Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 242)
    • [quote=”Yellow Submarine” post=285580″]Jakkes! Maar als ik het goed begrijp zijn deze tarieven enkel voor auto’s die voor het eerst worden ingeschreven in F? In tegenstelling tot bij ons…
       [/quote]
      Klopt, zo had ik het ook begrepen. Bij ons wordt BIV betaald (weliswaar degressief) iedere keer de wagen van eigenaar verandert (en de wagen ingeschreven wordt), daar is dat niet blijkbaar. In ieder geval, die bedragen zijn echt wel hallucinant. Hopelijk is het geen voorbode voor een trend die zal volgen in andere Europese landen..

        https://gocar.be/nl/autonieuws/veiligheid/geen-snelheidsbegrenzer-in-auto
        Als het enkel op de nieuwe wagens zou komen, dan zal die markt inderdaad instorten en zal de tweedehandsmarkt boomen.

          Ik denk dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen. Een beetje paniekzaaierij van bepaalde media

          EU: ’Verplichte snelheidsbegrenzer vanaf 2024’

            [quote=”bccars” post=285255″]92k voor een tweedehands ?  En wat kost een nieuwe GT4 ?  100-110k ?
             [/quote]
            92k met 10k km, van 2016. Een nieuwe 718 GT4 met een beetje uitrusting zit je inderdaad al snel aan 110k (en 10k inschrijving, 5k voor de 981).

              [quote=”bccars” post=285241″]Het is lente, stijgen de prijzen dat over het algemeen niet altijd wat ?
               [/quote]
              Ja dat klopt wel, maar het lijkt me nu toch aanzienlijk meer dan een seizoensgebonden stijging. Lange tijd verschillende exemplaren gevolgd o.a. ene die bijna twee jaar te koop heeft gestaan, begonnen aan 87k en geeindigd op 82k. Nog naar gaan kijken en mee gereden, was tiptop in orde. Nu staan gelijkaardige (= km, = spec) voor 92k en meer… wat nog wel beduidend minder is dan een voluitgeruste 718 GT4.

                Het verband van deze (politieke) litanie met het nut van vaccinaties ontgaat me volledig.

                  Veel of weinig te koop, ik zou het niet weten. Feit is wel dat sommige modellen gemiddeld aanzienlijk duurder staan dan anderhalf jaar geleden. Een 981 GT4 bijvoorbeeld staat met dezelfde km en spec tegenwoordig minstens 5k meer.

                    Geen kwestie van scholing, gewoon gezond verstand.

                      Ik vind persoonlijk de 997 er net iets mooier uitzien dan de 991, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik heb nog nooit zelf met een 991 gereden, maar uit verschillende reviews heb ik wel opgepikt dat de manuele transmissie van de 997 beter is/leuker rijdt dan die van de 991. En zoals je zelf aangeeft, de 997 zal wat ‘rauwer’ rijden dan de 991, wat ik persoonlijk apprecieer aan het 997 platform. Het is minder efficient, maar leuker. Qua straight-line performance zal er amper verschil zitten tussen een 991 S (400 pk) en 997.2 S met X51 (408 pk). De 991.2 heeft met zijn turbo’s natuurlijk meer koppel, daar zal het verschil wel duidelijker voelbaar zijn. De sound van een 997.2 met PSE mag er trouwens ook best zijn.

                      Al bij al denk ik dat een 997 Carrera, in de (verre) toekomst, net dat tikkeltje meer ‘collectible’ zal zijn dan een 991 Carrera. Ik zou eerder een overstap overwegen naar 997 GT3 dan 991 Carrera S.

                        Volledig mee eens, om van de achterkant nog te zwijgen. Bumpers zijn veel te ‘zwaar’, inclusief de vele hoeken en kantjes. Gene fan, geef mij maar 997 of 991 GT3.
                        [quote=”DST” post=284689″] 

                        Sorry hoor
                        Maar dit is de lelijkste Porsche sinds de 996 (tractoren niet mee geteld)

                         [/quote]

                          [quote=”Bladerunner” post=282877]Dat werd tijd.[/quote]
                          Inderdaad. Voor een 911 3.8 betaal je jaarlijks ongeveer 2400 euro aan taks. Voor een veel zwaardere Dodge Ram met een hogere CO2 uitstoot betaal je ongeveer 150 euro, zelfs als je die prive inschrijft… die logica ontgaat me volledig.

                            [quote=”wing” post=282533][quote=”911_boldy” post=282530]Je hebt gelijk – net even opgezocht. Dacht dat deze issue van toepassing was op alle 996’en.[/quote]

                            …….. en de eerste generatie van de 997………. :roll:[/quote]

                            Idd, IMS (en bore scoring) geen issue op de Mezger (zoals 996 Turbo en 997.1 Turbo) en de DFI motoren (997.2 en later).

                              Dan klinkt 40k voor een manuele toch aanlokkelijk. Ik heb met de mijne 5 jaar en 60k km probleemloos gereden (verkocht bij 135k km). Het verbaast me dat de 996 turbo’s nog steeds relatief betaalbaar blijven, de laatste vijf jaar zelfs niet/amper in prijs gestegen… al bij al is het wel een 911 Turbo met Mezger.

                                [quote=”Hellraiser” post=282519]Idd, diegene die de turbo wilt ruilen vraagt er 40k voor, ben ik ook al blij mee :)[/quote]
                                996 Turbo blijft een beest van een wagen, en daarbovenop nog eens heel betrouwbaar. 40k is op het eerste zicht niet veel. Hoeveel km? Tip of manueel?

                                  [quote=”Yellow Submarine” post=282393]I..100k neertellen voor een perfecte 964 als je er ook een nagelnieuwe Spyder voor krijgt, dat is erover..[/quote]
                                  100k voor een perfecte 964… geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat eraan te geven. De helft voor een perfecte? Dan misschien, heel misschien…

                                  Als ik een 964 zie staan (en hoor) denk ik telkens ‘Wat een ferme car’, maar als ik dan de prijzen zie is mijn goesting direct over. Voor 100k zit je zelfs al boven 981 GT4 en 997 GT3 prijzen, en dan is de keuze toch snel gemaakt. De 964 ervaring heb ik gehad (voor 25k in 2008), de GT3/4 ervaring nog niet… time to move on ;-)

                                  Wel een voordeel van de 964: amper taks. Met de 997 zit je al snel aan 2300+ euro :shock: Maar wat je bespaart aan taks geef je minstens uit aan onderhoud als je hem perfect wil houden, zeker als je er 10k km/jaar mee rijdt zoals ik.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 242)