Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • ik was topic vergeten :-( . oorzaak was overvulling, dus teveel druk op systeem . beetje afgelaten en alles ok

        ik ben even langs geweest bij garage in ‘t passeren, garagist heeft even snel de laptop er aan gehangen, kreeg geen verbinding met (airco?) module . de zekeringen rij B nr10 heating/klimatronic was ok, rij C nr2 ook . het zal dus porsche garage worden vrees ik . als ik auto start met airco uit draaien fans niet direct, vanaf ik airco aanzet draaien ze vollast maar airco werkt niet …

          ik heb 2j geleden ook tijd rondgezocht . particulier zou ik die 111 punten keuring ook willen indien er geen recent oh boekje bijzit, anders zou ik het wel vertrouwen . maar indien ik de mijne verkoop zou ik ook geen zin hebben om auto dag af te staan om die keuring te laten doen …. ik heb mijn 997.2 gekocht bij porsche dealer in duitsland, die hebben daar voor alles gezorgd, de transitplaten hingen er al op bij afhaling zonder meerprijs .dan gewoon via internet douane aangifte gedaan en nog even langs keuring. ik had ook alle vertrouwen in de hier bekende 2é-hands verkopers verloren … en about de km-standen, ik merkte onlangs op autoscout dat ook de 997.2 bij meer dan 150d km soms al revisie gehad hebben

            thanx iedereen, maar het zal waarschijnlijk niet doorgaan . het is echt ” totaalrenovatie ” zoals ze dat in bouw zeggen, en verkoper blijft bij absurde prijs, daarmee natuurlijk dat auto er al 3 jaar staat …

              ik vraag me zo vooral af of rn waar die blokken beetje vlot te vinden zijn en hoeveel men daarvoor vraagt …. we wachten nu eerst op prijsvoorstel verkoper . indien dit niet realistisch is moeten we al niet eens beginnen rondbellen …

                hierbij dan fotooke, is gewone 997 cabrio maar voor mij de goede kleur ,-)

                  den tuut staat inmiddels hier in garage . thuis gekomen zag ik dat prijs van garantie apart op faktuur stond, was afgetrokken van aankoopprijs . dit was 1260 euro, en nog +/- 100 euro voor mobiliteitsverzekering (is pechdienst ? ) . toch wel goedkoper dan op site Porsche belgie . verkoper zei ook nog dat er veel belgen en Nederlanders naar PZ aaken komen , dus denk ik omdat deze blijkbaar goedkoper werken dan in belgie ?

                    bij PZ Bonn , dik 2 uurtjes bollen. deze stond er al tijdje en ze hadden ‘m net verlaagd in prijs .

                      eigenlijk geen idee . ik woon in ‘t waasland maar mechelen en antwerpen zijn quasi even dicht dan st maartens-latem

                        Ik krijg deze garantie bij aankoop wagen, is Porsche centrum in duitsland . ik denk dat ik dit hier ineens moet bijkopen dan ? voor hetgeen ik ervan verstaan heb moet wagen uiteraard ook op tijd onderhouden worden bij Porsche, maar dit maakt waarschijnlijk niet uit waar juist ?

                          ik heb ‘m vastgelegd … eentje gevonden in Porsche center in duitsland, 997 cabrio van 2010 met 50d km . auto is tussendoor wel eens bij Porsche -specialist ipv Porsche center op onderhoud geweest, maar dit was geen probleem en auto komt dus met de Porsche approved garantie . (ik dacht dat dit enkel kon indien steeds bij pz onderhouden was maar blijkbaar doen ze steeds die 111 punten check .) dealer zorgt ook dat auto zal klaar staan met export platen , was gratis service . ze verkochten regelmatig auto aan belgen …

                            toen ik indertijd een 964 had wou ik een 993 . nu zou ik gaan voor die technisch in beste staat . dus wss zeker naar km stand zien . en bij 964 laatste versie met airbag . 993 is fractie goedkoper in onderhoud en fractie sneller . maar nu vind ik 964 mooier …

                              Vandaag weer een gaan bekijken, optisch mooie staat . met kleur en opties kon ik leven. carpass van 2015 zag er ok uit , maar oh boekje was waardeloos . eerste 2 vakjes ingevuld zonder naam of stempel van garage, 3é van onbekende garage en dan 1 stempel bulens . remschijven hadden ook beste tijd gehad. staat bij handelaar die er jaar garantie op geeft maar ik vrees dat ik zo’n auto later moeilijk doorverkocht krijg. ofwel nog beetje geduld dus of tijd maken om eens over de grens te gaan zien.

                                bedankt voor link zuff . ik had via autoscout ook al even over de grens gekeken, idd soms goedkoper maar vooral veel meer keuze om de juiste auto te vinden qua gewenste opties . ( ik wil er nu liefst ook eentje met pdk ) . ik ga er volgende week nog eentje bekijken, en indien niks voor mij ga ik eens uitstapje duitsland doen.
                                ik heb daar niks ervaring mee maar het lijkt redelijk makkelijk om auto hier in te schrijven . trouwens zijn de meeste occasies hier toch uit duitsland afkomstig … zijn er dingen waar ik op moet letten ? ik denk vooral goed oh-boekje …

                                  thanx vandamme, ik vond nergens waar die N voor stond, dus dit kon ook voor ” niet ok ” zijn . speling ophanging is niet zo’n grote kost denk ik . de km’s zullen wel kloppen, maar oh boekje is laatste jaren van “garages om de hoek ”
                                  echter begin ik meer te zien naar mk2 modellen . ( gesprekje gehad met handelaar die van alle 996 en 997 mk1 ver weg blijft . zijn zienswijze is dat hij daar te grote marge op zou moeten nemen om eventuele garantie te dekken…)

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)