Aangemaakte reacties
-
[quote=”911-lover”:ydzwia3x]Dat korte tuut zal waarschijnlijk typisch zijn aan het alarm dat in je wagen zit .
Meerdere wagens (meestal met oudere alarmen) hebben dit .[/quote]vanaf de eerste boxsters in 1997 geeft dit aan dat je auto niet goed afgesloten is wanneer je het alarm aanzet.
tenminste ik veronderstel dat het originele alarm er nog op zit ?Als je binnenverlichting netjes aan/uit gaat met beide portieren;
je binnenverlichting netjes aan/uit gaat in beide koffers (check met de camera van je gsm die je in de koffers legt gericht op het lampje) vroeger moest je hiervoor één van je kinderen in de koffer opsluiten :)
dan blijft nog het contact over van de cubbybox klep tussen je zetels; met een klein schroevendraaiertje moet je de microswitch kunnen in/uit duwen en hoor/voel je een zachte klik;
hoor je deze klik, probeer dan met het contactje ingeduwd met de schroevendraaier je alarm aan te zettenhopelijk krijg je met deze tips je probleem gevonden en opgelost
Oprah is dan nog de enige zwarte vrouw die quasi iedereen kent en afgaand op de ouderdom van de foto de juiste leeftijd kan hebben :?:
in antwoord op: Wie is het[quote=”danny”:1wgn07zz]Als de claxon gaat bij het afsluiten dan is er een deur of kofferdeksel niet goed gesloten .
Bij mijne Boxster toch .[/quote]… kan ook nog omdat de klep van het opbergvak tussen de zetels niet goed dicht is :idea:
[quote=”rjf”:18cqmb8s]Stupid me, maar ik heb hem niet :oops: [/quote]
gek hè want ik kan het kenteken ook niet lezen :D
in antwoord op: De ideale oplossing tegen flitsboetes[quote=”stevenwyns”:1ngqx7e4]
Kent iemand toevallig een garagist in de buurt van Aalst die uit de goedheid van z’n hart (en tegen betaling natuurlijk) zijn garageplaten hiervoor ter beschikking stelt ?
Of ziet er iemand een andere oplossing ?[/quote]Ook met garageplaten moet je opletten. Elke gewone Z-plaat heeft een limiet qua fiscale PK waarvoor verkeersbelasting is betaald door de garage.
Vergewis je, als je een bereidwillige garagist vind, of de cilinderinhoud van je P binnen de limiet van de Z-platen zit. Zoniet word ook met Z-plaat je auto niet gekeurd.
Ook moet een gevolmachtigde van de garage bij de keuring zijn. Met ZZ-platen heb je dat volmachtenprobleem dan weer niet.in antwoord op: Welke platen voor een import-keuring ?[quote=”fdeville”:3hh3sfk1]Misschien een ideeetje: koop je 2de hands stoelen met ingebouwde verwarming en verkoop je eigen stoelen. Alvast het gepruts in de stoelen zelf is daarmee opgelost.[/quote]
Als ik het goed heb is inderdaad het leder van de zetels geperforeerd indien ze uitgerust zijn met verwarming. Gewoon vervangen is daarom nog niet zo’n slecht idee.
in antwoord op: stoelverwarmingvoor de geinteresseerden:
Er staat er eentje tweedehands te koop in zwarte kleur met bijhorende spoiler voor een redelijke prijs:
http://link.marktplaats.nl/301189874in antwoord op: zeintec hardtopik heb je een PB gestuurd sloeber.
in antwoord op: Xenon lampenje ziet de gewone H7 koplampen voor boxster of 996 wel eens passeren op het internet.
ik had mijn “Käse Ecke” lampen met onranje pinkers vervangen door volledig witte koplampen.
als je interesse hebt in één van beide sets, stuur gerust een PB.in antwoord op: Xenon lampen[quote=”Pascal911″:3brzutu1]Prachtige uitvinding die hardop op die boxter.kostplaatje aub?
grtz,Pascal911[/quote]je hebt een PB
in antwoord op: zeintec hardtop[quote=”Pascal911″:2idyt8uu]thx deepee,en wat ben ik met jouw topic?[/quote]
ziezo, de 2 andere topics netjes opgeruimd intussen … en bedankt voor de tip
in antwoord op: Porsche 993 4S filmpjes?[quote=”Pascal911″:28qjfnz1]Hallo,
wie weet waar ik filmpjes of commercials kan vinden van de 993 4S ,je mag de linken sturen;)
Thx,
Pascal911[/quote]drie keer een topic openen voor één vraag
je hebt de filmpjes blijkbaar wel hééél graag of héééél dringend nodig :Din antwoord op: Porsche 993 4S filmpjes?[quote=”WB”:dmstz6fs]
Wij (Lynx car design) zijn gestopt met de verkoop van de onderdelen van Zeintec. De aanhoudende problemen met de pasvorm en kwaliteit waren voor ons rede om niet verder te gaan met Zeintec. De Zeintop had zo veel problemen dat het niet op te lossen was.
Mijn vraag is nu of jullie nu na enige tijd ook zoveel hinder gevonden hebben van de pasvorm, want ik lees “niet op te lossen problemen” :roll:
De andere hardtop vind ik bijlange niet zo mooi.gr
Wim[/quote]Wij hebben er zes na mekaar gedaan Wim en er was niet één dezelfde. De vraag is of het aan de hardtops ligt of de carrosserie? Wij hebben inderdaad wat aanpassingen gedaan maar geen die een professioneel tuner niet aan zou kunnen en bijna allemaal binnen de afstelmogelijkheden van het pakket. En dan nog allemaal zonder handleiding maar die stelt op zich niks voor.
Bij de beslissing van Lynx om de lijn van Zeintec niet meer volgt heb ik twee commentaren/bedenkingen:
1) het porsche publiek is qua pasvorm, piepjes en windgefluit wat veeleisender dan de doorsnee golf, astra, … -rijder en dus voor hen wat moeilijker tevreden te stellen
2) de commerciële praktijken van Lynx zijn ook niet jedat hebben we gemerkt bij onze groepsaankoop.Dus als ik in jouw plaats was zou ik het 2dehands setje (top en wing) kopen. Je zal er geen seconde spijt van hebben. De lijn van de boxster met zeintop blijf ik bloedmooi vinden en stukken beter dan de genuine van porsche of enig andere.
Ik heb mijn zeintop deze week er weer op gezet en op één uurtje tijd was alles klaar én mijn koffer- en softtopklep in karton ingepakt opgeborgen.in antwoord op: zeintec hardtop[quote=”zino”:1223vj7s]het probleem is dat ik zaterdagnacht op vakantie vertrek en de porsche in het Qcarhotel op zaventem gaat
dus die gaan daar wat problemen hebben
kan ik het alarm niet uitschakelen tot ik terug ben uit verlof :oops: [/quote]
Je kan je P toch sluiten met de sleutel (2x kort na elkaar li of re draaien) zonder het alarm aan te zetten.
Je merkt aan het rode lampje op het dashboard en op de button waarmee je van binnen in de auto de deuren vergrendelt, dat dit niet knippert maar een tijdje blijft branden.
Zo stalde in vroeger in de winter mijn boxster om te beletten dat op twee weken de batterij leeg getrokken werd door het alarm.in antwoord op: alarm gaat snachts aan zomaardag Senna,
ik heb een 986 van ’97 met PVG 96/4708, ik vermoed hetzelfde dan de jouwe van ’98.
van de stationschef in ons keuringsstation had ik een volledige technische fiche gevraagde en gekregen op basis van mijn PvG nummer.
hierop staat bij mij:
banden AV velgen
205/55R16 6jx16 et50
205/50R17 7jx17 et55
225/40R18 7,5jx18et50
banden AR
225/50R16 7j16 et40
255/40R17 8,5j17 et50
265/35R18 9j18 et52banden M+S AV velgen
205/55r16; 205/50r17 6j16 et50; 7j17 et55
banden M+S AR
225/50r16 , 225/45r17; 255/40r17 7j16 et40; 8,5j17 et50spoorverbreders toegelaten van 5 mm of 17mm
Andere varianten op breedte, hoogte en velgdiameter zijn toegelaten inzoverre volgende de waarden gelijk blijven:
– het spoor (midden van band tot band) van de auto op vooras =1455-1465 en achteras =1504-1528
– de bandomtrekVerder mag de band niet buiten het koetswerk uitsteken
En moet je opletten dat indien je alle bovenstaande regeltjes gerespecteert, je nog door de ophangingstest geraakt;
maw je mag een velg leggen van 20 duim met een band 255/25r20 (als deze al bestaat) en hetzelfde spoor aanhoudt, maar deze doet qua schokdemping niks
De kans is klein dat je hiermee door de ophangingstest geraakt. De autokeuring test niet je alleen schokbrekers maar je hele ophanging door je auto permanent te wegen terwijl je auto op en neer trilt van een hoog naar een laag tempo. Als je ophanging onvoldoende is zal er een te grote variantie zijn in de opeenvolgende gemeten kilos.
I
Ik hoop dat deze info volledig is en ook nog duidelijk?in antwoord op: banden en velgen