Aangemaakte reacties
-
[quote=”Oliver”:3acx2th9]Is er ondertussen nieuws in verband met de omnium ?[/quote]
Er is inderdaad nieuws, ondertussen al twee weken geleden, sorry dus voor de late reactie :oops:
Voorlopig is “the place to be” Erard verzekeringen ( http://www.erard.org ); zij zijn bereid om een full omnium (geen kleine omnium) te geven op de 964. Ik ben nog aan het onderhandelen over de voorwaarden, vooral met mijn huidige verzekeringsmij. want opeens zou het toch mogelijk zijn om de 964 omnium te verzekeren :roll:
In ieder geval; het is dus mogelijk bij Erard verzekeringen, ik zal nog meer details geven over de voorwaarden van zodra alles afgerond is…in antwoord op: verzekering Porsche, waar?[quote=”torig”:ltuj3ieu][quote=”993S”:ltuj3ieu]
Ik vindt het ook spijtig , uit het bovenstaand bleek toch dat een goede makelaar het kon. :roll: [/quote]:oops:
Ik had er nochtans al het vertrouwen in. Weliswaar “de fout” gemaakt om te denken dat mijn Boxster der al onder viel, maar die was “maar” 9 jaar, geen 10j oud.Alleszins mijn excuses; ik had er meer van verwacht :( [/quote]
No prob, heb nu geïnformeerd bij Vandeplas, tegen het eind van de week zou ik meer weten
in antwoord op: verzekering Porsche, waar?Bedankt voor jullie reacties. Over het algemeen komt de meter goed overeen met de peilstok: als de meter in het rood komt dan staat het niveau op de peilstok een 2 a 3 cm boven het minimumniveau.
Daarnet na ongeveer een halfuur rijden stond de meter op de scheiding tussen rood en wit, vervolgens nog eens in 1ste en 2de tot tegen het rood geweest en vervolgens het peil via de meter gecheckt: kwam toch terug in de witte zone (bijna horizontaal). Ik vind het wel raar dat eens goed doortrekken zoveel invloed heeft (de olietemp was in beide gevallen toch ongeveer hetzelfde).
Ik ben een leek op autotechniek, maar wat gebeurt er als het olieniveau onder het minimum zakt? Ik veronderstel dat er dan problemen gaan komen met de oliedruk? Dan zou er normaal toch een indicator moeten branden op het dashbord? Met warme motor tijdens het rijden is de oliedruk iets boven de 4, stationair tussen de 1 en 2 dacht ik (zal ik morgen nog eens checken).
Groeten,
Dominique
PS sorry dat ik hier zo blijf doordrammen over dat oliepeil hé gasten, maar ik vind dit heel belangrijk, het is toch wel cruciaal voor de duurzaamheid van de motor.in antwoord op: oliepeil/olietemperatuur[quote=”993S”:3pvxbxat]En wat zeggen ze dan bij Vandeplas in Aarschot ?[/quote]
Van zodra ik meer info heb zal ik het posten…
in antwoord op: verzekering Porsche, waar?Hallo iedereen,
Ik heb bij torig zijn verzekeringsmakelaar geïnformeerd voor een kleine omnium op de 964 maar pech… blijkbaar worden geen auto’s ouder dan 10 jaar verzekerd als kleine omnium :( kleine omnium omvat glasbreuk, brand en diefstal en bij brand is de kost van de wisselstukken blijkbaar te hoog omdat die van het buitenland moeten komen enz… En een formule voor enkel diefstal bestaat niet… Nogmaals bedankt torig, maar ik zal dus nog wat verder moeten zoeken.
Grtz,
Dominiquein antwoord op: verzekering Porsche, waar?[quote=”RSR”:1fqdseoy][quote=”Dominique”:1fqdseoy][quote=”stefx911″:1fqdseoy]Ben misschien van plan de LB2 kit van FVD te plaatsen.
Iemand ervaring met deze kit?
De pro en contra’s ?[/quote]Kan iemand wat meer uitleg geven over een LB2 kit van FVD? Wat is het precies, kostprijs, effect op de levensduur van de motor…? Ik ben zeer tevreden met het vermogen van de 964, maar dat went zo rap hé :wink: … dus wat vermogenswinst is altijd welkom, al mag het niet ten koste gaan van de betrouwbaarheid.
Grtz,
Dominique[/quote]
Kit kost 1512.5 euro btw in en geeft je 50 PK meer, nu wij hebben deze week er 2 gemonteerd en ze werken heel goed. De levensduur van de motor blijf hetzelfde dan normaal maar de PK’s en het koppel zijn echt heel hoog en goed.
Momenteel kost de plaatsing van deze set bij ons 100 euro alles inbegrepen.Luc[/quote]
Bedankt voor de info Luc. 50 pk meer is een heel pak (zeker voor een atmosferische motor), enig idee op welke manier deze vermogenswinst gerealiseerd wordt, ik veronderstel dat het niet is door enkel een nieuwe motorsturing?
in antwoord op: LB2 Kit van FVD – ervaringen?[quote=”stefx911″:2oeghswc]Ben misschien van plan de LB2 kit van FVD te plaatsen.
Iemand ervaring met deze kit?
De pro en contra’s ?[/quote]Kan iemand wat meer uitleg geven over een LB2 kit van FVD? Wat is het precies, kostprijs, effect op de levensduur van de motor…? Ik ben zeer tevreden met het vermogen van de 964, maar dat went zo rap hé :wink: … dus wat vermogenswinst is altijd welkom, al mag het niet ten koste gaan van de betrouwbaarheid.
Grtz,
Dominique
in antwoord op: LB2 Kit van FVD – ervaringen?Als het op ne zaterdag georganiseerd wordt heb ik ook wel interesse. Ik ben niet echt ne ‘kustganger’ maar als het is om met de 964 er eens op uit te trekken wel natuurlijk ;-) )
in antwoord op: Terrace Beach Knokke[quote=”SidewindR”:4g2ycgzk][quote=”eric63″:4g2ycgzk]Naar aanleiding van dit triestig voorval : “Is er vanuit het Forum (n)ooit een initiatief geweest om een collectieve diefstal of kleine omnium te kunnen afsluiten bij een Belgische Verzekeraar” :?:
Zitten er geen verzekeringsmakelaars op dit Forum die dit initiatief willen trekken bij hun verzekeringsleveranciers :?:
Sterkte voor sunshine :!:
Eric[/quote]
Goed voorstel Eric,
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd!
En ik denk ik niet alleen…SidewindR.[/quote]
Goed voorstel inderdaad, ook interesse van mijnentwege
in antwoord op: help mannen help porsche gestolen[quote=”993S”:13c48gpy]Ik voel zo erg veel met u mee !!!
Vreselijk spijtig.Maar een auto dag en nacht buiten laten staan op één en dezelfde plaats is echt wel een groot risico. Spijtig dat je dat risico hebt durven nemen.
En dan nog zonder diefstalverzekering ! Dat kost nu toch echt niet zoveel.T’is nu te laat voor zulke opmerkingen en daar ben jij niet mee gedient en het laatste wat ik wil doen is je iets verwijten. Ik duim dat ze de wagen snel terugvinden.[/quote]
Spijtig om deze diefstal te moeten lezen, echt zonde :( hopelijk komt het allemaal nog in orde…
Diefstalverzekering? Allemaal goed en wel, maar ik heb voor mijne 964 bij verschillende verzekeraars (Nateus, KBC,…) gehoord, maar geen enkele die een kleine omnium (dus anti-diefstal) wou geven (geen kleine omniums voor wagens ouder dan vijf jaar) :( Als jullie een verzekeraar kennen die het wel doet, laat het me gerust weten…
in antwoord op: help mannen help porsche gestolenGeboortedatum: 07/06/1976
Gezinssituatie: vaste relatie sinds 19/11/1994, twee dochters: Vigdis (3 jaar) en Sigun (4 maanden)
Woonplaats: sinds 2003 in de Vlaamse Ardennen, afkomstig van Bazel (Kruibeke)
Beroep: postdoctoraal onderzoeker aan het VIB/Universiteit Gent
Porsche geschiedenis (type en ect.): bordeaux 964 C4 coupé (bj 1991)
Tweede auto: Subaru Forester 2.5 XT (bj 2005)
Droom auto: (Voorlopig) ben ik tevreden van mijne 964, maar ze mogen altijd ne 997 turbo of nen Ason Martin op mijnen oprit parkeren
Hekel aan: stress en mijn oudste dochter die niet luistert ;-) )
Wie zou je nog weleens willen ontmoeten: niemand in het bijzonder
Autogeschiedenis: Opel Kadett 1.2 (bj 1986), Ford Orion diesel (bj ?), Honda Civic 1.4i (bj ergens in de 90er jaren), Peugeot 406 Coupé 2.2 HDi(bj 2001)
in antwoord op: Re: Stel jezelf voor ![quote=”fdeville”:3qoy00sb]Prachtwagen ! Als je er eens mee in de buurt bent laat dan iets weten, zou hem wel eens live willen zien (en horen). (je gaat toch toevallig niet via N8 naar uw werk?)[/quote]
Bedankt! Ik werk in Gent, soms rij ik via Zwalm en Merelbeke en soms inderdaad via de N8 tussen Brakel en Oudenaarde.in antwoord op: Even voorstellen: 964 C4 (M series)Bedankt voor de positieve reacties!
Daarnet nog een ritje gaan maken… nen 964 is toch een prachtig machien zenne ;-) ) Voorlopig rij ik er enkel mee in mijn vrije tijd maar binnenkort ga ik er toch ne keer mee naar ‘t werk, ‘k zal de (mogelijks negatieve) reacties dan wel naast mij neerleggen, ‘t is veel te plezant om er mee te rijden…
in antwoord op: Even voorstellen: 964 C4 (M series)Ik rij al 2 jaar met een Subaru Forester 2.5 XT, het is een luxueuze wagen maar geen Mercedes natuurlijk, dus ik veronderstel dat het comfort in een 993 dan wel zal volstaan. Qua prestaties ben ik wel al wat gewoon (0-100 in 6.3 sec is niet traag) maar een 993 is wel sneller uiteraard en dat verschil zal ik nog wel voelen.
In ieder geval veel succes ermee, laat eventueel nog iets weten hoe het is, ik ben benieuwd.
Dominique[quote=”hansdemeyer”:kfs0v2fh]Wat bij mij de doorslag gegeven heeft, is de beweerde hogere betrouwbaarheid van de 993 en de blijvende waarde. Liever véél en lang rijden in een iets meer ‘vintage’ wagen, dan stilstaan in een luxe-voiture (want dat is de 996 full option wel). Ik rij al meerdere jaren met flink uitgeruste Mercedessen en ben redelijk wat comfort gewoon. De (korte) testrit met de 993 gaf me niet de indruk dat die wagen moet onderdoen qua “comfort”. Enfin. Normaal neem ik mijn juweeltje volgende week in gebruik en zal dan iets uitgebreider de eerste rij-ervaringen beschrijven :-) ) [/quote]
in antwoord op: vergelijking 993 met 996[quote=”hansdemeyer”:hobodyxo]Heb net +- dezelfde denkoefening achter de rug. Kijk even naar de héél recente berichten op 993 Targa of 996.
Uiteindelijk heb ik voor een 993 Targa gekozen. 37.400€ voor een tiptop goed onderhouden Belgische auto waarvan ik de 3de eigenaar word. Hij heeft een 138000km op de teller.
De andere optie was een 996 (2000) met 128.000km die voor voor een gelijkaardig budget veil ging.
Het topic “993 Targa of 996” geeft je een mooi beeld van pro’s en cons
Succes[/quote]Bedankt voor jullie reacties. Ik heb eens rondgeneusd op het topic ‘993 targa of 996’ er daar staat inderdaad wel wat bruikbare informatie. Het beste zal toch zijn om beide eens uit te proberen vooraleer een keuze te maken.
Aan hansdemeyer: heb je met beide gereden? Wat heeft de doorslag gegeven?in antwoord op: vergelijking 993 met 996