
Aangemaakte reacties
-
Is dat niet de blow of valve die je hoort? De waste gate hoor je normaal enkel als die afblaast naar atmosfeer ipv uitlaat en enkel als de motor op boost is, dus op toeren en vermogen aan het maken. Als je gas lost dan opent de blow of valve met het karakteristieke pssshht geluid.
In antwoord op: Porsche 718 (Boxster – Cayman) vraagje voor de kenners!Ik ken de wagen persoonlijk en kan beamen dat het een prachtexemplaar is!
Veel succes met de verkoop gewenst Jan ;)In antwoord op: Hele mooie 993 cabrio te koopDe 993’s worden moeilijk verkocht, zelfs in Nederland.
Mijn ex 993 staat daar al bijna een jaar te koop, wel wat meer km’s maar in tip top conditie en alle papierwerk maar geraakt toch niet verkocht. Vraagt mijn inziens zeker niet teveel maar zelfs dan geraakt hij blijkbaar niet weg.
voor de nieuwsgierigenIn antwoord op: 993 porscheHier kan je ook eens proberen : info@garagedeloods.nl
Zijn ook gespecialiseerd in transaxles en hebben wel wat spullen liggen aan normale prijzen.
Ik heb er ook al besteld gehad en was zeer tevreden van de kwaliteit.In antwoord op: inzetpaneeltje schakelaar deur 944S2Boost enhancer zit er reeds tussen met geen tot weinig merkbaar verschil.
Andere chipset zit in de planning. Was van zin de A-tune van Rogue Tuning te gebruiken. Deze is niet zo duur en lees er toch veel goeds van.Volgend jaar dan dat Vems systeem. Dat is plug’ n play dus kan hem in een knip terug origineel zetten. Das het knappe van dit systeem.
Je ziet er trouwens niets van, hij lijkt dan nog volledig origineel buiten de benzinedrukregelaar die een 3 bar exemplaar wordt.Wastegate shimmen zal ni nodig zijn want die Tial ligt hier al met een veer van 0.5bar zoals de originele. Voorlopige setup zoals standaard dus zonder aparte boostcontroller.
In antwoord op: Van 993 naar 944 TurboDe 951 moet qua prestaties zeker niet onderdoen denk ik, eenmaal op boost vliegt hij vooruit.
Rijden doet hij inderdaad wel iets comfortabeler, relaxter alhoewel ik vond dat de 993 ook vrij comfortabel was.
Qua geluidsbeleving……tsja der gaat niks boven een luchtgekoelde flat six hé ;)Woefke944, was jouw 951 onder de 4000t/m ook zo mak? Het is de eerste keer dat ik een “old school” turbo rij en het is toch wennen om op power te blijven.
Ik vermoed dat de originele wastegate al vroegtijdig beetje open gaat omdat de veer wat verslapt is en ik daardoor wat later op boost kom.Onderstaande zal dit hopelijk wel beetje oplossen
In antwoord op: Van 993 naar 944 TurboVoor ik de 993 had had ik een 3.2.
Heel leuke wagen maar voor mij net iets te “basic”. Dan de 993 gekocht, fenomenale wagen op alle vlakken….maar ja, af en toe wil je iets anders en dan bijna ook nog het dubbele gekregen dan wat ik ervoor betaald had dus ja, verkocht.Dan de 944 Turbo, ook hele leuke wagen. Rijdt en stuurt heel fijn maar mis toch wel het aggresieve van de 993.
De turbo is heel snel maar het duurt effe voor hij wakker wordt, de turbo lag dus. De 993 reageerde veel feller op pedaal druk.
Nu ben ik er wel stilaan aan bezig om de 944 wat te moderniseren en te upgraden zodat het turbogat wat kleiner wordt en de pedaalrespons wat sneller.
Volgende maand gaat hij binnen om een deftige uitlaat te laten monteren want het “naaimachine” geluid stoort me, zeker als je van rsr uitlaten op de 993 komt. Er komt ineens ook een nieuwe wastegate op van Tial want ik vermoed dat de huidige wastegate wat vermoeid is en daarom de boost ook vrij laat op komt.
Verder in de planning nog een andere chipset en waarschijnlijk volgend jaar een volledig nieuw motormanagement van VEMS erop maar dat is zeker niet voor direkt.Dus kort gezegd, de 993 bekoorde me meer maar ik zie zeker potentieel in de turbo en na de nodige veranderingen zal ik wel een feller beestje hebben :mrgreen:
In antwoord op: Van 993 naar 944 TurboDie achterlichten kun je helaas zo niet kopen, wel de lensjes.
Is dan een heel prutswerk om de originele lens eruit te krijgen en deze er deftig in te lijmen maar met wat geduld lukt dat allemaal :DEn inderdaad, bumperstrip terug deftig maken staat op de planning met nog vele andere dingen ;)
In antwoord op: Van 993 naar 944 TurboGisteren de resterende gele pinkers omgezet naar witte pinkers.
Was wel een redelijk “prutswerkje” want die gele pinkers zijn in het lichtblok gelijmd maar toch goed gelukt.
Ik vind het een verbetering en een “frissere” lookIn antwoord op: Van 993 naar 944 TurboDas dus letterlijk achter mn hoek maar helaas……..kmoet werken :bounce:
Anders had ik de turbo eens kunnen komen showen :cool:In antwoord op: TACB Transaxles en koffieamai ziet er een propere uit, chique!!
In antwoord op: TAZ is thuisIgnition must be on : das omdat die elektrisch gereset wordt maar werkt zowel in eerste als tweede contact.
In antwoord op: Van 993 naar 944 TurboDas beter dan. Bij mij ging het “helaas” ook al rijdende……..
In antwoord op: Van 993 naar 944 TurboDit weekend alvast begonnen met knutselen aan de turbo.
Ik had de kapitale fout gemaakt om de dagteller te resetten al rijdende, grote fout want de broze tandwieltjes van 32 jaar oud kunnen dit geweld niet aan met als gevolg…….geen dagteller meer :(Dan maar opgezocht welk tandwieltje ik nodig had, besteld en bij ontvangst eraan begonnen.
Op zich niet heel moeilijk als je maar beetje voorzichtig bent.Hieronder wat foto’s van de demontage en van oud en nieuw tandwiel. Ondertussen werkt weer alles zoals het hoort.
In antwoord op: Van 993 naar 944 TurboHey Jan (993),
Net mn lidaanvraag ingevuld :drink:
In antwoord op: Van 993 naar 944 Turbo