Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
    • Oh, ik zie dat het hier sterk uit de hand loopt, :happy:
      Typisch iets voor een forum zeker… :sarcastisch

      Dit mag trouwens dicht, intussen eentje kunnen vinden bij iemand die mijn vraag duidelijk begreep en mij zelf contacteerde.

        In de restauratie wereld is een dashcover “het eerste”, dat “tweede” geval gebruiken wij niet.

        By the way, “donkerblauw” dan kan je er toch vanuit gaan dat het om het eerste gaat he…?

          Heb jij dat liggen?
          Of waar luidt uw antwoord op…?

            [quote=”Dominique”:19an9z1s]Hallo iedereen,
            weet er iemand een goede Porsche specialist in de (ruime) omgeving van de Vlaamse Ardennen (Brakel)?
            Dominique[/quote]

            FG hier op Zaffelare… Is ook niet zo ver.

              En als ik de 225/60 op de 8 1/2″ leg, zou 205/60 goed zijn voor op 7″ of??

                [quote=”Daytonasunset”:2izqqjdp]Nu heb ik een vraagje…
                Als je op een 7″ brede velg een 225/60 legt, met welke maten komt dit overeen op een 8 1/2″ brede velg. :?: [/quote]

                Met welke bandenmaat op 8 1/2″ velgen bekom ik dezelfde look als 225/60 op een 7″…
                Het zijn dus 7″ vooraan en 8 1/2″ achteraan…

                  [quote=”Bert V.”:t6mryb1d]Ik volg het draadje hier al van in het begin, moet zeggen ik heb bij veel dingen vragen en bedenkingen. Maar dat is ieder zijn mening!

                  Ik ben zelf ongeveer 18 jaar plaatslager waarvan ik nu de laatste 10jaar alles zelf doe. Dus herstelling van A tot Z (bestek, demontage, herstelling, richtwerk, spuiten, montage ). Voor mij is een herstelling of het nu een lada of een porsche is even belangrijk, de klant betaald uiteindelijk voor een perfecte herstelling. Elke herstelling is een soort uithangbord, reclame of hoe je het ook wil noemen. geloof me over een slechte herstelling word rapper gesproken dan over een goede. Het probleem is eigenlijk dat laatste jaren de grote carrosserie’s geweldig opgekomen zijn, daar gaat je wagen door verschillende handen, iemand doet de demontage, iemand het richtwerk, iemand de herstelling… enz in mijn ogen is dit echter niet altijd de beste oplossing. Als je een wagen van A tot Z kan behandelen heb je een betere feeling met de wagen en mijn geval een gevoel van eer en voldoening. Als je je job niet graag doet of elke dag gewoon gaat werken om dat het echt moet, als je er echt geen gevoel of eer bij hebt om een goede herstelling buiten te zetten, stop er dan gewoon mee. Je bent tenslotte met iemand anders zijn centen bezig!!

                  Dit is echter mijn mening, en wie ben ik

                  Groeten Bert[/quote]

                  Awel da is gesproken se! 100% gelijk Bert!

                    [quote=”svandamme”:164gfgpw]
                    Elke vakman zou die vraag beantwoorden, dus ik zie niet in waarom mijn vraag onredelijk is in ‘t licht van een statement dat het maar 1500 euro zou kosten om een gedipte auto te spuiten…
                    [/quote]

                    Tuurlijk wel, maar ik denk dat jij het mis op hebt, en waarschijnlijk van in het begin al.

                    Ik bedoel hier wel als je het zelf doet he!!! Gegarandeerd dat alle producten samen maar dan ook alles vanaf epoxy t.e.m. dinitrol voor holle ruimtes max 1500euro gaan kosten! Je moet dan wel een gewoon kleur nemen he, niet van die “Snelle Eddy tuner kleuren” Vraag gerust na.

                      [quote=”svandamme”:3p8s627p]dus ge kunt niet antwoorden op mijn vraag?
                      welk systeem pas je toe op een gedipte auto
                      welke en hoeveel lagen, hoeveel liter nodig, welke roest preventie voor de interne holtes…?[/quote]

                      Miljaarde jongetjen toch… hoe oud ben jij eigenlijk???

                        @:svandamme

                        Hey, ieder zijn ding en gij betaald wat volgens u het beste is é.
                        Succes.

                          [quote=”Bert V.”:2ibw3s66]

                          PPG en DuPont zijn de populairdere merken, altijd kleuren te vinden etc. van eender welk merk/type/jaar en de meeste varianten. Wat bij Glasurit niet zo is, en dus veel kleurverschil kan teweegbrengen bij spotrepair.
                          Maar swat, we zijn aan het uitwijken denk ik

                          Ik wil nu niet moeilijk doen, maar dit is wel een geweldige uitspraak( PPG en DuPont zijn de populairdere merken) Werk zelf al 18 jaar met glasurit waarvan de laatste 4 jaar op waterbasis nog nooit problemen mee gehad!!
                          kleurverschil kom je altijd wel eens tegen zowel bij ppg, dupont of glasurit. Ik heb ook al menig spotrepair gedaan op verschillende automerken, heb nog NOOIT geweten dat ik het kleur niet vond of bestond bij glasurit!!

                          Groeten Bert[/quote]

                          Kan goed zijn maar toen ik een officieel GM kleur voor een H2 en een Corvette C6 zocht had ik enkel het oudere recept (zonder pareleffect) bij glasurit. Bij PPG hadden ze alles onmiddelijk nadat het kleur gebruikt in productie gestoken was, A26 van Mitsubishi bvb “symphony silver” was toen ook bij glasurit niet te vinden in de juiste variant, en wel bij PPG en Dupond, ik ga nu niet zeggen dat ik nooit glasurit gebruik hoor… maar PPG heeft alles. :wink:

                            [quote=”svandamme”:29702mez]auto gespoten, die gedipt is

                            hoeveel lagen denk je daarop te spuiten?
                            hoeveel liter verf denk je nodig te hebben? primer, base en clear?

                            het gaat hier om een gedipte auto, er zit dus niks op, niet van binnen, niet van buiten…

                            je hebt nog altijd niet geantwoord
                            heb je dat als eens gedaan? frame off is nog altijd niet hetzelfde als dippen
                            je mag gerust eens uitleggen hoe je frame off werkt op een unibody

                            en retail prijzen, jouw aankoop prijs heeft niemand iets aan, want een spuiter rekent zijn verf niet netto aankoop prijs door[/quote]

                            Niet goed gelezen??
                            Frame off en rotisserie, “rotisserie” is een toestel waar je koets in bevestigd wordt en dan gans de kas kunt verdraaien, dit doe je bvb bij een zelfdragend koetswerk… na het logen of dippen. Alsook bij frame off wordt de kas gezandstraald of geloogd en in de rotiserie gestoken… dus nogmaals ja ik heb dit reeds gedaan…

                            Retail, aankoop?? Over welke prijs denk je dat ik spreek??? Welk nut heeft het van aankoopprijzen te vermelden. Trouwens een naakte kas spuiten is even makkelijk als een afgeplakt exemplaar. Dus qua prijs gaat dit zeker en vast niet veel schelen! En nee aan producten ook niet want epoxy of wash en grondverf kosten 2x niks en dit is het enige dat je er moet op aanbrengen vooraleer je kleurt.

                            En euh, ik ga heel eerlijk zijn met je… maar niet verkeerd opvatten he :P
                            Neen een 924 heb ik nog niet uiteen gehaald want een 924 is me echt het restaureren niet waard! Ieder zijn smaak he. :wink:
                            Tenzij het een wagen zou zijn met sentimentele waarde. Maar anders zou ik me zeker niet met een “Porsche wanabe” audi :P P P bezighouden.
                            Dat moest er gewoon eens uit :lol:

                              svandammen[quote]
                              Een auto krijg je niet voor voor 1500 euro gespoten, de verf alleen al kost meer, tenminste, als je de zelfde maatstaf neemt die er bij de productie origineel in de fabriek is gebruikt… en waarom zou je dippen, als je niet minstens even goed wil werken?? fabriek gebruikte als ik me goed herinner glasurit verf… zoek maar de prijs per liter eens op…[/quote]

                              Ik heb in mijn leven al meerdere restauraties (frame off en rotisserie) gedaan van zeldzame luxe en sportwagens, dus ik weet waarover ik spreek…qua prijs van de verf??????????????????????????? Waar haal jij je verf jong??????!
                              Trouwens Glasurit of beter gekend bij de vakman als “de papegaai” is zeker niet duurder omdat ze dit bij Porsche hebben gebruikt ofzo, PPG en DuPont zijn de populairdere merken, altijd kleuren te vinden etc. van eender welk merk/type/jaar en de meeste varianten. Wat bij Glasurit niet zo is, en dus veel kleurverschil kan teweegbrengen bij spotrepair.
                              Maar swat, we zijn aan het uitwijken denk ik :wink:

                                [quote=”Stef69″:3am75s5t][/quote]
                                [i][size=75:3am75s5t]Eeh, als je een kas voor die prijs gelakt en gespoten en dergelijke kan doen
                                dan zit je nog met de prijs van het terug in mekaar steken

                                Want draadbomen die je uit een auto van 30 jaar trekt, rubbers, tapijten, deurbekledingen, plastic, etc etc
                                Veel dingen zullen er niet ongeschonden uitkomen, en dan terug in het gespoten chassis gaan… Je zal je een ongeluk betalen aan kleine pruts items die je zal moeten kopen…

                                chemisch bad is leuk als je niet origineel moet eindigen (racer) en of geld te veel hebt…[/quote][/i][/size]

                                Je zou ervan verschieten hoeveel men kan doen voor 4- a 5000 euro, ‘t zit hem gewoon bij sommige mensen tussen de oren, hoe meer geld betalen hoe beter het zal gedaan zijn…denken ze! Gegarandeerd dat je voor die prijs een wagen 100% kunt voorzien van een nieuw kleedje… maar natuurlijk indien je dit dan doet past dit enkel bij een rotisserie restauratie, en niet alleen cosmetisch, anders kun je het vergelijken met bvb een armani maatpak met ondergoed uit den Aldi en een paar basketsloefkes… :lol: Anders gewoon aanpakken hier en daar waar moet en dan kan hij ook nog de rest van je dagen mee hoor als je hem wat verzorgd… en kan het ook perfect gedaan zijn voor minder dan 2500euro in hetzelfde kleur. :wink:

                                  Gewoon het luchtfilterhuis uitkuisen want de olie komt langs de vulpijp naar boven achter de filter…, teveel olie eraf laten en een goe kwartierke gaan rondrijden, dan zou het zeker moeten gedaan zijn!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)