Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16,260)
    • all wheel drive is bij de 991.1 zo’n 5 cm breder dan de rear wheel drive

       

          Vandaag nog ff de targa aan de druppellader gehangen.
          Nu viel mij voor het eerst op dat er onder het batterijdeksel een compressortje zit.
          Ik zie er nergens iets van vermeld in mijn optielijst. Ik heb ook geen bandenkit.
          Zit dit standaard in elke 991?

            Een achterruit moet zelden vervangen worden dus wordt daar een lage stock van gehouden.
            Gevolg is dat je bij uitzonderlijke afname snel een stockbreuk hebt.
            Probleem zit niet bij Porsche maar bij hun toeleverancier.
            Al eens geïnformeerd bij een OPC in NL of de Heimat ?
            Van welk bouwjaar is jouw cayman en welke kleur?
            https://www.kleinanzeigen.de/s-autoteile-reifen/preis:200:/cayman-deckel/k0c223

              Die velgen staan bijzonder goed onder een 996

                +1 voor Gert Beets.
                ik ken niemand die meer kennis en info heeft over Porsche

                  Dat geluid bij linksaf draaien komt duidelijk van de voorophanging. Draagarmen kraken bij oneffen wegdek.
                  Hier verdenk ik eerder versleten wiellager of remklauw die los staat.

                    Ben vorige week ook met de targa op winterbanden naar de keuring geweest in Turnhout. Geen opmerking gekregen.
                    Banden hebben snelheidsindex V dus max 240 kmh.
                    Er hebben in totaal wel een stuk of 10 keurders staan kwijlen op de auto of de goudkleurige wrap.

                      Het is dus eerder gerammel en gebonk dat uit de wielkasten komt ??
                      Eerste verdachte zijn de rubbers van de draagarmen en in tweede plaats de motorsteunen.
                      Als de draagarmen nog nooit vervangen werden, rekening houdend met leeftijd en KM stand, dan zit daar wss de oorzaak.

                       

                        geruttel en gereutel komt van de hydraulische klepstoters. dit zou moeten minderen naarmate de auto warm draait. ook zal dit minderen bij start naarmate je de auto regelmatiger gebruikt. als dit blijft moet je de klepstoters vervangen.
                        solenoids zijn de elektro-magnetische klepjen die de olietoever regelen naar de nokkenassen en zorgen voor variabele kleppentiming
                        https://www.pelicanparts.com/techarticles/Boxster_Tech/16-ENGINE-Camshaft_Swap_and_Chain_Tensioner/16-ENGINE-Camshaft_Swap_and_Chain_Tensioner.htm

                        olie bijgieten moet met dezelfde olie als wat er nu in zit. weet je niet zeker, laat dan de olie volledig af en afvullen met volledig nieuwe olie.
                        IMS lager is een overroepen probleem wat op het internet circuleert. ook hier weer is het devies om regelmatig met de auto te rijden. Als het ims lager beetje bij beetje desintegreert dan vind je metaaldeeltjes in je motorolie, dus deze iedere keer goed checken als je motorolie wisselt (gemakkelijk te doen met een magnetische oliestop in je carter te gebruiken)

                          over olie staat het WWW vol met raad van allerhande experts; stick with the original is mijn advies.
                          oliefilter en luchtfilter: idem
                          dingen waar je verder op moet letten:
                          baseer je op het onderhoudsschema en check of alles uitgevoerd is wat tss 100 dkm en 200 dkm moest gebeuren; bij twijfel alsnog vervangen/verversen zeker als je het zelf kan doen moet je niet op een euro kijken
                          vooral de olie van je remmen, versnellingsbak en diff nakijken
                          check of er rook van olie uit je uitlaat komt en kijk ook of er olie hangt in de buis tussen de throtle body en de olie-afscheider van je carter.
                          heb je rammeltjes of gekraak van je ophanging: draagarmen en droplinks vervangen
                          wanneer je bodemplaat van de motor en boite verwijderd is goed checken op olielekken
                          preventief de kettingspanners van de nokkenassen vervangen en vervang ineens de selenoids ook
                          probeer de met een odb2 scanner de foutcodes uit te (laten) lezen (injecteurs, bobines, …)

                            Dat geld kan je volgens mij beter investeren in een track day. Veel meer value for €$£

                              Het jaar goed geëindigd. Volhouden zo volgend jaar !!

                                Ook wij wensen jullie het allerbeste voor 2024

                                  ik heb vroeger alle merken gehad. nu beperk ik tot michelin, yokohama of dunlop.
                                  voor een sportwagen met +350 pk zou ik voor michelin gaan

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16,260)