Aangemaakte reacties
-
Ik ga morgen de 24e alvast ook eens een kijkje nemen daar in Genk.
in antwoord op: wekelijkse classic summer meet 2013 krc genk[quote=”911-lover”:2cs5glnd]En dan heb je dezelfde link als 2 posten hoger :roll: :wink: :lol: [/quote]
Oh shit, niet gezien sorry :roll:
in antwoord op: banden en velgenOf nog makkelijker klik HIER :wink:
in antwoord op: banden en velgen[quote=”Senna1″:2ns3hag4]bedankt voor de reactie maar……………eu, help?
(ik vind het echt niet)[/quote]1 taalkeuze nederlands :D
2 autokeuring
3 personenwagens
4 banden, scrol tekst en onderaan klikken op “toegelaten banden”, vervolgens pvg nummer (te vinden op inschrijvingsbewijs) invullen en je kan beginnen spelen met bandenmaten :wink:Ik kan je alvast vertellen dat zelfs een 305/19 achteraan is toegelaten. En aangezien dit zelfs is toegelaten zal bijgevolg de breedte van de velg ook niet veel rol meer spelen.
Zeer vreemd vind ik dat want volgens mij kan dat 1 onmogelijk nog het minimum aan comfort bieden en 2 bovendien ook niet echt veilig meer zijn.
Ben zelfs onlangs naar controle geweest met mijn 986 van ’97 met vooraan 225/18, 8j en achteraan 265/18, 10j, geen enkel probleem.
Eigenlijk komt het erop neer dat je op een 986 bijna alles mag plaatsen zolang er maar geen spacers zijn gemonteerd want dat is verboden!
Anders is het gesteld met het plaatsen van een verlagingsset, daar zijn ze veel strenger op zodat bijna enkel het originele M030 porsche (bilstein) set is toegestaan.in antwoord op: banden en velgen[quote=”911-lover”:352b7bde]Ik was gisteren wat autoboekjes aan het doorneuzen toen ik op iets strafs stootte .
Ik citeer :
” De volgende Boxster , die Porsche wellicht in de loop van 2012 lanceert , krijgt een instapmodel met VW motor . Het wordt de 2.0 TFSI uit de Golf GTI .
Dus voor het eerst een lijnmotor in plaats van een boxer in de Boxster”[/quote]Inderdaad, dat nieuws is al wel even bekend.
Lees er HIER bij onze noorderburen meer over.
2.0 TFSI, waarschijnlijk tegen dan wel, de turbo versie van het topmodel uit de audi TT die momenteel goed is voor 272pk en een monsterkoppel van 350NM.
Maar tegen 2012 al wel de kaap van 300 PK overschrijdt en …..400NM.
Daar zal je met de 6 cilinder 2.9 instap van vandaag niets tegen kunnen beginnen :shock:
Te bedenken dat je daar voor 366€ wegentax per jaar mee rondrijd.in antwoord op: Volgende Boxster wordt VW-Porsche ?[quote=”Oliver”:19m9luvt]Hier de info van Coyote over de hoeveelheid in Belgie:
Beste Meneer Hoberg,
Uiteraard kan u een toestel bestellen.
Mogen wij u vragen 199 euro BTW inclusief op ons rekeningnummer : ING : 363-0495692-62, + 11.98 euro BTW inclusief voor UPS, een totaal van 210.98 euro BTW inclusief. Ziehier onze adres : Avenue Franklin 5 bis 1300 Wavre. Niet uw naam en uw adres vergeten voor de UPS levering. Zodat wij u uw Mini Coyote kunnen opsturen zodra de betaling binnen is.
In drie week tijd wij hebben 1.500 Mini Coyote verkocht.Met vriendelijke groeten,
Christiane ROELANDT[/quote]
Staan die deze week toch wel in de folder van auto 5 zeker, eveneens aan 199€ en de mop is dat het toestel wordt aangekondigd als radarverklikker :!: :)
Zijn die 1500 stuks soms daar terecht gekomen? :mrgreen:in antwoord op: Radardetector Coyote[quote=”WB”:29v0xbqt] weet je wat: ik laat er de originele terug onder zetten, laat hem terug uitlijnen, naar de keuring, rijd er één jaar mee en volgend jaar na de keuring zet ik er de sportveren terug onder en probeer het opnieuw………… :twisted: :twisted: :twisted: tenzij er nog een origineel idee uit de bus komt (ik vrees dat ik ook met “18 velgen der ni over geraak…:-( ( )[/quote]
Hey Wim, wat sneu voor jou zeg maar ik zou net hetzelfde doen en heel je redenering volgen :!:
Wat betreft die 18”, weet je nog toen ik bij jou ben geweest dat ik mij daar ook zorgen over maakte bij mijn boxster.
Welnu, het toeval wil dat ook ik vorige week naar de controle ben geweest en dit was wel geen probleem.
Had wel even van tevoor HIER even te rade gegaan en wat blijkt? Je mag zelfs 19″ 305 banden hebben achteraan :shock:
Wel uiteraard wagen aanbieden zonder gemonteerde spacers maar dat weet je.
Het is vrij stom dat je al dat werk weer moet gaan doen maar er zit blijkbaar niets anders op, veel succes.in antwoord op: afgekeurd met/door Eibach vering……….Bedankt voor de reacties, heb net nog eens auto gestart en het gaat van kwaad naar erger, dus die zal ik maar best laten staan om nog erger te voorkomen.
Morgen maar beter contact opnemen met specialist voor verder info, al denk ik nu ook serieus aan een defecte servopomp zoals hier gesuggereerd.
Maar weet er soms iemand waar ik het olieniveau reservoir van de servo kan vinden om dit te peilen?
ik vind namelijk alleen maar vooraan onder kap het remolie reservoir.in antwoord op: Boxster zoemend geluidUiteraard heb in meteen na de vaststelling van de diefstal aangifte gedaan bij politie zodat ik daar een bewijs van heb.
Het is natuurlijk niet slim van mij geweest om die uitgerekend in die retro tassen te bewaren, en had mij nochtans al dikwijls voorgenomen de leren map thuis te bewaren en enkel de verplichte documenten aan boord te laten en te leggen in koffer, het was er alleen nog niet van gekomen.
Iets wat ik nu wel gedaan heb, tja te laat :roll:
Maar goed, heb net gebeld naar porsche om een duplicaat van onderhoudsboekje en nee hoor, onmogelijk en verboden :!:
Het enige waar ik kopieën van kan krijgen zijn de fakturen, maar die moeten dan wel bij de lokale porsche dealer(s) individueel worden opgevraagd.
Dus géén onderhoudsboekje meer, bijzonder jammer dus maar er zijn wel gelukkig nog facturen te verkrijgen en op die manier is het toch nog mogelijk om een ganse onderhoudshistorie voor te leggen bij een eventuele latere wederverkoop.
En dan ik er natuurlijk ook nog de car-pass die ik opnieuw kan aanvragen met ook daarop de data’s van al de gebeurtenissen sinds 2001.in antwoord op: Autopapieren gestolen[quote=”etieke”:p1tnmxzl][quote=”etieke”:p1tnmxzl]
navraag bij de oorspronkelijke daeler leerde mij dat de volledige historie bekend is
19 000 km zijn de echte km s
was van iemand met 7 ( zeven !) autos op de oprit
alles origineel porsche
car pass onderhoudboekje enz zit er allemaal bij netjes ingevuld[/quote][/quote]
Buiten de car-pass, die sinds 2001 in voege is getreden en het onderhoudsboekje, is er nog een 3e en meteen ook ultieme test of de kilometers kloppen!
Namelijk de draaiuren van de motor die eenvoudigweg op enkele seconde kunnen uitgelezen worden.
Als jou P 19000 km heeft gelopen moet de motor +/- 420 draaiuren aangeven na het uitlezen.
Indien dat niet in die buurt komt kloppen de kilometers NIET :!: :wink:in antwoord op: aankoop porscheGefeliciteerd, dit gaat ongetwijfeld een prachtige boxster zijn :!:
Mooie combo, een witte met zwarte velgen maar waarom heb je niet gekozen voor 19″ velgen?[quote=”jos46″:gbgcleyl]hoi domibal
bedankt voor de info zal het hem doorgeven de wagen is nog in zeer goede staat buitenkant als binnen kant en heeft vele opties wat de motor betreft 10000euro dat dat zoveel gaat kosten zal hem mss wel afschrikken
grtjes[/quote]
Jos, er zijn massa’s boxsters te koop, van afgetrapte tot zéér goede exemplaren en alles daartussen of zoals die op kapaza waar wel eens mogelijk een zéér goede van gemaakt kan worden.
Op mobile.de alleen al bv staan er momenteel meer dan 2000 boxsters te koop :!:
Keuze zat dus, alleen…… volgens mij uiteindelijk niet 1 koopje.
Er is altijd wel een reden waarom een porsche goedkoop wordt aangeboden.
Maar nogmaals, ook dit kan soms een goede optie zijn om er uiteindelijk een zéér goed exemplaar van te maken.Op het eerste zicht ziet de wagen er goed uit met bovendien witte lichten rondom, voorbumper, achterbumper en zijshirts, vermoedelijk techart :?:
Op zich ook al vrij dure opties maar het zijn maar foto’s, 2 stuks maar en klein bestandjes. Dat zegt dus niet zoveel.
Gezien het bod momenteel op 6000€ staat en dit geldt tot uiterlijk maandag zou ik in zijn plaats zo snel mogelijk van dichbij gaan inspecteren met een vakman :!:
Indien de wagen buiten de motor geen verdere mankementen heeft, ook niet de gekende eerste modeljaar boxster kwaaltjes – en dat zijn er op zich al heel wat -( buiten het RMS dan, motor moet toch geruild worden :D ) is het misschien te overwegen.
Maar om u bij voorbaat misschien de onnodige moeite te besparen te gaan kijken, allereerst goed informeren wat een ruilmotor incluis plaatsing wel zoal niet moet gaan kosten :!: :?:
Als je dan voor 10000€ een goede ruilmotor, geplaatst met relatief weinig kilometers kunt vinden kom je op 16000€ en heb je desgevallend nog een marge voor verdere eventuele andere kleine mankementen.
Maar de vraag is: vind je voor +/-10000€ een goede motor en geplaatst? geen flauw idee……………….
Zoniet……………..is het volgens mij de sop op de kolen niet waard, to risky, omdat ook vooral en bovenal niet te vergeten de stelregel is dat een porsche en goedkoop niet bestaat :!:
Maak je geen illusie want uiteindelijk op het eind van de reis ga je toch op een prijs uitkomen die bij benadering de marktwaarde zal zijn van een goed exemplaar.
Maar deze manier van werken kan je natuurlijk wel een goede boxster opleveren, zij het dan wel voor de uiteindelijk juiste marktprijs of je moest zo handig zijn dat je in duitsland zelf op zoek gaat naar een goede motor en hem er zelf in plaatst, maar dan nog…….Misschien je boxster ook eens op de brug plaatsen dan en verder grondig inspecteren.
Hopend voor jou dat je geen verdere onaangename verrassingen ontdekt.in antwoord op: Zijdelingese luchtinlaten[quote=”danny porsche nr5″:3nvtfcvp]ik ben dinsdag naar de keuring geweest met mijn spoorverbreders er op , ze hebben toch niets gezecht of gezien :lol: [/quote]
Dan heb je geluk gehad want het staat duidelijk vermeld dat het niet mag in de verboden lijst van de goca.
Ik moet binnenkort ook naar de keuring, heb géén spoorverbreders maar wel 18″ velgen.
Nu heb ik eens op de website van de goca mijn velgen en bandenmaat opgegeven, en dit wordt weergegeven als toegelaten.
Ja, zelfs 19″ met 305 banden achteraan wordt wonderwel weergegeven als toegelaten voor een boxster 986 :!:
Waar ik geen info over vind is hoe breed deze velgen dan wel mogen zijn?
De mijne zijn 8j vooraan en 10j achteraan en dat maakt nu net het geheel zo mooi afgelijnd met de wielkasten, zonder spacers.
Misschien is dit wel iets te veel van het goede?
Misschien weet hier iemand meer raad :?: