Aangemaakte reacties
-
Eentje zien staan bij RS Motors… not my cup of tea. De achterkant vind ik gewoonweg niet mooi, veel te plomp. Misschien moet ik er nog aan wennen.
Bedankt voor de info, nuttig om te weten. Ik ben ook iemand die sowieso ieder jaar een onderhoud laat uitvoeren, of ik er nu 1000 of 10000 km mee gereden heb.
Een PPI zal wat meer inzicht geven denk ik.in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6http://www.bavariamotors.be/nl/wagens/1973-porsche-997-turbo-coupe-manuel-gearbox/info
997 TT-tje in de juiste kleur (voor mij toch), volledige onderhoudshistoriek, relatief weinig km (85000) en manueel.
Very tempting… maar misschien iets te hoog geprijsd?in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6Ondertussen 75000 km gepasseerd :driver:
Prijs is 56500 euro.in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)Prijsaanpassing naar 57500
in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)[quote=”Herman911″ post=275042]Klopt ook dat 997.2 meer gevoelig is voor olieverbruik, vriend van me had toenmalig nieuw aangekochte 997.2 4S en moest toch elke 1000 km 1 liter olie bijvullen.[/quote]
:shock: :shock: :shock: Dat is zelfs meer dan mijn toenmalige 964, die had ongeveer 1 liter per 2000km. En mijn huidige 997.2 4S nog geen druppel op 4000km.in antwoord op: Ervaring porsche 997.1 3.6 tiptronicMotor 997.1 C2 = C4 = 3.6 (325pk)
Motor 997.1 C2S = C4S = 3.8 (355pk)in antwoord op: Ervaring porsche 997.1 3.6 tiptronic[quote=”PM” post=274992]Moest dit nu een pdk zijn had ik wel belangstelling :-)[/quote]
Manuele is leuker :-p ;-)
Maar ook dat is persoonlijke smaak natuurlijk :-)in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)[quote=”Godspeed” post=274986]Indeed, 997.2 hebben toch een goede reputatie. Verbruiken soms wat meer olie, maar dat is klein bier. Succes, erg fraaie 911![/quote]
Thanks!
Sinds het laatste onderhoud 4000km geleden wijst de oliepeilmeter nog steeds hetzelfde niveau aan. Maw olieverbruik, als er al is, is wel erg beperkt. Was wel anders met mijn 964 en 996TT :-)in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)[quote=”PM” post=274967]
Vanwaar dat verhaal van de zwakke cilinders? Waar haalt hij dat?[/quote]Ik denk dat hij verwart met de atmosferische 997.1 modellen, de bore scoring issues waaraan de motoren van sommige exemplaren onderhevig zijn… maar dat is dus totaal geen probleem met de 997.2 modellen, een compleet andere motor… tja, als hij deftig opzoekwerk had gedaan dan had hij dat geweten natuurlijk :roll:
in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)[quote=”Sensa911″ post=274945]Dju toch een schoon model die 997!!!! [/quote]
Absoluut, zeker de 997 wide-bodies! Wat mij betreft het hoogtepunt van de watergekoelde 911-en, maar dat is persoonlijke smaak :-)in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)Wa nieve fotookes…
in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)Vandaag een potentiele koper afgezegd, hij vertrouwt het niet want het zijn motoren met ‘zwakke cilinders’… goed geinformeerd zijn is alles natuurlijk :roll: :D
Voordeel is wel dat ik nu de namiddag vrij heb om een toerke te doen met dit mooie weer :driver: :driver: :driver:in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)Ik heb een 997TT op het oog (106000 km, zonder garantie), maar die wagen heeft sinds 2014 slechts 7000 km gebold. Is dat om problemen vragen, want alle bewegende delen hebben dus maar heel sporadisch bewogen…? De VTG werkt bijvoorbeeld met een elektromotor en een pinnetje (volgens mijn garagist), als dat komt vast te zitten (tgv weinig gebruik) = nieuwe turbo’s
in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)[quote=”Jorge” post=274799]Succes met de verkoop! Ik kan een TT warm aanbevelen ;)[/quote]
Ik heb al met enkele gereden, de turbo rush is verslavend :-)
De sound valt wel wat tegen, daarin scoort de 4S pakken beter, maar dat wist ik al van de 996TT.
Het enige waar ik met de TT schrik van heb is betrouwbaarheid (wat voor een daily erg belangrijk is). De 4S is superbetrouwbaar, geen enkel issue. Een turbo is veel complexer, o.a. met variabele turbo’s, coolant, camshaft… kan wel wat mis gaan heb ik gehoord/gelezen. Maar dat zijn zorgen voor later, first things first ;-)in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)