Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
    • [quote=”BC911″:2xpkcnhh][quote=”Daytonasunset”:2xpkcnhh]Thanks for the info, mijn SC is van 09/’82 en toch hebben ze rekening gehouden met het vermogen?… tiens tiens, zal dus eens moeten bellen want hij is duidelijk 25 j geworden 3 maand geleden! :wink: [/quote]

      Je hebt het toch over de verzekering he. Mij hebben ze verzekerd dat ik vanaf volgend jaar het forfait betaal. (rij met een Carrera 3.2L, eerste inschrijving 10/’83) Moet het dus ook nog afwachten, polis vervalt in febr., en dan is hij voor de verzekering 25 jaar. Wel gaat het bij mij per schijf van 6 maanden. Voor januari en februari betaal ik dus eigenlijk ook nog meer, maar dit is niet verrekenbaar zeiden ze.[/quote]

      Ja hoor, ik betaal gewoon de helft van het normale tarief voor dit vermogen… van een forfaitair bedrag hebben ze niet gesproken :? …
      Taks is zowiezo iets minder dan €30

        [quote=”ppp 356″:6f90bknn]€ 620 6 karakters en bijna € 900 voor 5 karakters.[/quote]

        yep, een kameraad zijn nummerplaat op z’n Touareg is C.000.L of lees “Coool” 8)

        En van nog een kameraad op zijn 993 “DER.911”

          [quote=”mcklusky”:23rp2xdb]Een nieuwe rubber zou niet te strak mogen zijn voor de bagetjes, wat wel kan is dat door de lage temperaturen deze rubber harder/stijver zal worden, even op de chauffage leggen kan dan wonderen doen, en voor de rest, veeeeeel zeepsop gebruiken, dat vergemakkelijkt het op zn plaats trekken van de rubbers.[/quote]

          Zal het dus duidelijk eens opnieuw moeten doen, maar ja oefening baart kunst he :wink:

            [quote=”BC911″:4w0jw0nn]Verkeersbelasting en verzekering hebben inderdaad niets met elkaar te maken.

            Veerkeersbelasting:
            Dit is eigenlijk heel eenvoudig. Het voordelige tarief is alleen van toepassing op voertuigen die ouder zijn dan 25 jaar. (gekeurd als oldtimer of voor dagelijks gebruik) De leeftijd van een voertuig wordt berekend aan de hand van de eerste inschrijving die op je papieren vermeld zijn. Dus niet aan de hand van het bouwjaar! Een wagen die de eerste keer ingeschreven is op 15dec. 1983 zal dus pas 25 jaar worden op 15dec. 2008. Dit kan belangrijk zijn, want als je jouw wegenbelasting altijd op 5dec. dient te betalen, kan je de laatste keer ook de volle pot betalen ook al is je wagen binnen enkele dagen 25. Dit kan je blijkbaar wel oplossen door je voertuig uit te schrijven en opnieuw in te schrijven.

            Verzekering:
            Hier is het inderdaad zo dat je een wagen niet als “classic car” kan inschrijven en er dagelijks mee naar je werk kan rijden. Kijk maar eens goed naar de voorwaarden die vermeld staan in het contract. (bij mij toch) Bij mijn verzekering kan je een wagen vanaf 20 jaar dus wel verzekeren als classic car, maar rekening houdend met bovenvermelde beperking. Bovendien wordt het tarief van wagens tussen de 20 en 25 jaar toch nog enigszins berekend aan de hand van het vermogen van de wagen. Het blijft wel goedkoper dan een gewone verzekering. Van zodra de wagen 25 jaar is geniet je van een forfaitair bedrag, dat wel zeer voordelig is. (voor de ouderdom van het voertuig rekent mijn verzekering wel met het bouwjaar en niet met de eerste inschrijving)

            Je kan zo’n verzekering ook alleen afsluiten als je kan bewijzen dat je een andere wagen verzekerd hebt voor dagelijks gebruik. Dit kan je eigen wagen of een firmawagen (waarvan je kan bewijzen dat je hem dagelijks gebruikt) zijn.

            Het voordelige tarief heeft dus inderdaad toch een aantal minieme beperkingen, maar wanneer je Porsche als tweede wagen dient is het zeker de moeite waard.

            Het kan natuurlijk zijn dat andere verzekeringsmaatschappijen andere regels hebben, maar dit is alleszins hoe het bij mij zit.[/quote]

            Thanks for the info, mijn SC is van 09/’82 en toch hebben ze rekening gehouden met het vermogen?… tiens tiens, zal dus eens moeten bellen want hij is duidelijk 25 j geworden 3 maand geleden! :wink:

              [quote=”pvdw”:2is1tct1]ik probeer nog eens wat foto’s te plaatsen

              zo stond de wagen toen ik hem ben gaan ophalen.
              ik hoop er binnenkort nieuwe the plaatsen wanneer hij cleaned and shined is
              :wink:

              Super car! echt waar, prachtig!

              Dit interieur heb ik ook in mijn SCtje…schoon he :lol:

                [quote=”porschke”:1a3jm5qt]ik zou voor classic gaan als hij 25 is. buiten dat je 1* per jaar naar de keuring moet en je er niet mee naar uw werk mag rijden kun je alles doen wat je met je gewone wagen ook doet. Dus gaan en staan waar je wilt :wink: [/quote]
                Wat heeft het werk te maken met een classiccar? Bij mijn weten blijft alles 100% hetzelfde qua gebruik als bij een gewoon voertuig voor dagelijks gebruik.

                  [quote=”Hellraiser”:4c105k4p]Classic car is een goedkopere formule bij je verzekering.
                  (bv. 2e wagen en ouder dan 20 jaar)
                  Heeft dus niets te maken met de wijze van inschrijven.
                  (voorwaarde is wel dat hij dagelijks gekeurd is.)
                  Wegentaks is 29 euro vanaf z’n 25e levensjaar, of hij nu als
                  oldtimer gekeurd (en ingeschreven) is of dagelijks.
                  Dus zolang zul je nog de volle pot kunnen betalen.

                  Greetyzzz 8) [/quote]

                  Yep, that’s it.

                    [quote=”porschke”:3it2l1fs]hehe, lees het nu pas en het zijn inderdaad de voorste of achterste raamrubbers. Die worden meestal niet goed herplaatst bij vervanging of worden te broos.

                    ik ben blij dat uw probleem verholpen is. En is het gemakkelijk gegaan het plaatsen, want het kan een tijdje duren eer de voorste ruit geplaatst is. zeker bij een eerste keer :wink: [/quote]

                    Pfff, amai zenne, voor de eerste keer was dit wel een beulewerk hoor! De lijst heb ik zelfs niet op zijn plaats gekregen… de rubber was nog te strak en bleef niet op zijn plaats in de hoeken. Heb de achterruit voorlopig zonder lijst geplaatst, en binnen enkele weken wanneer de rubber wat gerokken is, haal ik hem er terug uit en doe ik het goed!

                    Ga eerst zien of hij dan waterdicht is, dan pas vervang ik de voorruitrubber want heb daa mijn twijfels over…

                      [quote=”mcklusky”:34jenb5k]Mijn gok zit bij de raamrubbers, ik vermoed zelfs voorraamrubber, welk bouwjaar is je 911 ?

                      zitten de alu strips nog in de rubbers indien het een pré 89 is ?

                      Indien je via het achterraam water binnenkrijgt moeten de achterste zitkuipjes vol water komen te staan… anders komt het van je voorruit.

                      Of heb je een schuifdak ?[/quote]

                      Groot gelijk heb je, heb de achter”bank” en hoedeplank volledig weggenomen en inderdaad, je komt het water zo tegen… :wink:

                        [quote=”Bjorn”:2kzoqntv]FG porsche te lokeren :wink: [/quote]

                        FG Porsche werkt nu met twee en zit nu op Zaffelare… :wink:

                          Nee, waarom zouden ze dat moeten doen? Technisch verandert er toch niks aan de wagen. Het aller enige zijn de wielen die misschien de originele 15 of 16″ moeten zijn. En mocht het zijn dat er ene begint te zagen, dan is het een gefrustreerde kerel die niet gemogen heeft… :lol: :lol: :lol:

                          Gewoon gaan, chique machien!
                          Inschrijven als classiccar is beter, taks blijft hetzelfde als “o” plaat en verzekering scheelt maar een 125 duurder maar je mag alle dagen rijden!
                          :wink:

                            Heb het zekere voor het onzekere genomen en gewoon alle rubbers nieuw gekocht. ‘t kan maar ineens goed gedaan zijn… :)

                              Niks gevonden daar.

                              Heb wel een kleur gezien op een 911 ’83 die er sterk op lijkt…RUBY RED ik vermoed dus dat het deze zal zijn…

                              Oja nog iets… mijn 911 is ingeschreven 7/82 maar is een D code… Komt dit nog voor??? (Dit is wel een vraagje voor de kenners)

                                ok, bedankt voor de info, zal het morgen eens grondig checken :wink:

                                  [quote=”mcklusky”:3lgmqdjb]Mijn gok zit bij de raamrubbers, ik vermoed zelfs voorraamrubber, welk bouwjaar is je 911 ?

                                  zitten de alu strips nog in de rubbers indien het een pré 89 is ?

                                  Indien je via het achterraam water binnenkrijgt moeten de achterste zitkuipjes vol water komen te staan… anders komt het van je voorruit.

                                  Of heb je een schuifdak ?[/quote]

                                  Er ligt enkel water op de bodem achteraan, heb wel de indruk dat het van de deurdrempel afdruipt, dus waarschijnlijk toch ergens ter hoogte van een zijraam of deur…

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)