Aangemaakte reacties
-
Precies alleen maar voor coupés en niet voor nabrio’s… :-)))
in antwoord op: Te koop: Porsche 964 Cabrio Carrera 4 – 120.000km DonkerblauwDat is nog eens een idee!! :D :D
in antwoord op: Te koop: Porsche 964 Cabrio Carrera 4 – 120.000km Donkerblauwja mannen…. nu ga ik me nog slechter voelen…
Punt is dat ik graag mijn gezin wil meepakken op tripjes en met z’n 5 lukt dat dus niet in de 964…
Maarrrr, de P verkopen doet inderdaad pijn…
Ne mens moet keuzes maken in tleven hé aangezien 2 speelgoedjes financieel niet echt kunnen.. :-/in antwoord op: Te koop: Porsche 964 Cabrio Carrera 4 – 120.000km DonkerblauwBedankt alvast voor de interesse…
in antwoord op: Te koop: Porsche 964 Cabrio Carrera 4 – 120.000km DonkerblauwMerci Daxmanian!
in antwoord op: Te koop: Porsche 964 Cabrio Carrera 4 – 120.000km DonkerblauwEn ik denk dat dat slechts een paar honderd meter is Stefx911 ;-)
in antwoord op: Te koop: Porsche 964 Cabrio Carrera 4 – 120.000km Donkerblauwdas eentje met het betere gevoel voor humor denk ik :D :D
in antwoord op: What is (s)he smoking?Zonder reclame te willen maken maar als je met de mensen van Piessens werkt zit je zeker goed.
Ik ga er zelf ook met mijn 964 en ben echt super tevreden. Eerlijk en correct en ze denken met je mee wanneer je kosten hebt..Er staan mooie tijden te wachten voor die vriend van je met zijn 9648 :driver: :D
in antwoord op: 964 Barn findG-Man, ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal…
Al foto’s of meer nieuws?
Groeten!
in antwoord op: 964 Barn findTja…. maar het is toch fijn om te zoeken.. niet?
Soms is the hunt better than the catch ;-)Van Beurden zeker eens doen, heeft super goede en correcte reputatie qua kwaliteit en prijs..
Succes met je zoektocht!
in antwoord op: Gezocht 996 4s of 997 cabrio 2Ik heb me iets gelijkaardigs laten vertellen. Verschillende slimmeriken zouden idd hangars met oldtimers vol duwen aan de Chinese grenzen.. Zodra in 2017 de markt open gaat zullen die mannen volop komen kopen..Wil wel zeggen dat onze aanbod kleiner gaat worden als ze hier de boel komen leegkopen..
in antwoord op: De Chinezen komen. Deze keer is het echt.Hi Mikey,
Goed dat je eerst even goed informeert bij verschillende mensen.
Er zijn inderdaad pro’s en contra’s…Maar als het je eigen wagen is , doe je in feite wat je wil en neem je zelf 100% het eventuele mechanische en technische risico alsook het financiële. je doet tenslotte wat je wil… Natuurlijk zoals reeds gezegd in geval van panne, kan de dealer lastig doen als ze een verband kunnen aantonen.. En dat zullen ze uiteraard proberen. Bij ongeval kan idd de verzekering wel eens lastig doen als er enig verband zou aangetoond kunnen worden.
Echter, wanneer het niet jouw auto is (leasewagen, bedrijfswagen,…) dan loop je dezelfde risico’s maar tevens ook de kans, de eigenaar van de auto (je baas, de leasingmaatschappij, … ) tegen je te krijgen.. Met verlies van werk enz… Dus het risico wordt nog breder eigenlijk.
Naar mijn mening zijn de huidige wagens wel voorzien om wat extra vermogen te slikken.. Zo lang je natuurlijk uit die 418d geen 250pk wil persen hé.. Wellicht zijn er wel straffe mannen die (beweren) dat te kunnen maar de tolerantie van de auto is daar niet meer op voorzien.
Verder hangt veel ook af van de intensiteit van het gebruik. Als je die gechipte wagen constant intensief gaat gebruiken slijt alles meer en kunnen koppeling, aandrijving, nokkenassen, distributieriem of -ketting bij een BMW wel harder lijden.. Met meer kans op defecten of vroegtijdige slijtage..
Maar een goeie chipper, die je wagen deftig opnieuw programmeert en je correct informeert zou ik durven overwegen.
Ik durf me niet uitspreken over de mogelijkheid dat de garage bij onderhoud de herprogrammatie direct zal zien. Ik hoor mensen die zeggen dat ze dit snel zien, andere beweren dat dit onmogelijk op te sporen is…Powerboxen daarentegen haal je er snel uit en zet je snel terug en kan je veelal gewoon zelf doen. Maar, de kwaliteit hiervan is in zowat alle gevallen niet wat het hoort te zijn. in die zin, dat je de motor op een andere manier gaat “informeren” met véél meer risico op schade enz… Er is dezer dagen zoveel software in de wagen die rekening houdt met allerhande zaken.. Ik denk maar aan een roetfilter die zichzelf gaat reinigen bij bepaalde impulsen (temperatuur, toerental, niveau van saturatie,…) als hier de verkeerde info binnenkomt omwille van een powerbox kan je echt wel miserie krijgen met je auto..(in extreme gevallen brand,…)
Dus:
1) Informeer je goed over alles pro’s en contra’s in functie van je eigen situatie en risico’s die je wil nemen
2) als je het doet, werk zeker met een professionele chipper die ervaring heeft en goeie recensies heeft
3) Als het niet je eigen wagen is (leasing,…) zou ik het eerder niet doen… Er hangt immers meer dan alleen wat (mogelijke) kosten aan je auto aan vast.. (verlies job…)Recent een vriend die zijn Mercedes 200 CLA had laten chippen gesproken. WAs leasing bak en bij het weghalen van het chipprogramma, alvorens hij op onderhoud ging in de garage, liep er iets mis. De chipper heeft dan een kortsluiting veroorzaakt waardoor het hele moederbord total loss was. Auto naar de dealer laten slepen, die hebben er weken over gedaan om de oorzaak te vinden. Finaal , gelukkig niks gevonden, en hebben ze de auto terug aan de praat gekregen na het vervangen van zowat de hele motorsturing.. Ik kan je verzekeren dat er enkele slapeloze nachten waren bij die vriend want als dit verhaal uitkwam zou zijn C4 klaar gelegen hebben.. Een neen, niet de Citroen C4 ;-)
Soit, tot zover mijn idee over het pimpen van je motor ;-)
Groeten en veel rijplezier gewenst!
in antwoord op: ChiptuningJawel… Dé molen in Lillo.. :-)
Prachtige regio om mooie foto’s te maken vind ik.. Zeker in de zomer bij valavond..
in antwoord op: Niet zo nieuw hier maar wel nieuwe foto’s!in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5merci voor de tips mannen… Heb er eentje gevonden via het forum hier… Ik werd gecontacteerd via PM..
Ik ben dus gesteld ;)in antwoord op: Gezocht: Bodemplaat voor 964 carrera 4