Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 242)
    • Ah ok, goed om weten, thx

        [quote=”Yellow Submarine post=286574″]En de power van mijn Porsche geeft mij zelfs rust. Zaterdag werd ik nog de pas afgesneden door een BMW 1-reeks die me kost wat kost wou voor zijn aan de verkeerslichten. Het liet mij Siberisch. Want ik rij met een Porsche. “Die pferde bleiben ins heck” zoals een 911 reclame ooit prachtig toonde.

         [/quote]
        Grappig. Met het ouder worden ben ik ten prooi gevallen aan hetzelfde fenomeen… “Doe maar manneke, ge kunt er u maar goed bij voelen da ge ne Porsche hebt ‘afgedroogd'”

          [quote=”boxer post=286552″]En alle traject-controles, flits-acties, zones 30, 50 of 70 zullen daar absoluut niets aan veranderen!!
          Trager rijden is niet dé oplossing waar menig politici alle heil in zoekt.
          Leren verantwoord rijden! Dat wel… 

           [/quote]
          100% mee eens! Controleren op overdreven snelheid is heel eenvoudig te ‘automatiseren’ (trajecten, flitspalen, misschien ooit ingebouwde snelheidsbegrenzer enz), controleren op verantwoord rijden is een pak moeilijker. WhatsAppend rondrijden tegen 30km/u in een zone 30 is veel gevaarlijker dan 160 km/u rijden op een lege autostrade.

            Zijn er hier nog gegadigden die naar dit event gaan? Als het deftig weer is dan ga ik er naartoe. Ikzelf rij vanuit Oost-Vlaanderen over Antwerpen. Als er ergens afgesproken wordt om ‘in kolonne’ te rijden dan wil ik wel aansluiten.

              Vandamme, ik ben het helemaal met je eens dat iets op een correcte en juiste manier verwoord moet worden.. en bij voorkeur liefst zonder dt fouten ;-)

              Dit gezegd zijnde, de manier waarop Carbonman zijn situatie omschrijft is dan misschien niet 100% correct, wat mij betreft is dit volledig secundair in de discussie. Feit is dat diene mens, en samen met hem vele anderen, heel wat miserie (gehad) heeft. Toon gewoon een beetje medeleven, zonder hem op een detail te pakken. Maar die keuze is volledig aan jou natuurlijk.

              Daarnaast (en niet persoonlijk aan Vandamme) is het ook opvallend dat de verzuring en zagerij hier de laatste weken/maanden weer welig tiert (in verschillende topics). Leg de ergernissen toch gewoon opzij en laat de posts die je niet aanstaan voor wat ze zijn. Laat het ons gewoon hebben over onze gezamenlijke passie… Porsche!

              Dat laatste was even mijn ‘ranting’. Verder ga ik dit laten rusten. Peace & love for everyone :-)

                [quote=”Drip post=286091″]En dan koop je speciaal een PA voor de zekerheid, de garantie.
                Was het 12 of 24 maanden?
                In ieder geval, om 20mm te zakken zou ik voor alle zekerheid toch ff geduld uitoefenen.
                Zo heb je ook tijd om u voldoende te informeren over de verlagingsopties die er zijn.

                In ieder geval, succes 
                 [/quote]
                12 maanden bij aankoop, en begin dit jaar verlengd met 12 maanden tot 01/2022.
                Ik speel al langer met het idee om te laten zakken, dus heb al redelijk wat info verzameld ;-) Eerst wou ik Sport PASM (10mm lager) laten installeren, maar zelfs dat is volgens OPC niet mogelijk met behoud van garantie. Nochtans originele Porsche onderdelen, dus begrijpe wie kan.
                Al redelijk wat positieve reacties gelezen over H&R/Eibach op allerhande fora. De 997 ziet er nog een pak mooier uit met verlaging. Met 20mm lager komt een PASM 997 op ongeveer dezelfde hoogte als een GT3, dus zeker niet overdreven. Daarnaast nog wat informatie gaan inzamelen bij Heinz Performance in Latem (vriendelijke mens trouwens).
                Met de zomer die net begonnen is vrees ik dat het teveel kriebelt en dat ik niet meer kan wachten tot begin 2022 Zoals gezegd, ik heb ook nog geen enkel issue gehad met de wagen…

                  Verschillende OPCs, verschillende antwoorden. Sommigen zijn zeer strikt: PA vervalt op elk onderdeel, onder elke omstandigheid. Anderen zijn flexibeler en naar mijn mening klantvriendelijker: PA vervalt op alles wat met de ophanging te maken heeft (waar ik me volledig in kan vinden), maar niet op bijvoorbeeld motor en transmissie.

                    In O-Vl en W-Vl willen ze het niet doen in ieder geval
                    Ik ga me toch eens informeren bij Porsche Center Paal dan. Is niet bij mijn deur, maar is toch de moeite om het ginder te laten doen als mijn garantie behouden blijft.

                      [quote=”wing post=286056″]Ik heb de verlagingsset én Tubi uitlaat bij Porsche center Paal laten plaatsen…, me behoud van garantie…
                       [/quote]
                      Good to know, thx.

                        [quote=”wing post=286052″]Hallo Domenique,
                        Ik heb een schroefset van Techart (die hebben trouwens ook gewone verlagingsveren) laten plaatsen door een erkend Porsche center, enkel en alleen omdat ze mij dan bevestigd hebben dat ik mijn garantie niet kwijt was op de wagen, dus ik zou mijn licht eens opsteken bij een OPC
                         [/quote]
                        Bedankt voor je antwoord Wing. Heb ik al gedaan en hun antwoord was formeel: niet mogelijk om PA te behouden vermits niet origineel Porsche. Bij welk OPC heb je dit laten doen?

                           

                           Voor de taksen moet je inderdaad effe gaan zitten. Maar ik bezie het ook zoals jij, belasting op plezier, niets aan te doen. En als ik dan toch +2300 euro/jaar moet neerleggen (i.e. voor de 3.8, en manueel dus hogere CO2 dan PDK), dan wil ik er ten volle gebruik van maken. Vandaar dat ik de mijne quasi als daily gebruik (+10k km/jaar). Ach ja, de ene maakt alle jaren een reis voor dat bedrag, ik kies ervoor om een gans jaar 997 te rijden, elk zijn keuze.

                          Die IMS en bore scoring issues op de 997.1 zijn misschien wel overroepen (percentage affected 1%, 2%…? ik weet het niet), maar je zal het maar zitten hebben. Ik zou toch gaan voor een 997.2, eventueel iets langer wachten. De DFI motoren zijn redelijk bulletproof, en werden (enigszins licht aangepast) in de volgende generatie gebruikt. En eventueel een 997.2 met een iets hogere km stand overwegen.

                          Prijsverschil met de 996: ik vermoed owv de looks, al is dat subjectief.

                          Import vanuit Duitsland is eenvoudig, zou ik me geen zorgen om maken. Maar ik zou nooit een auto kopen zonder IRL gezien (en gereden) te hebben, zeker niet bij een particulier, en ook niet bij een handelaar. Bij een OPC met Porsche Approved, dan misschien.

                            [quote=”Obiwan post=285770″]Bedankt al voor de info; de verkopende partij is overduidelijk geen fan van een onafhankelijke keuring en wil vooral snel een deal sluiten…wekt niet echt vertrouwen, dus ander en beter!
                             [/quote]

                            Goei keuze! Als de verkoper geen onafhankelijke keuring wil laten uitvoeren.. op naar de volgende. Ik zou het als verkoper wel enkel door een OPC willen laten uitvoeren.

                              Knap!

                                [quote=”full pelt” post=285586″]idd pdk is niet alleen sneller maar ook nog eens goedkoper

                                 [/quote]
                                Enkel jammer dat het minder leuk is

                                  [quote=”full pelt” post=285584″]Weet niet waar jij dat haalt maar als ik een 718gts 4.0 simuleer kom ik aan net geen 7k manueel en 4.5k pdk te betalen biv

                                   [/quote]
                                  Idd, het is 10k BIV + jaarlijkse verkeersbelasting, en dit voor een 718 GT4 4.0 (met een iets hogere CO2 uitstoot dan een GTS 4.0). Die jaarlijkse verkeersbelasting moet ook betaald worden als je de baan op wil.
                                  Is trouwens wel een serieus verschil dan manueel vs PDK

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 242)