Aangemaakte reacties
-
Gisteren een ritje gemaakt wet zowel een 997 S (weliswaar een ‘4’) en een 996 TT, beide manueel.
Eerst met de 997 4S gereden (110000 km). Die wagen ziet er langs de buitenkant ongelooflijk mooi uit, je ziet ook de erg mooie rondingen van een ferm ‘poepke’ in de achteruitkijkspiegel. Het interieur oogt erg mooi en modern (ik rijd met een 964 hé ;-) ), maar wat me opviel is dat er wel wat kleine minpuntjes aan waren zoals piepende ramen bij het laten zakken, ventilatorknopje dat bleef hangen, koppelingspedaal wat stroef,… Ook de 2de versnelling vond ik in het begin wat ‘raar’ (effectief in 2de of toch niet helemaal, maar dat wende na een tijdje). De wegligging is gewoonweg schitterend, de 4×4 zal daar zeker bij helpen. Qua prestaties (uiteraard) een duidelijke verbetering tegen de 964, maar nu ook niet om te zeggen dat ik overdonderd was. De wagen hangt wel zeer goed aan het gas, bij 2000 rpm het gaspedaal induwen en de wagen herneemt onmiddellijk zonder schokken. De acceleratie is zoals verwacht bij een atmosferische motor lineair, er is niet echt een extra punch bij een bepaald toerental (tenzij misschien bij 5500 rpm, maar niet echt overdreven). En de remmen… Porsche ;-)
Vervolgens een (korter) ritje met een 996 TT. De verkoper probeerde me te overtuigen dat de carrosserie er schitterend uitzag… goed geprobeerd… mijne 964 ziet er pakken beter uit. Maar daar was het me niet om te doen, rijden maar… Buitenkant eveneens erg mooi, maar toch net iets minder dan de 4S. Ook een serieuze ‘poep’, maar de lichten vooraan zullen me nooit kunnen overtuigen. Het interieur ziet er wel wat meer gedateerd uit in vgl met de 997 maar nog steeds mooi. In ieder geval soberder met minder tierlantijntjes (zeker aan de middenconsole). Het koppelingspedaal was veel soepeler dan de 997, maar het stuur voelde zwaarder aan en ik had ook het gevoel dat de voorwielen continue aan het ‘zoeken’ waren, het gaf me een minder gerust gevoel dan in de 997. Misschien eigen aan deze auto en niet algemeen voor een 996 TT. De prestaties bij lage toeren (2000 rpm) vond ik toch iets minder in vgl met de 4S, minder direct en minder soepel. Maar boven de 4000 rpm is er wel een verschil; de TT blijft versnellen tot 6500 rpm en de duw in de rug is dan toch wel groter dan bij de 997, maar nu ook niet om te zeggen dat het van een andere categorie is.
Daarna naar huis gekeerd in de 964 en ik moet zeggen, die rijdt toch ook erg vlotjes hoor. En wat me direct opviel, de ‘soundtrack’ van de 964 is overduidelijk van een andere categorie dan de 4S en de TT ;-) In ieder geval; ik heb nu misschien iets meer de neiging om voor de 997 S te gaan, maar het voornaamste tegenargument vind ik het groter waardeverlies tov de 996 TT. En mezelf kende als regelmatig veranderen van auto is dat wel een groot nadeel.
Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde, first things first, eerst de 964 verkopen…
Groeten,
Dominique
in antwoord op: vergelijking 997 S vs 996 TTVier porsches op een km2… volgens mij huist er een besmettelijk ‘Porsche-virus’ in jullie buurt ;-)
in antwoord op: vergelijking 997 S vs 996 TTInderdaad, dat was ik, kwam van mijn werk in Zwijnaarde
in antwoord op: vergelijking 997 S vs 996 TTGebrek aan exclusiviteit tot daar aan toe, geen probleem… maar feit is dat Porsche door het aanreiken van SUV’s ed minder en minder synoniem staat met ‘sportwagens’ en dat vind ik jammer. De economische beweegredenen daarvoor zijn evident (hoe breder het gamma, des te breder de afzetmarkt, des te meer inkomsten). En begrijp me niet verkeerd, op zich heb ik niets tegen dat type wagens, alleen vind ik ze moeilijk te associeren met Porsche. Misschien ben ik wel wat conservatief op dat gebied… jeugdsentiment zeker (toen ik ‘jong’ was bouwden ze voornamelijk sportwagens).
-Edit by Mod : AUB niet klakkeloos de hele post net boven je bericht kopieren .-
in antwoord op: Porsche PajunPorsche wordt meer en meer een massaprodukt door het gamma steeds verder uit te breiden met ‘luxe-voituren’ eerder dan echte sportwagens… een spijtige zaak
in antwoord op: Porsche Pajunporschky schrijft:
inderdaad; wie interesse heeft in een mooie 964… Ik heb de wagen gezien en gehoord, en hij staat mooi! (staat beter dan mijn eigen 964 C2 destijds denk ik) Er is ook heel veel aan vernieuwd…
En niet onbelangrijk: toen hij bij mij vertrok, was het niet met rokende banden en veel show (ondanks dat ik stond te kijken), maar mooi kalm, koude motortje sparend! Dat zegt mij veel over hoe die wagen en die techniek vermoedelijk behandeld zal geweest zijn! Ook niet onbelangrijk… :wink:
Bedankt voor het compliment.
Een gouden regel die mijn vader me al van jongsafaan heeft aangeleerd; altijd de motor rustig warm laten lopen vooraleer de hogere toeren op te zoeken. En zeker bij een luchtgekoelde 964 met bijna 12 liter olie ;-)in antwoord op: vergelijking 997 S vs 996 TT924carreragt schrijft:
@ Dominique: tip: verander wel van garagist als je met een 996TT gaat rijden… :wink:
Ik weet het het… ‘t is nen hele goede met verstand van zaken, ik ben er heel tevreden over, maar… zeker niet de goedkoopste
in antwoord op: vergelijking 997 S vs 996 TTBedankt voor de waardevolle opmerkingen.
+ voor de 997 S: lager verbruik, betrouwbaarder (?), minder onderhoudskosten, mooiere looks (subjectief)
+ voor de 996 TT: turbo rush (prestaties), waardevaster@ Rocco: het zijn niet zozeer de verbruikskosten die me zorgen baren (alhoewel ook niet onbelangrijk natuurlijk), maar eerder de onderhoudskosten. De 996 TT blijft ouder en de kans is groter dat er iets aan kan misgaan. Het blok is daarentegen oerdegelijk natuurlijk (GT1). En de 997 S is ook niet onbesproken, daar heb ik ook al zaken van horen waaien van RMS failure en dergelijke…
@ Porschky: langs deze weg nog eens nen dikke merci voor de fun drive van vorige week. Van dat omaatje heb ik niet onmiddellijk veel gemerkt hoor ;-)
@ Dixie: zeker en vast interesse, 90d km is op de limiet maar nog OK, er mogen maximaal 100d km op staan want ben van plan om er toch een jaar of 5 mee te rijden (aan 15d km/jaar). Maar eerst moet de mijne verkocht worden want anders is het financieel niet haalbaar. Als er iemand interesse heeft ;-)http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/porsche-911-carrera-4-3-6i-coupe-type-964–51128393.htm
of
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=189580105Groeten,
Dominique
in antwoord op: vergelijking 997 S vs 996 TTIk zou zelfs zeggen: algemeen voor DI en niet enkel voor de RS4. Heb nog wat rondgesnuffeld o.a. op Rennlist, hierbij enkele links voor de geinteresseerden
http://forums.rennlist.com/rennforums/997-forum/493539-dfi-engine-issues.html
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1325647&fpart=1
http://www.renntech.org/forums/index.php?showtopic=24759Grtz,
Dominique
in antwoord op: directe inspuiting[quote=”cabrio wim”:1kem0w81]Compressie test zegt weinig, je kan beter een druk test op de cilinders laten doen.
Weet je gelijk ook de toestand van zuigerveren e.d. :idea: [/quote]
Dan zit het wel goed; cilinder lekkage is maximaal 5%.in antwoord op: compressieVoor het plaatsen van zo’n pakkingset moet de motor dus uit elkaar gehaald worden (kleine revisie), wat is de kostprijs ervan (inclusief werkuren)? En ben je dan gegarandeerd olielekvrij, of bestaat de kans dat de motor dan op andere plaatsen begint te lekken?
Mvg,
Dominiquein antwoord op: pakkingset 3.6lHet was dus de starter. Nieuwe laten monteren, kostprijs 800 euro (inclusief BTW) :-( (
Alles terug OK nu, maar het vertrouwen in de P is er wel op achteruit gegaanin antwoord op: startprobleemis gebeurd
in antwoord op: STEMMEN VOOR CASA DE MCKLUSKY’SLigt ook een beetje lager dan standaard precies…
Mooie kleur, ferm machien!in antwoord op: Mijn nieuwe aanwinst!![quote=”yabba944″:1jaev0qy]Een van de betere zit niet zo ver weg, op 45 km (Baasrode) , kijk eens op RSR-motors. :D [/quote]
Dat wist ik uiteraard al, maar dat is een slechte verbinding (een uur rijden), en dat is een regio waar we eigenlijk nooit moeten zijn… maar het behoort wel tot de mogelijkheden…
in antwoord op: porsche specialist gezocht