Aangemaakte reacties
-
En het verhaal gaat verder …
Nadat ik dus vrij probleemloos een gelijkvormigheidsattest meekreeg bij D’Ieteren, “moest” de wagen deze week naar de keuring:
1e probleem: blijkbaar lagen er vanachter 2 verschillende banden op, zelf nooit gemerkt, de verkoper waarschijnlijk ook niet. Alleszins het zekere voor het onzekere genomen en er een nieuw setje op laten leggen (de oude krijg ik in principe mee, van zodra ze thuis liggen post ik wel iets voor de eventueel geïnteresseerden). Voor alle duidelijkheid, dit werd reeds aangepast voor de wagen naar de keuring ging.
2e probleem: de wagen is op garageplaten (en zonder mij, had geen tijd) naar de keuring gegaan. Ineens krijg ik telefoon van de garage en meldden ze mij dat de 968 afgekeurd was… Blijkbaar zou de wagen verlaagd zijn en aangezien er hier geen attest voor was (ik wist het zelfs niet, er zitten wel gele koni’s onder, en bij D’Ieteren hebben ze het dan blijkbaar ook niet gemerkt :?: ), is de wagen dus afgekeurd.
Ik dan vervolgens contact opgenomen met PC Brussels en daar konden ze mij niet verder helpen, gezien ze geen centrale databank hebben en dus niet konden zien of de wagen ooit een verlagingskit gemonteerd gekregen heeft. Maandag of dinsdag neemt de garagist waar de Japanse voorlopig staat contact met mij op om te zeggen wat de opties zijn…
Van een beetje geluk naar een beetje pech, hopelijk geraakt de wagen nog op de baan voor eindejaar…
Nuja, alles in perspectief, zijn er wel ergere dingen in de wereld :D
in antwoord op: 968 amethystEn het verhaal gaat verder …
Nadat ik dus vrij probleemloos een gelijkvormigheidsattest meekreeg bij D’Ieteren, “moest” de wagen deze week naar de keuring:
1e probleem: blijkbaar lagen er vanachter 2 verschillende banden op, zelf nooit gemerkt, de verkoper waarschijnlijk ook niet. Alleszins het zekere voor het onzekere genomen en er een nieuw setje op laten leggen (de oude krijg ik in principe mee, van zodra ze thuis liggen post ik wel iets voor de eventueel geïnteresseerden). Voor alle duidelijkheid, dit werd reeds aangepast voor de wagen naar de keuring ging.
2e probleem: de wagen is op garageplaten (en zonder mij, had geen tijd) naar de keuring gegaan. Ineens krijg ik telefoon van de garage en meldden ze mij dat de 968 afgekeurd was… Blijkbaar zou de wagen verlaagd zijn en aangezien er hier geen attest voor was (ik wist het zelfs niet, er zitten wel gele koni’s onder, en bij D’Ieteren hebben ze het dan blijkbaar ook niet gemerkt :?: ), is de wagen dus afgekeurd.
Ik dan vervolgens contact opgenomen met PC Brussels en daar konden ze mij niet verder helpen, gezien ze geen centrale databank hebben en dus niet konden zien of de wagen ooit een verlagingskit gemonteerd gekregen heeft. Maandag of dinsdag neemt de garagist waar de Japanse voorlopig staat contact met mij op om te zeggen wat de opties zijn…
Van een beetje geluk naar een beetje pech, hopelijk geraakt de wagen nog op de baan voor eindejaar…
Nuja, alles in perspectief, zijn er wel ergere dingen in de wereld :D
in antwoord op: 968 amethystAangezien het er naar uit ziet dat de mijne toch sneller zal mogen rijden dan voorzien, zal ik alleszins proberen aanwezig te zijn op jouw wintertreffen. Ben toch van de regio ;)
in antwoord op: 944 S2 CabrioAls ze het geld nodig hebben, hadden ze mij voor 500 euro een technische fiche aan mijn been kunnen lappen ;)
in antwoord op: 968 amethystVandaag bij D’Ieteren langsgeweest nadat ik gisteren met de verkoper de auto bijna volledig origineel gezet heb. Naar daar gegaan met het gedacht een technische fiche te laten opmaken. Toen ik aankwam in de (toch wel teleurstellende) wachtruimte heb ik toch nog maar eens gepolst of ik niet gewoon een gelijkvormigheidsattest kon krijgen en ze zeiden dat ze het eens gingen natrekken. Nadat ik dit reeds enkele keren aan de telefoon gevraagd had en telkens een negatief antwoord kreeg, verwachtte ik niet te veel…
Ze kwamen de wagen halen op de parking, ik eventjes wachten, en een 45 minuten later stond de wagen er terug en blijkbaar konden ze mij toch gewoon een gelijkvormigheidsattest meegeven! Even later gaan betalen (170 euro i.p.v. 500 voor de technische fiche :think: ) en direct buitengegaan met de geboorteakte van men Japanse dame.
Ze waren (tegen mijn verwachtingen in) sympathiek en hebben me daar goed geholpen bij D’Ieteren. Als het goed is, mag het ook gezegd worden :!:
Nu kan ik waarschijnlijk voor eind november nog de baan op en moet ik dus ook een hoop minder BIV betalen, ik zeer gelukkig :happydance:in antwoord op: 968 amethystDan had ik misschien toch maar beter een wagen gekocht die al oldtimer was i.p.v. de 968 (neen, ik heb er helemaal geen spijt van!). Achja, dan zullen we de staatskas maar weer eens spijzen zeker? Al een geluk dat we er veel voor terug krijgen de laatste tijd :think:
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.[quote=”icepo” post=219816]Ik heb u optiecodes kunnen opsnorren, zorg jij voor een filmpje van de sound van de auto?
Alleja kom tis goed kzal ze gewoon doorsturen[/quote]Waarvoor dank! Ik heb wel al het geluid opgenomen als de wagen stationair draait. Zal eens proberen dit weekend misschien een interessanter “filmpje” te maken. Als ik het gepost krijg, zie je het wel :engeltje:
Voor de rest, mja, mijn Volvo heeft geen voorste mistlichten, dus ik ben het steeds gewend enkel de achterste zo aan te kunnen zetten. Alleszins maar weer iets bijgeleerd dan. De domste vragen zijn vaak de beste :wink:
Bedankt voor de rest van de tips nog, ik heb op maandag 9 november een afspraak bij D’Ieteren. Ik zal wel laten weten hoe alles geweest is…
in antwoord op: 968 amethystVoor zover ik het begrepen heb, levert d’Ieteren geen homologatiebewijzen meer af voor wagens die ingevoerd zijn van buiten de EU. De wagen zou dan sowieso als alleenstaand geval moeten gekeurd worden. Wel kunnen ze een technische fiche afleveren (let wel, dit kost 500 euro …) waarmee je dan naar de keuring kan voor de procedure alleenstaand geval. Zonder kan je ook naar de keuring maar dan heb je (volgens wat ze mij wijsgemaakt hebben) mogelijks meer problemen met de procedure…
Nuja, ik wist dat het een lange weg ging worden toen ik de wagen kocht :hail:
in antwoord op: 968 amethystWelkom! Dan denk ik dat je ongeveer dezelfde weg af te leggen hebt als mij met mijn Japanse. Tenzij die van u wel al over een CoC of iets dergelijks beschikt?
Ok, thanks! Mijn vorige post mag verwijderd worden, hopelijk hebben nog niet te veel mensen hem gelezen :ass:
in antwoord op: 968 amethystEven tussendoor een “technische” vraag. Na wat gespeeld te hebben met de wagen, merkte ik dat de achterste mistlichten niet werkten. De lichtunits er dan maar uitgehaald, alles nagekeken en alles zag er normaal uit. Uiteindelijk tot de ontdekking gekomen dat de achterste mistlichten enkel werken als ook de voorste aanstaan en niet op zichzelf.
Is dit normaal en ben ik gewoon een :loser: dat ik dit niet weet of scheelt er ergens iets? Niet dat dit een gigantische ramp zou zijn, maar toch fijn om te weten.
in antwoord op: 968 amethystAha! Ik vroeg me al af van wie die prachtige paarse (?) Porsche was op de foto’s van die meeting. Bij deze weet ik het dus…
Prachtige auto, zeer mooi werk geleverd :respekt:
in antwoord op: P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 ReplicaHet feit dat de wagen dan niet beschikt over een technische fiche zou hiervoor geen probleem mogen zijn of? Want enkel hiervoor zou ik bij d’Ieteren nog passeren, waarvoor het voertuig dan uiteraard wel volledig origineel moet staan.
in antwoord op: 968 amethystTriumph Street triple van 2008. Zalig masjien :happydance:
[URL=http://smg.photobucket.com/user/Delvaux/media/DSC02847.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v322/Delvaux/DSC02847.jpg[/IMG][/URL]
in antwoord op: Forumleden, pics van jullie moto hierInnige deelneming en sterkte aan zij die achterblijven!
in antwoord op: Onze voorzitter …