Aangemaakte reacties
-
[quote=”Dino737″ post=232521][quote=”Dino737″ post=229682]Hallo iedereen,
De laatste tijd heb ik de indruk dat de Cayenne slechter start. Dit wil zeggen niet altijd van de eerste keer maar dat ik een 2de keer de sleutel moet omdraaien.
Ik dacht aan de batterij maar die is pas vervangen in januari 2014.
Dus mss zit ik ergens met een verlies? Als ik het contact opzet dan staat de voltmeter juist onder de 12V (11,9V). Als ik rij staat hij op 14V.
Zijn dat normale indicaties?Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Dino[/quote]
Ik heb van iemand de tip gekregen dat het eventueel de startmotor zou kunnen zijn.
Iemand anders met een Cayenne die al zijn startmotor heeft moeten veranderen?Ik heb dit op het internet gevonden: http://www.pelicanparts.com/techarticles/Porsche-Cayenne/
(de reactie onder het artikel van “Kel-Tec-Innovations” is exact wat ik dus ook heb)Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Dino[/quote]
Ter afsluiting voor de mensen die eventueel hetzelfde zouden hebben:
Ik heb de startmotor laten vervangen en sindsdien (nu toch al 1 maand) geen problemen meer gehad. Start zoals nieuw :Din antwoord op: 2008 Cayenne VOLT meter[quote=”Dino737″ post=229682]Hallo iedereen,
De laatste tijd heb ik de indruk dat de Cayenne slechter start. Dit wil zeggen niet altijd van de eerste keer maar dat ik een 2de keer de sleutel moet omdraaien.
Ik dacht aan de batterij maar die is pas vervangen in januari 2014.
Dus mss zit ik ergens met een verlies? Als ik het contact opzet dan staat de voltmeter juist onder de 12V (11,9V). Als ik rij staat hij op 14V.
Zijn dat normale indicaties?Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Dino[/quote]
Ik heb van iemand de tip gekregen dat het eventueel de startmotor zou kunnen zijn.
Iemand anders met een Cayenne die al zijn startmotor heeft moeten veranderen?Ik heb dit op het internet gevonden: http://www.pelicanparts.com/techarticles/Porsche-Cayenne/
(de reactie onder het artikel van “Kel-Tec-Innovations” is exact wat ik dus ook heb)Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Dino
in antwoord op: 2008 Cayenne VOLT meterBedankt voor uw reactie.
De zoekfunctie heb ik zeker al gebruikt maar ik heb niets gevonden ivm de “reconditioneringsstap”.Mijn vraag was mss niet helemaal duidelijk maar ik ben mij wel bekend met CTEK en de kwaliteit ervan, ik ben meer specifiek op zoek naar meer info en ervaringen ivm die “reconditioneringsstap”.
in antwoord op: 2008 Cayenne VOLT meterHeeft er iemand ervaring met deze lader van CTEK?
http://ctek.com/be/nl/chargers/MXS%205.0%20TEST%20AND%20CHARGEEr staat een reconditioneringsstap op om sterk ontladen en gestratificeerde accu’s te herstellen.
[i]”RECOND-optie:
Voor het reconditioneren van lege accu’s. Gebruik deze herstelfunctie jaarlijks en na elke diepe ontlading voor een maximale levensduur en capaciteit van de accu. Met de RECOND-optie voegt u STAP 6 toe aan het geselecteerde oplaadprogramma.
STAP 6: RECOND
Selecteer het RECOND-programma als u de reconditioneringsstap in het oplaadproces wilt opnemen. Tijdens deze stap wordt de spanning verhoogd om een gecontroleerde gasvorming in de accu te bewerkstelligen. Door de gasvorming wordt het accuzuur ‘omgeroerd’ en krijgt de accu nieuwe energie.”[/i]in antwoord op: 2008 Cayenne VOLT meterIk wou het al niet geloven dat het de batterij was. Heb het nog eens nagekeken en ze is pas vervangen in jan 2014. :(
(en dan nog wel bij Porsche Antwerpen)…in antwoord op: 2008 Cayenne VOLT meterHeb er gisteren eens op gelet.
Als ik start, dan zakt hij naar 11V ongeveer.Ik heb de indruk dat de startmotor iets langer moet werken om de motor te doen aanslaan. Maar tis mss maar een indruk want hij start wel zo goed als altijd van eerste keer.
in antwoord op: 2008 Cayenne VOLT meter[quote=”carbonman” post=224055]Ik was er donderdag bij en heb mij goed geamuseerd moet Dino737 en TDW. De 991.2 vind ik mooi, achterlichten zijn echt ferm. Maar van de sportuitlaat ben ik nog niet overtuigd. Ze hadden hem gestart en mmm, niet overtuigd :think:
Ik vond vooral de Martini stand geweldig :lekker:[/quote]Twas idd een leuke voorstelling met een geweldige Martini stand ;)
Het geluid was idd niet overtuigend…Dan toch maar proberen een 991.1 te zoeken…
Groetjes,
Dino
in antwoord op: 12 December OPC Antwerpen “Nieuwe 911 De tijd vooruit”Was all-in, geplaatst dus.
in antwoord op: 2008 Cayenne “Air Suspension” probleemSorry voor het late antwoord.
Uiteindelijke verdikt in de garage: kleppenblok die de lucht stuurt naar de verschillende “wielen” en de sensors aan de rechterkant moesten vervangen worden: 1250€ incl BTW.
Die kleppenblok is blijkbaar een zwak punt bij Cayenne en Panamera met luchtvering.
in antwoord op: 2008 Cayenne “Air Suspension” probleemDino737 Cayenne S 4.8 bouwjaar 2007 (model 2008)
in antwoord op: Lijst van forumleden en type PorschesIk doe veel autostrade en het is de eerste keer er schijven worden vervangen.
in antwoord op: Remschijven achter Cayenne SWagen is model 2008 maar eerste inschrijving is maart 2007 (één van de eerste face lift modellen)
in antwoord op: CD lees probleem PCM (Cayenne 2008)THX, ik had erover gelezen
in antwoord op: 997 turbo ruf 996turbo corvette z06Prachtige locatie.
Waar en wat is dit ergens? :Din antwoord op: 997 turbo ruf 996turbo corvette z06[quote=”FastDriver”:557xsddf]Ik heb indertijd ook grondig geïnformeerd voor lpg in de cayenne. Van Coillie in Sint-Martens Latem is de referentie wat betreft LPG voor de Cayenne. Zij plaatsen ook lpg’s voor de Porsche dealer uit die streek. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat ik een cayenne turbo heb en ze die nog nooit op lpg hadden gezet en daar wat schrik van hadden. De 3.2 V6 en de cayenne S V8 doen ze vaak en dat gaf (naar hun eigen zeggen) geen problemen. Wat de kleppen betreft, dat is inderdaad een probleem al beweren ze bij Van Coillie dat je dat kan voorkomen door af en toe op benzine te rijden met een speciaal product toegevoegd om de kleppen te beschermen. Nogmaals, dit is wat ze me verteld hebben.[/quote]
Ik ben ook uit de streek en ben ook bij Van Coillie gaan horen voor een eventuele LPG installatie.
Uw info is correct voor de oude Cayenne. Met de facelift modellen (directe injectie) hebben ze nog geen ervaring !
(Dit was eind vorig jaar)Ik rij nu een jaar met de S met redelijk veel autostrade km (aan 135 km/h) en mijn verbruik ligt rond de 13l/100km. Ik moet zeggen dat ik dat hoger had verwacht en dus in begin geïnteresseerd was in een LPG installatie, met mijn huidige verbruik ben ik meer dan tevreden zonder LPG.
Dino
in antwoord op: Cayenne Diesel vs. V6 benzine