Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 242)
    • [quote=”mark986″ post=279177]Ik zou eerder naar de gt4 gaan als de gt3 997.1; als het met de 991 4s of gts zou zijn, ga ik naar de 991[/quote]
      991 GTS zou ik durven overwegen, ware het niet dat 1. ze toch een pak duurder zijn dan 981 GT4 en 2. ze quasi niet te vinden zijn in manuele uitvoering.

        Ondertussen met beide eens gaan rijden. De GT3 voelt beduidend rauwer en ouder aan. Ook (veel) luider, maar dat kan wel komen doordat het exemplaar waamee ik gereden heb een sportuitlaat had. Ik vond de versnellingsbak redelijk stroef schakelend in vgl met de GT4. De sportfunctie (rev matching) in de GT4 is trouwens schitterend. Koppeling GT3 was ook harder. En die rammeltjes en piepjes uit het interieur… daar zou ik me op termijn aan beginnen irriteren vrees ik. Is natuurlijk normaal, 997.1 GT3 is 12-13 jaar oud. Op het eerste zicht lijkt me de GT4 toch gebruiksvriendelijker voor dagdagelijks gebruik.

        Een GT4 is natuurlijk niet de iconische 911 :roll: Er zit ook wel een prijsverschil van minimum 5k in het voordeel van de GT3. Let wel, dat is voor een GT3 met ongeveer 70k km vs een GT4 met max 15k km. GT3 uiteraard waardevaster dan de nog jonge GT4, maar ik vrees dat de kosten bij een 12-jaar-oude GT3 aanzienlijk hoger kunnen uitvallen dan bij de GT4. GT4 lijkt me de eerste vijf jaar redelijk zorgeloos. Wegenbelasting is voor beide gelijkaardig.

        De markt in Belgie is redelijk beperkt, in Duitsland zoals gewoonlijk veel meer keuze aan een aanzienlijk lagere prijs.

          Verkocht met 89000km op de teller. De zoektocht naar ander moois kan beginnen… 997GT3, 997TT, 981GT4…

            [quote=”bccars” post=278875][/quote]
            Thanks. Mijn 996 TT was heel gevoelig voor tegen de grond schuren, heb er ooit een radiatorlek door gehad. Maar ik geloof dat dat wel een gekend week punt was voor die modellen. Waarschijnlijk zijn de GT3/GT4 hier veel minder gevoelig voor.

              [quote=”Yellow Submarine” post=278867]Met de 997 heb ik nooit gereden, laat staan met de GT3. Ik las wel laaiende testverslagen natuurlijk. Met de 981 GT4 heb ik een een dag gebold en de mindere punten waren voor mij het geluidsniveau van de motor – leuk voor een uur maar vermoeiend na een dag – en de zware koppeling. Dat maakte de GT4 geen haalbare kaart voor dagelijks (werk-) gebruik (hoewel ik er de volgende ochtend mee naar een werf reed alvorens hem te droppen). Maar ik bleef er van dromen en het zat er dik in dat ik er toch één zou kopen als tweede wagen. Maar ik heb dan op de nieuwe gewacht. Tot bleek dat de 718 Spyder nu ook hetzelfde onderstel kreeg… Geluid is bij de nieuwe ook minder doordringend lees ik en de koppeling een pak zachter, dit terzijde.

              Onafgezien van de hogere leeftijd van de 997 moet je qua kostenplaatje denk ik ook wel rekening houden met de veel duurdere onderdelen van een GT3 tov een “normale” 3,8 liter.

              Ik was niet echt fan van de afwerking van de 996 binnenin. De 997 is beter, maar het staat pas op punt vanaf de 981/991 vind ik. Maar dat is misschien niet zo van tel hier.[/quote]
              Bedankt voor de info YS. Heb in eentje ingezeten, niet gereden, maar koppeling vond ik nog cava qua zwaarte. Het geluid is geen probleem, langer dan een uur zit ik zelden in de wagen. En eerlijk.. ik vind de nieuwe 4.0 net iets minder goed klinken (op basis van video’s), maar dat is persoonlijke smaak.
              Vond je de beperkte ground clearance geen issue?

                [quote=”bccars” post=278863]Waarvoor en hoe ga je hem gebruiken ? Want dat heeft grote invloed op de keuze …[/quote]
                Goede opmerking. Net als mijn 4S wil ik deze zoveel mogelijk gebruiken, quasi dagelijks, zo’n 10000km/jaar. Heel occasioneel track day. Ik ben op zoek naar puur rijplezier (ik rij niet graag rond in een salon). Mijn manuele 4S met sportonderstel en sportuitlaat komt aardig in de buurt, maar ik mis toch dat tikkeltje meer. Ik hoef ook niet per se het snelste te hebben dat er rond rijdt, genre 911 turbo of AMG GTS.

                Wat me vooral afschrikt is de beperkte bodemvrijheid, beide zijn toch nog redelijk wat lager dan mijn 4S. En de hoge onderhoudskosten, niet zozeer voor de GT4 (recent en blijken tot dusver heel betrouwbaar), maar vooral voor de 997.1 GT3.

                  [quote=”marcelvl” post=278670]Misschien eens Walter Janssens , Evoluzione in Berlare contacteren , kan Je 100 % vertrouwen in hebben . Heel Veel ervaring .[/quote]
                  Same here, de Walter is ne goeie… en ook leuk om een babbelke mee te slaan :-)

                    Weeral helemaal fris en monter, groot onderhoud op 86000 km.

                      Forester 2.5 XT: 200000 zorgeloze kilometers mee gereden. Wolf in schapenvacht aan de stoplichten (0-100 in 6.3s), er waren er veel die verrast keken :D …toen was ik nog jong en onbezonnen (met een pak minder grijs haar).

                        :up: merci Stijn, nuttige info

                          De kilometerkes vliegen er hier wel goed bij :oops: :oops: … 85000km

                            [quote=”wing” post=278128]en………………… de 991 is verkocht…. :up:[/quote]
                            Waaw, dat is snel! Proficiat met de nieuwe aankoop!

                              Ik bij een onafhankelijk specialist (Walter Janssens in Berlare). Is een kwestie van gevoel en vertrouwen, ik ga al 8 jaar bij Walter en steeds goed geholpen geweest. Heb ook al enkele aankoopkeuringen laten doen bij RS Motors in Ingelmunster, ook daar gaven ze me een erg goede indruk. Wel laat ik een onderhoud minimum 1x per jaar uitvoeren (minstens olie verversen), om de 2 jaar vind ik te weinig.

                                [quote=”vandamme” post=277975]
                                Ze zijn gemaakt om te scheuren.. lage toeren zijn volgens velen zelfs oorzaak van ims en bore scoring…
                                [/quote]

                                Ermee scheuren moet je (af en toe) doen, daar zijn ze voor gemaakt. Zolang je alles maar eerst netjes en geduldig warm rijdt (en laat afkoelen), dat is al een groot deel van het soigneren :)

                                  [quote=”vandamme” post=277872][quote=”Yellow Submarine” post=252083]
                                  Qua olieverbruik heeft mijne gele absoluut geen enkele issue, btw. :sleep:
                                  [/quote]
                                  Ik controlleer ook dat er geen koelwater of benzine in zit met een test strip, want uiteraard zou dat de peiling beinvloeden.
                                  [/quote]
                                  Ik vraag me af: als je koelwater en/of benzine in je olie zou hebben, zou je dan ook geen andere ‘symptomen’ hebben? Oliedruk te hoog/laag, olietemperatuur te hoog/laag, onregelmatig draaien…

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 242)