Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 242)
    • Voor zover ik weet:

      996 Carrera 2 en 4: smal (1770mm)
      996 Carrera 2S: bestaat volgens mij niet
      996 Carrera 4S: breed (1830mm)
      997.2 (en 997.1) Carrera 2 en 2S: smal (1808mm)
      997.2 (en 997.1) Carrera 4 en 4S: breed (1852mm)

      Bron: AutoWeek

        Je bent niet de enige, ik krijg ook heel weinig reactie op mijn advertentie. En als je bekijkt hoeveel advertenties er al weken, maanden, soms jaren staan… Ik denk dat de verkoop van P-kes in een serieuse dip zit.
        Niets van aantrekken, gewoon blijven verder rijden, op een bepaald moment vind je wel een koper, maar je moet het wat tijd geven.

          PCF is waarschijnlijk vnl in ‘t Frans te doen? Het probleem is dat daar bij mij onnoemelijk veel haar op staat :roll:

            [quote=”vandamme” post=276546]of Porsche Club Francorchamps en met de club meegaan. Dan zit je niet tussen de boy racers in snelle Cliootjes en zo.
            geregeld Open pitlanes in Francorchamps, Al naar Equyers en Le Mans geweest dit jaar
            en gaan nog naar Nurburgring en Silverstone

            altijd wel iemand in de club die je kan tips geven en eens laten meerijden, of meerijden met je[/quote]

            Ok, merci voor de info.

              [quote=”bccars” post=276543][/quote]
              Dat is jammer, dit weekend zit al bomvol. Weekend van 1&2 juni daarentegen nog niets gepland…

                @ bollocks: bedankt voor je feedback, je opmerkingen zijn volkomen terecht en ik kan er me dan ook in vinden. Na de nuttige info hier gelezen te hebben heb ik het besluit genomen om de wagen 100% stock te laten (komt de herverkoopwaarde trouwens enkel ten goede), en dat ik eens ga proeven van het circuit zoals de auto nu is.

                @ all: ik ben een volkomen leek op gebied van trackdays, heeft er iemand een goed contact/organisatie waar ik terecht kan? Na wat google zoeken ben ik op tracktime.be terecht gekomen, maar die zijn niet zo communicatief :roll: Een trackday op Zolder en/of Spa zou ik wel zien zitten, maar ik zou voor die eerste keer toch wel wat instructies willen van iemand, iemand die me wat tips & tricks kan geven en me wijzen op de (grote) fouten in mijn rijstijl.

                  [quote=”ZUFF-718″ post=276521] Verstandige en veilige tuning begint bij upgrade van betere en grotere remmen en beter instelbare schokdempers
                  Als je dit combineert met de 385 pk die je reeds hebt , kan je snellere rondjes neerzetten tijdens een trackday bvb
                  Deze upgrade kost ook al vlug 7K voor Brembo en 3K voor Ohlin shocks. Maar dit verandert het gedrag van je 997 aanzienlijk , daar kunnen weinig
                  electronische snufjes tegen op. [/quote]
                  Remmen ga ik zeker (nog) niet upgraden, schijven en blokken zijn recent nog vernieuwd. Schokdempers ook nog niet, ik rij soms met PASM geactiveerd en het verschil voel ik duidelijk. Laat ons eerst maar eens genieten op circuit van de 4S in standaard trim, en daarna kunnen we nog zien…

                    [quote=”ZUFF-718″ post=276521]@Dominique Waarom wil je meer Pk of kW ? die vraag moet je jezelf eerst stellen [/quote]
                    Tja, de reden is eerder al aangehaald, het is eigenlijk pure gewenning. Ik gebruik de wagen quasi dagelijks. Als de omstandigheden het toelaten (= weinig verkeer) spreek ik het volle vermogen al eens aan in rechte lijn, vnl in 1, 2 en 3. Ik merk dat het me minder een ‘kick’ geeft in vgl met vroeger, tenzij ik weer enkele dagen met mijn andere wagen heb rondgereden. Misschien gewoon de P wat minder gebruiken… of inderdaad tijd om eens op circuit te vertoeven, dat zal we wel voldoende ‘kick’ geven :)

                      “Of ben jij Jacky Ickx die die 385 pk nu reeds volledig in alle omstandigheden op de grond kan zetten??”
                      :roll: Leuke opmerking daar, merci. Heb ik dat beweerd misschien? Ik bedoelde om die 6000 euro niet aan tuning te spenderen maar daarentegen aan circuit gebruik, voor die 6k kan je wel al wat extra banden en naft van aankopen…

                        Ja goed punt heb je daar ivm trackdays, heb zelf ook al met die gedachte gespeeld. De limieten van de wagen (en mezelf) opzoeken, heb alleen schrik dat ik op een moment die limiet misschien ga overschrijden op een track.. al denk ik dat ik toch al oud (en wijs?) genoeg ben om mezelf in te tomen.
                        Maar met die 6000 euro voor een stage 2 kan je in ieder geval al heel wat plezier op circuit beleven.

                          “Bragging rights met dyno outpint” :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                          Interesseert me geen f*** Not that type of guy beste
                          Ik wil gewoon dat het wat vooruit gaat, en vermogen went nu eenmaal.. fact

                            30 pk meer ga je wel degelijk voelen, ook op de weg (als de omstandigheden het toelaten). Feit is inderdaad dat het alweer snel zal wennen. En het prijskaartje voor stage 2 is ook niet min…

                              Stage 2 hebben ze (BRP) me gezegd dat het mogelijks problemen oplevert op de keuring. Ik apprecieer hun eerlijkheid, maar dan wordt het een no go voor mij. Voor de sound hoef ik het niet te doen (wagen heeft al PSE), het zou enkel voor die extra ‘push’ zijn. Maar heb geen zin om die uitlaat er ieder jaar van onder te smijten om naar de keuring te gaan.

                                Het oliepeil is ok, het hoeft niet op maximaal niveau te staan. Ik weet niet hoe accuraat die meters zijn. Hou best het oliepeil wat in het oog naarmate het aantal km dat je rijdt en dan krijg je een beter zicht op je olieverbruik. Met mijn 996 TT zat ik rond 1 liter per 3000km, mijn huidige 997.2 C4S doet beter (staat nog steeds op maximum sinds laatste onderhoud 8000 km geleden). Zo een vakje in de 997 komt overeen met 400 ml dacht ik, het bovenste (kleiner) vakje mag niet ingekleurd zijn want anders overvuld.

                                  Vier nieve sloefkes (Michelins) op 76000km

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 242)