Aangemaakte reacties
-
[quote=”WB”:50h1mhs5]@911lover…….. :shock: …dat zullen er nog niet te veel zijn…..en al zeker ni voor iemand rond de 30……. :roll: [/quote]
Algemeen genomen zullen er dat nog niet al te veel zijn, het gemiddelde loon van de Vlaming ligt er inderdaad ver onder.
Maar dit is toch het Porsche forum :!:
Ik kan mij dus best voorstellen dat er hier wel een aantal bij zijn die in de buurt komen van die 5K en er ook ver, ver boven :!:
Want zeg nu zelf eigenaars van een 997 van boven de 100K hebben logischerwijs ook meer dan waarschijnlijk een navenant optrekje.
Een auto van ruim 100K en een optrekje van 300K lijkt mij niet echt evenredig en een vrij belachelijk zicht van willen en ni kunnen, dat zal dus meer in de orde zijn vanaf 600K en meer.
Met deze wetenschap ga je dus zelfs met 5K per maand niet ver wandelen vrees ik en zal de fun voor deze boys pas kunnen gefinancierd worden vanaf 10K per maand.
Alleen nog maar een 997 afschrijven met dito vaste kosten om dat karretje rijdende te houden :idea:
Dan daarbij de vaste maandelijkse kosten van het riante optrekje :!:Ok, ze lopen misschien niet dik, maar er zijn er hier wel op het forum met zo’n karretje.
Voor alle duidelijkheid kan ik jammer genoeg ook alleen maar dromen van 5K, ik rij dan ook maar met een boxstertje van 11 jaar oud :roll:in antwoord op: Van Beurden[quote=”WB”:3cehlddt]Inderdaad…..2009………..maar in die van 2008 staat er ook geen hoor………. :lol: :lol: :lol: [/quote]
Wim, de reportage van de Zeintop staat wel in de nederlandse editie van februari 2009 hoor.
Heb deze vorige week nog gekocht, very nice.in antwoord op: zeintec hardtopDit is inderdaad zéér mooi geslaagd.
Lijkt mij zeker meer dan zijn geld waard want visueel heb je uiteindelijk toch 2 verschillende auto’s voor winter en zomer.Als je de link legt vanwaar de naam “boxster” vandaan komt en je doet met deze versies hetzelfde dan krijg je dus “boxman”.
Dat is het, the new porsche boxman :)in antwoord op: zeintec hardtop[quote=”WB”:pdww9adz]neen, das 2km/u te hard voor een minnelijke schikking….. :evil: vanaf 40km/u te hard is het voorkomen. Na een maand of 7-8 krijg je dan opeens een oproep dat je binnen 3 weken moet voorkomen. Kmoet dat hier allemaal in sneltempo nog proberen voor te bereiden (stom van die 2km van mezelf natuurlijk….)
gr
WB[/quote]Hoi Wim,
Wat erg Wim, dit in je brievenbus krijgen terwijl we daags voordien nog lekker in het zonnetje zaten te keuvelen aan onze boxstertjes daar bij jou aan dat prachtige meer, trouwens waarvoor nogmaals hartelijk dank voor de uitgebreide demo. We hebben mijn boxstertje zijn hart gevonden en terug opgefleurd :D
Volgens de theorie en op DEZE link betreft het een overtreding categorie 4 en zou de rechter de volgende boete kunnen uitspreken:
Boete : 550 tot 2.750 euro, intrekking rijbewijs van 8 dagen tot max. 5 jaar, voor het besturen van motorvoertuigen.
300 euro bij onmiddellijke betaling > enkel geldig voor buitenlandersMaar ja, dat is eigenlijk maar louter indicatief want gezien je nooit eerder bent veroordeeld….
Je kan zoiets in de praktijk heel moeilijk inschatten van tevoren.
Een collega van mij heeft 2 jaar geleden net hetzelfde meegemaakt, ook ruim 120 waar maar 70 mocht en heeft hem 1000€ gekost en 14 dagen rijverbod. Uiteindelijk zit er niets anders op dan dit noodgedwongen te moeten ondergaan, afwachten en hopen.
Het is zoals je zelf stelt jammer voor die 2 km of je was er vanaf gekomen voor een prikje.in antwoord op: geflitst en voorkomen[quote=”Boxer”:1nuye1rg]Ik wilde eens graag informeren of er Forum-lezers zijn die weten welk stroomverbruik (in Ampère) onze Porsches (meerbepaald een Boxster) hebben als ze in rust staan? (in de garage bijvoorbeeld)
Reden voor mijn vraag is of ik met mijn druppellader, die 1,2A laadstroom levert, de batterij deftig op peil kan houden bij een langere (winter)stilstand.
Of moet ik me een druppellader aanschaffen die bijv. 3,6A levert?Alvast bedankt voor al jullie technische commentaren![/quote]
Heb zelf ook de druppellader van porsche welke maar 0.5A laadstroom levert, en dat is normaal gezien ruim voldoende om de batterij op peil te houden.
Zelfs indien bv de auto maanden heeft stilgestaan, géén probleem.
1.2A is wel veel voor een druppellader.
Ik denk hoe lager het ampère gehalte des te beter voor je batterij, des te trager die oplaad en zo de duurzaamheid bevorderd.in antwoord op: Stroomverbruik in "rust".[quote=”Senna1″:2uouawbb]Ik heb hier veel gelezen over LMM maar nu weet ik het nog niet! Heb bijna 80dkm en doe men onderhoud zelf.
Wanneer is hij stuk en hoe weet je dat?
Lijkt me heel simpel te vervangen, waar moet ik op letten?
Moet hij ingelezen worden?
Kun je in Duitsland voor schappelijke prijs kopen!
Alle tips zijn welkom! dank bij voorbaat[/quote]Ik ga de mijne eerstdaags ook vervangen en heb die gekocht in de VS waar ze wel echt het goodkoopst zijn!!
Een stukke of slecht werkende LMM heeft bv als symptoom dat de auto schokt, inhoud…..
Simpel te vervangen denk ik, HIER linkje van hoe te doen.
De eerste boxsters van ’96 – ’00 hebben een non E-gas LMM en deze versie moet niet uitgelezen worden.
Vanaf modeljaar ’00 is het met e-accelerator, deze versie dient echter wel uitgelezen te worden.in antwoord op: Luchtmassameter 2.5 van 98′[quote=”3.6rs”:27frn5zr]
Wel dat zeg ik toch hierboven.
Als uw wagen ingeschreven was met een gewone plaat VOOR de komst van de O-platen blijft hij rijden als oldtimer op gewone platen.[/quote]Nee hoor, het maakt niet uit hoe die ingeschreven wordt!!
25 jaar oud is toucourt het forfaitaire bedrag dat momenteel 30,17€ bedraagt.
Oldtimer of normaal ingeschreven verschilt alleen in die verplichte jaarlijkse controle, fiscaal maakt het dus niet uit.Klik hier maar eens
Personenauto’s, breaks en minibussen ouder dan 25 jaar
30,17€edit
Sorry 3.6 RS, ben iets te snel geweest met mijn conclusie en had niet goed gelezen.
Inderdaad komt het er op neer dat zei die een oldtimer bezitten van voor het tijdperk van de O platen, en dus met gewone rijden – zich eigenlijk mogen gelukkig prijzen.
Zo merken de ordediensten niet dat het oldtimers zijn en kunnen ze ongemerkt, overal en ten alle tijden rond tuffen met hun oude ros :lol:in antwoord op: Binnenkort oldtimer en rijtaks betalen[quote=”WB”:c8lk2qlc]16 duims………..kgeloof niet dat dat schoon gaat zijn…. :roll: ..maar das uw vraag ni zeker……….. :oops: [/quote]
Maar het kan nog gekker hé, wat te denken van 16 duims onder en KJN :lol: :lol:
in antwoord op: Velgen Boxster[quote=”porschky”:3nn3sz1w] Ritjes van Gent-Nürnberg (700 km) vielen best te doen… en met net 1 tank!
[/quote]
700 km met 1 tank? :shock: dat betekent een verbruik van 1:13 oftewel 7,8l op 100 km (verondersteld dat je de tank dan volledig hebt leeggereden ). Dan zal je toch zeker niet sneller dan 120 km p/u hebben gereden,………. dit lijkt mij anders onmogelijk want we hebben het hier toch over een boxster? :roll:
[quote=”daniell”:2pwnlzap]Deze winter zal de Boxster in mijn garage overwinteren, nu had ik graag het alarm afgezet, dit gaat steeds af als je de deur opent of je hand in d eopen ruimte steekt want hij staat open in de garage, hoe kan ik het alarm desactiveren??[/quote]
Als ik jou was zou ik het dak van je boxster sluiten tijdens zijn winterslaap, zodat het dak onder spanning staat want dit is altijd beter dan wanneer je het laat open staan!
desactiveren van je alarm? batterij ontkoppelen zal wel het eenvoudigste zijn zeker?
in antwoord op: alarm Boxster[quote=”Sevenhans”:2liy57vf]Kan iemand mij vertellen wat ik kan misdoen met de aankoop van een boxster van 97′ tiptronic met 110 dkm (1ste eigenaar)
Alvast bedankt![/quote]Doe eens een search hier op het forum en je gaat al veel informatie vinden.
Deze hier is één van de betere -waarop te letten – algemene aankooptips van een boxster.
Dat is natuurlijk nog lang niet alles……..maar daar ben je toch al een eindje mee op weg.in antwoord op: 2.5 van 97′[quote=”daniell”:1z8in1hm][quote=”domibal”:1z8in1hm]Er is alvast ook een TC button (traction control), zo te zien op het dashboard.[/quote]
hoe zie ik deze optie eigenlijk? is het een optie dat je de TC kan afzetten?? of is het een optie wanneer hij er al uberhaupt opstaat?? en voor wat dient deze optie dan? om lekker door de bochten te scheuren, en dan niet of wel te driften??
Daniél[/quote]
Het is inderdaad een optie (die ik jammer genoeg niet heb in mijn boxster) die je kan aan of uit zetten, en helpt om de stabiliteit van de wegligging te verbeteren.
De reden dat je die kan uit en aan zetten zijn er 2: het vertraagt het accelereren en sommige controleren of spelen liever zelf met hun boxstertje in de bochten.
Hoe dan ook is het eigenlijk onmisbaar in een boxster, vooral bij slecht weer, want bij natheid breekt hij achteraan vrij snel uit….. en dan is er de TCEn Daniél, toch ook misschien eens je gebruiksaanwijzing erbij nemen :wink:
[url=http://img352.imageshack.us/my.php?image=002ds1bd3.jpg:1z8in1hm]
[url=http://g.imageshack.us/img352/002ds1bd3.jpg/1/:1z8in1hm]in antwoord op: even voorstellenEr is alvast ook een TC button (traction control), zo te zien op het dashboard.
in antwoord op: even voorstellen[quote=”WB”:2wucvfwt]Heb in het weekend mijn deur onmanteld en er blijkt inderdaad een ijzer kabel(tje) doorgebroken/afgebroken te zijn.
Het is (bijna) niet te doen om dit te zelf te vervangen, denk ik?
Mijn vraag is nu of hiervoor het hele mechanisme dient vervangen te worden? Motortje werkt wel, raam gaat wel mee naar boven, maar niet automatisch naar beneden (met de hand wel)
gr
Wim[/quote]Ik heb net hetzelfde voorgehad met de deur aan passagierszijde.
Even gebeld naar de p garage en het probleem even in kaart gebracht.
Aanvankelijk dachten ze daar ook aan een gebroken raamkabel (omdat ook het motortje nog werkte) en werd mij meteen ook de prijs medegedeeld, 129€ ex btw en uiteraard zonder plaatsing. Het zou ongeveer 2 uurtjes werk in beslag nemen om het jobke te klaren.
Ik dacht bij mezelf 129€ + 2 uurtjes werk, zeg maar dik 200€ in totaal, vond ik dus best nog wel ok.
Maar na de demontage van de deur kreeg ik telefoon dat de kabel helemaal niet defect was, maar wel de stekkerklep gebroken was en bomvol water zat!!
En zo een stekker hadden ze natuurlijk niet in stok, dus voorlopig hersteld dan maar, gaatje onderaan gemaakt zodat eventueel water kan weglopen.
Ik dacht bestel die dan maar en later bij een volgende onderhoudsbeurt laat ik die dan wel steken, alhoewel……..477€ ex btw, halloo!!! :twisted:
Stekker alleen namelijk is niet verkrijgbaar, je moet er het hele (soort hefboom) bekabeling bijnemen, vandaar.
Ik ga dat natuurlijk zo laten en hopen dat dat gewoon simpelweg zijn ding gaat blijven doen op deze manier :lol:in antwoord op: Raam blokkageWat die hier kost weet ik niet zo meteen maar allesinds meer dan hier
http://www.autopartswarehouse.com/searc … 67269+9234Ik koop al de ondedelen van mijn boxster in het buitenland, het land daar waar onderdeel X dat ik nodig heb het goedkoopst is.
Zo heb ik bijvoorbeeld mijn witte koplampen in engeland gekocht 667€ verzending incluis, uiteraard origineel en nieuw!!!!
Mijn dectane witte achterlichten in duitsland, witte zijpinkers in signapore.
Mintex remblokken in de usa.Tja, de meeste porschisten gaan daar waarschijnlijk niet van wakker liggen of onderdeel X of Y nu 1000€ meer of minder kost maar die zal je dan ook niet in grote getallen hier tegenkomen denk ik :(
Het is misschien een beetje absurd om dat zo uit te zoeken maar je wint wel al snel enkele honderden euro’s :Din antwoord op: kostprijs radiator 986 / 996 ?