Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 242)
    • Ik heb vorig jaar uitgebreid testgereden met een 997.2 Turbo (PDK dus). Die accelereerde ontzettend hard, maar na vijf minuten begon ik het al saai te vinden, en dat was vnl owv de PDK bak (zelfs in ‘manuele’ modus). Idem met een AMG GTS… loeihard, mooi geluid ook, maar ik miste beleving owv gebrek aan derde pedaal.

      Objectief gezien niets mis met PDK-bakken en consoorten, maar het is gewoon niet aan mij besteed (al moet ik daardoor veel moois links laten liggen). En zo heeft ieder wel zijn/haar voorkeur.. gelukkig maar.

        Ik heb Porsche Approved op de mijne, dus ik moet wel naar een officiele dealer. Bij RS Motors in Ingelmunster heb ik enkele keren een PPI laten uitvoeren, en was ik zeer tevreden, maar Carrera Motors in Latem is veel handiger voor mij owv lokatie. Als er bepaalde tegenargumenten zijn bij Carrera Motors, dan hoor ik dat graag (evt in PM).

          Nu zit ik hier toch wel vastgenageld op mijne stoel.. de Walter verdomme. Ik ging er al bijna 10 jaar, eerst met de 996 TT, dan met de 997.2 4S. Ik ben er eind vorig jaar de laatste keer op onderhoud geweest met de 4S. Met de GTS heb ik Porsche Approved, dus ben ik er niet meer geweest. Ik was al enkele weken van plan om er eens te passeren met de wagen.. niet dus.
          Wat erg, zoveel Porsche ervaring en kennis die verloren is gegaan. En wat ne schitterende mens, urenlang kon hij verhalen vertellen en het was ook nooit teveel om advies te geven. Voor de aankoop van de GTS heb ik hem ook nog verschillende keren gebeld om raad te vragen.
          Rust zacht Walter. Veel sterkte aan Kathleen en Nigel.

            Toch ook al een negatief advies gekregen voor glanzende wrap, zou niet zo mooi zijn in vergelijking met gewoon lak. Heb dat ook nog nooit IRL gezien denk ik. Mat is wel ok, maar dat is niet zo mijn ding.

              Ok, bedankt voor de info.

                Ik heb de laatste zes weken meer met de P gereden dan met mijnen ‘daily’… Colruyt, Delhaize, bakker, krantenwinkel… Het is wel vreemd dat ik de laatste weken heel veel moeite heb om de kortste weg te vinden ;-)

                  Nice!
                  Waar heb je dat laten doen? En hoelang blijft dat ongeveer in goede conditie? Ik veronderstel toch minimum een jaar of drie, vier..

                    [quote=”full pelt” post=280370]nurburgring gt3 touring.
                    https://www.autojunk.nl/2019/09/porsche-992-gt3-touring%5B/quote%5D
                    WTF… die achterbumper trekt nu toch echt op niets, vol gaten en blutsen… :shock: :roll:

                      Begonnen in 2008 op mijn 32ste met een 964 Carrera 4.

                        Ferm maschien, proficiat!

                          [quote=”Yellow Submarine” post=279404]Is dat nu een 4 GTS of een 2 GTS?[/quote]
                          2 GTS, het zal mijn eerste achterwielaandrijver worden :)

                            [quote=”mark986″ post=279394]Is er dan met de 997.2 4s en de 997.2 gts dan veel verschil? Lijkt me dat die toch wel best in wat aspecten overeenkomen?
                            Vermogen ligt toch ook dicht bij elkaar, 385pk tov 408pk.
                            Ook de body is dezelfde van de 4s en de gts.
                            Gts is wel overal een knopje hoger maar is het verschil zo groot?
                            De keuze voor de achterste zetels is logisch, ik heb kleine hondjes en daarom zal bij een volgende aankoop het waarschijnlijk ook terug een 911 zijn ipv de 2zits varianten.
                            Vind het een heel knappe verschijning een gts maar weet niet of het echt zoveel anders is als de 4s om het prijsverschil tov een 4s te verantwoorden?
                            Heb je al fotos (hebben we die vraag ook meteen gehad)[/quote]
                            Het is vooral het meer sportieve gevoel in de GTS: de zetels, het alcantara, de gasrespons met sports chrono enz. Bovendien is de km stand bij deze echt wel laag: 28000km. Ook dat merk je aan het interieur vs mijn 4S met 89000km. De auto ruikt nog nieuw :D En op termijn denk ik dat een (manuele) 997 GTS waardevaster zal zijn, staan amper te koop in Europa.
                            De wagen staat nog in Duitsland, eerst al het papierwerk in orde brengen en vooral… een poging ondernemen om transitplaten te bemachtigen want op dat gebied waren ze niet erg behulpzaam in de garage :roll:
                            Maar foto’s zullen zeker nog volgen.

                              [quote=”mark986″ post=279392]Ben je er al een beetje uit dewelke de voorkeur krijgt?[/quote]
                              Ben uiteindelijk recent (gisteren) voor een manuele 997 GTS gegaan (met schuifdak) die te koop stond in Dortmund. Maw geen GT3, GT4 of Spyder :roll:
                              Twee redenen:
                              1. Na wat besprekingen thuis toch maar gerealiseerd dat ik de achterste plekken nodig heb. Ik doe te graag uitstapjes met de dochters, en dat zou anders niet meer gaan.
                              2. Spyder/GT4 zijn fantastische wagens, maar ik vind de lijn van de 911 toch net dat ietsje meer hebben. Persoonlijke keuze natuurlijk, misschien moet ik maar gewoon aanvaarden dat ik een ‘911 guy’ ben. En het interieur van de Spyder/GT4 straalt dan wel sportiviteit uit, maar dat van de 997 GTS met kuipstoeltjes en alcantara mag er ook best wezen hoor ;) En dankzij het schuifdak (wat je uiteraard niet hebt op de GT4) kan je toch volop geniet van de sound van de 3.8 met sportuitlaat.

                                Miljaar, zone 981 Spyder rijdt toch ook wel fantastisch hoor. In rechte lijn op hetzelfde niveau als de GT4, maar toch een pak meer beleving bij normale rijstijl door die geweldige soundtrack die gemakkelijker binnen komt (en dat was dan nog met de kap dicht). De Spyder heeft hetzelfde blok als mijn 997.2 4S die ik had, maar ik vind de Spyder toch nog net wat beter klinken. En eigenlijk valt het geluidsniveau qua rol- en windgeluiden enorm goed mee, daar had ik wat schrik van.

                                Kiezen wordt er niet gemakkelijker op -> first-world problems :roll: ;)

                                  En wat als we dan ook nog eens de 981 Spyder in de vergelijking brengen? Prestatiegewijs (hernemingen en straight-line performance) quasi identiek aan de GT4 (ik denk zelfs dat de Spyder minder weegt) en je kan meer genieten van de sound top-down. Persoonlijk vind ik de lijn net iets minder mooi dan de GT4. Daarentegen staat dat de waardevastheid in functie van het aantal gereden kilometers beter is voor de Spyder (denk ik). De GT4 zal volgens mij sneller waarde verliezen naarmate je er mee rijdt.

                                  Any thoughts?

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 242)