Aangemaakte reacties

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Heren,
      Bedankt reeds voor jullie antwoorden en voor de ene PM.
      Het zal deze niet worden :
      – dubieus verhaal
      – olielek werd initieel verzwegen, het stond vermeld op de 111 check, 2de pagina, initieel niet ontvangen, na aandringen wel..
      – wagen staat reeds 1 jaar stil
      – laatste onderhoud in december 2014 bij Pcentrum
      – dit onderhoud staat niet in het boekje
      – net zoals 2 onderhoudsbeurten die in italie zijn uitgevoerd, maar niet in het boekje zijn opgenomen ( Porsche centrum volgens de verkoper )
      – en als kers op de taart, heeft de Deense verkoper 2 jaar in de cel gezeten wegens fraude ( belastingen) op invoer buitenlandse wagens. ( bedankt Google en Google translate)
      Anyway, mails heen en weer, en dit vanop mijn vakantie in Egypte.
      Bij deze, ik laat de 993 4S staan waar hij staat !

        Goedemiddag, ik heb dit gepost onder de 993. Om volledig te zijn : 993 4S 1997/04

          N banden of geen N banden maken weinig tot geen verschil. Opnieuw uitbalanceren is de boodschap. Ik heb dit op mijn BMW ook gehad : zelfde symptomen, nieuwe continentals, 4 x balanceren, steeds verschillende waarden, opnieuw zelfde symptomen. Oorzaak, na veel zoekwerk en meekijken tijdens het balanceren : hoogteslag op 2 NIEUWE banden : onmiddellijk vervangen en alles perfect sindsdien.
          Kijk eerst naar het voor de hand liggende : banden. Alvorens te zoeken naar uitlijning, veringen etc. Een adres ? Soupape in Reet : hunter GSP 9700 bandenmachine … Google maar. Succes.

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Proficiat DST
            Ik ben jaloers op 6 items : uw 5 wagens EN uw grote garage.
            Echt de max !

              N codering wil enkel maar zeggen dat Porsche deze banden getest heeft voor gebruik,op zijn wagens. Net zoals BMW zijn “ster” banden heeft.
              Stijfheid is afhankelijk van band tot band. Runflat banden zijn zeer stijf, niet alle runflatbanden hebben een N codering ( indien ze die al hebben).
              Google even Hankook vs Michelin, en je komt uit op een site caranddriver.com, waarin die Hankooks als runner-up eindigden net na de Michelins.
              Puristen zullen misschien steigeren bij de gedachte, maar er zijn idd goedkopere alternativen, die met snelheidsindicatie perfect voldoen aan de “usaul suspectst”.
              Eerlijk gezegd, ik,stond versteld, want steeds werd ik doorverwezen naar Continental, Michelin of Pirelli,
              Geen enkele bandenboer stelde mij alternativen voor behalve 1…
              Inderdaad, kwestie van marketing …

                Indien je zekerheid wenst mbt de over rev’s kan je steeds een compressietest en een drukverliestest laten uitvoeren. Cylinders worden visueel gecontroleerd, en deze testen geven ook een (+/-) correct beeld van de staat van de kleppen.
                Bij mijn 997/1 van 2006 waren er 6 ontstekingen in range 5, en deze testen uitgevoerd in PZ Hamburg hebben mijn twijfels weggenomen en ben ik tot de aankoop over gegaan.
                PS een gemiddelde snelheid van 70 km/u is normaal voor duitsland en belgie. Ik baseer mij hier op de resultaten van mijn porsche en van mijn bedrijfswagen. ( autosnelweg Benelux en al zijn secundaire en dorpswegen…)

                  Michelin pilot sport 2 N4: 2.3 voor, 2.6 achter, volgens Michelin. En dus niet 2.5 en 3, wat Porsche voorschrijft : een wereld van verschil ( comfort inbegrepen. )

                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    CMAS 3*, + 300.
                    Leren duiken in de jaren 90 bij Sepia in Gent, zowel winter als zomer in “onze” wateren. Maar de laatste keer zijn mijn vingers bevroren in de Gentse Blaarmeersen. Het was zomer 2004. …en sindsdien duik ik niet meer in België.
                    Enkel nog in de warme gebieden : “salaam aleikhum” verschillende malen, Soedan, Caraïben, Seychellen en nog zoveel mooie plaatsen om te duiken en te ontdekken.
                    Binnenkort gaan we op safariboot in de Malediven.
                    Ik kom mee die handdoeken aangeven of de pintjes na de duik !

                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Uit ervaring ( met moto weliswaar ) weet ik dat een bandendrukverschil van 0,2 bar op circuit een wereld van verschil is. Dit is met een wagen ook zo en mensen die veel km afleggen kunnen dit ook wel gewaar worden. Ik vraag me enkel af wat de oorzaak zou kunnen zijn in de gelijke waarden die Porsche ( en Bv Michelin) aangeven vs de verschillende waarden voor andere Porsches.

                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Bedankt aan allen voor de feedback, raadgevingen, informatie en ideeën.
                        De verschillende 993 die ik gezien heb waren op de een of andere manier, laten we zeggen, dubieus : lederen zetels totaal versleten en toch maar 120.000 km, geen of onvolledig boekje of geen facturen, eigenaar of zelf handelaar die niet bereid was naar een OPC te gaan voor een 111, etc… Om moe van te worden, duitsland, belgie en Nederland, ik heb er veel gezien ….
                        Het is dan maar een 997 Carrera 2, 2006, geworden, met volledige historiek, 111 check gedaan met compressietest en drukverliestest, nieuwe banden, remschijven, blokken, en 50000 km. Groot onderhoud net achter de rug, en alles uitgevoerd in PZ Hamburg. Ik ben dus goed voor de volgende 30.000km of 2 jaar.
                        Me very happy, en hopelijk is het de 14de februari droog en boven de 0C, want dan vliegen we erom, en “vliegen” we weer naar huis.
                        Nogmaals bedankt aan allen die gereageerd hebben.
                        image.jpg

                          @ vonheist en Porsche 1988.
                          Wie kunnen jullie aanraden als experts of mensen met kennis die berijd zijn mee te gaan, mits betaling natuurlijk, in Belgie ?
                          Of andere gegadigden die mij willen begeleiden ?
                          Alvast bedankt, en prettig 2015.

                            Ik stel mij idd vragen, want zoals je zegt, die dempers – gasveren ( dat was dus het woord) kosten idd niets.

                              De zoektocht vind ik niet gemakkelijk : vandaag een blauwe 993 zien staan, die er voor mij, leek, goed uitziet : boekje, facturen zijn aanwezig. Enkel de dempers van de kofferdeksels zijn versleten. 122000km …. Een 95. Maar ik ken er te weinig van om mij hierover een oordeel te durven vellen. In feite zou ik een “expert” mee moeten vragen om zijn ongezouten mening te zeggen.
                              Trouwens, volgens jullie, wordt zo’n 111 check door de verkoper of koper betaald ?

                              Sent from my iPad using Tapatalk

                                Beste 911 Nl, de 993 zou enkel maar in de zomermaanden gebruikt worden, voor weekendgebruik en de occasionele reis ( naar het zuiden). Als ik denk aan 8000 km max per jaar zal ik er niet ver vanaf zijn. Ik zoek momenteel tot maximaal 150.000 km …

                                Sent from my iPad using Tapatalk

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)