Ik wilde enkel de bumpers wisselen met exemplaren van de 964 om de wagen een blitser moderner imago te geven. ( mooie rondingen)
                        Ik dacht dat je die 964 bumpers er zo maar kon op plaatsen… maar niet dus volgens uw info.
                        We kunnen zelf wel wat werk aan , maar nu ben ik toch ook gaan twijfelen.
                        Je stuurt trouwens enkele mooie exemplaren mee.
                        Dank en groeten
                        Danny

                          Dank je Wim en Dirk.
                          Het lijkt me nogal een ingewikkeld project.
                          Het betreft alleszins geen turbo af fabriek.
                          Het is een 3.0 omgebouwde s.c.
                          Wellicht zitten er dan meer voetangels aan dan ik dacht.
                          Ik zal er dus zeker nog eens over moeten slapen.
                          Alleszins dank voor jullie diepgaande overpeinzingen.
                          Groeten.
                          Danny

                            Een zijvraagje ivm de 964…
                            Passen de bumpers van een 964 turbo ook op een 911 (930) sc targa turbo van 1979 ?
                            Dank voor de info
                            Danny

                              Prachtige wagens zuff…
                              Die rondrit lijkt me ook wel wat !
                              De charente ken ik niet.
                              Ik heb wel een vakantiehuis in Salazac. Dat is gelegen in de Gard… In de driehoek Provence- Ardeche-Gard.
                              Ook een prachtige streek trouwens.
                              Salazac ligt op 30km van Avignon en een 50tal km van de Mont Ventoux…(afrit Bollène – Pont St Esprit)

                                jammer Rollie , dan zitten we in Frankrijk…
                                veel coffee & kijkgenoegens

                                  We zitten momenteel in Z-Frankrijk, in Salazac , in ons ex-wijnboerderijtje. Porschisten, en in het bijzonder boxstervrienden en caymannen… jullie zijn welkom voor een aperitiefje als jullie in de buurt moesten zijn.Jullie vinden onze gegevens op de website: zuiderzon.be.
                                  We zijn er nog tot 17 september.
                                  Wel even een telefoontje geven op 0032477365568…want we zijn nogal uithuizig.
                                  Groeten … en misschien tot…
                                  Danny

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 155)