Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 826 tot 840 (van in totaal 845)
    • mag dicht, 2 nieuwe gekocht

        Is het niveau van de olie in de versnellingsbak al nagekeken?

          in princiepe mag je de kat niet verwijderen,maar normaal gaan ze er niet echt over vallen, en desnoods maak je hem enkel leeg of steek je een lege nepkat. ze kunnen er niet IN zien he..

          voor de CO meting is dit geen probleem aangezien je tot 1994 3.5% stationair gemeten mag hebben en dat haal je ook zonder cat. Dus geen 4 gas meting, geen meting bij verhoogd toerental.

          Ook attesten moet je niet hebben van de uitlaat, dit is enkel van toepassing voor wagen met een EU goedkeurinsnummer, dus met COC. vanaf 1997 ong.

            [quote=”RS” post=130780]probleem opgelost maar gaat weeral wat eurokes kosten.
            Beter in koppel vervangen zeker, afh van de gelopen km’ers.[/quote]

            nee, het is maar een vermoeden van mij, de foutcode is te algemeen.
            donderdag gaat hij binnen bij porsche voor specifiekere uitlezing

            de wagen heeft ong 50.000km

              [quote=”RS” post=130619][quote=”de_koen” post=130616]… De 997 in kwestie rijdt per jaar hoopenal 2000km. Eigl meestal gewoon om iets te gaan eten, drinken een dorp verder…[/quote]

              Hopla, “tweede” foutje!!!!
              Zo’n machien is voor… ;)
              (gisteren net hetzelfde gedaan, komt voor iets anders ook niet meer uit mijn garage :oops: )

              Idd Koen op zich is het niet gevaarlijk verkorte veren te monteren, ik denk enkel aan een plots extreem maneuver en dan zijn die best van een betere kwaliteit.

              PASM: al eens met de comp laten uittesten?[/quote]

              foutcode 5400 fault sport mode

              Ik vrees dat er een schokdemper inwendig stuk is :|

                [quote=”RS” post=130521]Vreesde er al voor.
                Enkel de veren, ook al is het voor de looks = niet doen!!! Gevaarlijk zelfs!
                (sorry , herhaling ‘bien there done that’)

                Had de mijne al na een 6 tal maanden zo lam als iets gekregen!!!
                Ik geloof die bewering ‘voor PASM’ niet echt!
                De veren hebben geen invloed op de hardheid van de pomp?
                Wagen staat met PASM ON of OFF even hoog, enkel altijd een 1.5 cm (dacht ik) lager dan de 997 zonder PASM.

                Nu, het PASM probleem zal volgens mij niet met die veren te maken hebben.
                Geen beschadiging ergens bij het de-, en monteren ervan?
                Zelf een 4tal keren van veren veranderd, is makkelijk zelf te doen, maar oppassen met het leidingske vd PASM, kan geklemd of deels geklemd geraken!
                Lijkt mij toch een elektronica probleemke.

                Bel naar Stuttgart en laat u de M030 veren maken (heb ik gedaan), een wereld van verschil!!!
                Moet ergens nog een vergelijkfoto liggen hebben, zal die ter illustratie eens posten.[/quote]

                Zijn heel voorzichtig geweest met de kabeltjes van de PASM, die zijn zeker niet geknikt ofzo.

                Eibach is nu ook wel geen prutsmerk… Vandaar de keuze. Omdat hij zeker niet harder mocht liggen, enkel wat lager, puur optische keuze. Zou niet weten wat daar bij normaal gebruik gevaarlijk aan kan zijn?

                De 997 in kwestie rijdt per jaar hoopenal 2000km. Eigl meestal gewoon om iets te gaan eten, drinken een dorp verder…

                  [quote=”RS” post=130491]B12 of enkelde veren?
                  Maar dacht echter dat Einbach geen veren voor de 4S PASM had?

                  Wat doet de PASM als je die sport opzet?
                  Eerder een elektronica probleem denk ik.

                  Even: Porsche = enkel het M030 sportpakket!
                  en met de kortere veren (zijn dikker dus harder) ook de pompen en de stabi’s monteren!

                  Bien there done that….[/quote]

                  Enkel veren. Zijn weldegelijk voor een 4S met Pasm.

                  vlak na de start kan je de PASM op hard of zacht zetten.
                  Na een tijdje springt hij vanzelf in hardste stand en kan je hem niet meer afzetten.

                  Veren zijn enkel gemonteerd voor de looks, wordt nooit circuit ofzo mee gereden.
                  Is vanvoor 2cm en achter 1.5cm gezakt. Dus niets overdreven.

                    [quote=”porsche” post=128965][quote=”Remmel” post=128957]Geldt er in België een verschil tussen oldtimers op benzine, LPG en diesel?[/quote]

                    Neen er is geen verschil voor Oldtimers.
                    Jaarlijkse taks zoals ik al eerder vermelde in deze topic: 32,35 euro p/jaar.

                    [/quote]

                    Oldtimer op LPG betaal je hier wel degelijk LPG-belasting ( 150- 200euro afh. cilinderinhoud) en bovendien ook jaarlijks naar de keuring, ook op O plaat ! ;)

                      ingevoerde wagen maar nog nooit ingeschreven in Belgie ? Keuring op Z plaat? Garantie?

                        [quote=”WES-RS” post=128700]Snappen jullie nu waarom ik deze niet kon laten staan? ;)

                        Hij ziet er gewoonweg PRACHTIG uit!
                        En best of all, het is geen gerestaureerde, maar nog steeds origineel zoals hij van de band af kwam in ’86. :)
                        I love her! *luv[/quote]

                        Kwamen ze van de band af met roestige uitlaatdemper, plastik afdekkappen met schroeven door het koetswerk ipv op de originele plaatsen, zie ook wat missende prullen in interieur,… ?

                        Remvloeistof ziet er ook origineel uit, zo zwart als iets, dus kan je ook al op je lijstje zetten :wink:

                        Sorry maar na zo”n kieskeurige, lange zoektocht, met zoiets voor dat geld thuis komen, zonder aankoopkeuring, zonder technische keuring, zelfs zonder testrit?? vind ik echt een rare beslissing :popcorn:

                        Ok het is een mooi opgepoetste, originele 924, maar er zit nog een hoop werk aan hoor.

                          Heb je ermee gereden ?
                          Gaat hij hem keuren ?

                          Als hij hem volledig in orde gezet heeft, waarom moet je hem dan nog binnenbrengen ter controle ?

                          Ps: de banden op de foto lijken mij een stokoude profiel tekening te hebben,mogelijk iets van begin jaren 90, indien dit het geval is, zeker aangeraden om te vervangen.

                          Ook over schokdempers, ophangingsrubbers, remmen enz lees ik nergens iets ? 10jaar stilstand doet daar allemaal geen goed aan zenne, zou vervelend zijn als je binnen enkele 100en Km’s dat allemaal zelf mag gaan vervangen omdat het dan aan het licht komt ?

                            [quote=”S2″ post=126952][quote=”mark986″ post=126934]997 S minus 30.000euro….gekeurd…[/quote]

                            Had hem ook gezien, lijkt bijna te mooi om waar te zijn toch? Is de crisis zo groot?[/quote]

                            jaartje jonger, met garantie

                              Gisteren de nieuwe aanwinst van JKeporsche gaan halen…
                              enkele tips

                              Het is rood, luchtgekoelde boxer motor, torsievering rondom

                              de rest mag hij zelf vertellen :happy:

                                setje 18 is verkocht.

                                  [quote=”porsche914orange” post=124541][quote=”de_koen” post=124502]Ook een wagen met een EU goedkeuring kan alsnog een keuring als alleenstaand geval ondergaan? Mogelijke reden, verbouwingen die in het buitenland gekeurd zijn.

                                  Er zijn meerdere keurings stations waar ze zulke keuringen doen, dus ga gewoon naar een ander organisme.

                                  Heb je al geprobeerd om online een COC aan te vragen? Zie volgende link:
                                  http://www.eurococ.eu/en/certificate_of_conformity

                                  tenslote, op je vignet 705, staat daar al een pvg nummer ingevuld, zoja door wie? Genre 40/xxxx[/quote]

                                  Een Coc is absoluut niet te krijgen van deze wagen. Dat staat vast.

                                  Die sticker is er gewoon uit routine ingeplakt. Deze moet ik dus verwijderen en een bewijs laten maken door D’Ieteren dat deze niet telt. Dan op nieuw proberen.[/quote]

                                  Heb je al geprobeerd om in Duitsland een COC tepakken te krijgen? Dus buiten D’ieteren om. Gewoon bij een dealer.
                                  Vrees dat je via de keuring terug voor ettelijke maanden vertrokken bent…
                                  kijk eens op je vignet 705, staat daar een pvg nummer ingevuld bij vakje R5 ???

                                15 reacties aan het bekijken - 826 tot 840 (van in totaal 845)