Aangemaakte reacties
-
Thx, het is inderdaad een beauty :-)
Maar het is een compleet andere manier van rijden in vgl met een turbo… en ik mis toch wat de turbo rush die ik ook had bij de 996TT :roll:in antwoord op: TE KOOP 997.2 Carrera 4S coupe (manueel)[quote=”Yellow Submarine” post=272082]De strijd is allang verloren maar ik wil toch nog even de puntjes op de i zetten wat betreft mijn dedain voor hoge personenwagens in het algemeen en SUV’s in het bijzonder. Of daar nu achteraan Porsche op staat of niet..
[ol]
- Hoge voertuigen belemmeren het zicht. Gisteren nog reed ik met de BMW 4 van de vrouw (dus geen lage sportwagen) achter een camionette van onbestemd merk, op een kaarsrechte voorrangsweg vlakbij mij thuis. Ineens beslist de chauffeur om een zijstraat rechts in te rijden, waarbij hij de richtingaanwijzer pas aanzet tegelijk met het remmen, je kent dat… Omdat ik zag dat er geen tegenliggers waren heb ik de reflex om in te halen en niet in de ankers te gaan. Komt er toch een auto uit die zijstraat die mij blijkbaar niet gezien had! Omdat mijn snelheid niet hoog was en er ruimte was kon ik nog gemakkelijk een ongeval vermijden. Maar het is duidelijk dat de hoogte van mijn voorligger een beslissende factor was die dit bijna-ongeval mee veroorzaakte… De chauffeur in de zijstraat had me duidelijk niet gezien! En ik hem ook pas op het ogenblik dat hij voor mij opdook.
[/quote]
Eerste les rijschool: ‘Eerst richting aanwijzen meneer, dan pas remmen’
Desondanks… wees al blij dat hij richtingaanwijzers gebruikt want bij veel weggebruikers zijn die blijkbaar in optie :roll:in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Ik ken Mush totaal niet, dus kan wel zeggen dat ik neutraal ben. Ik kan me dikwijls vinden in zijn commentaren. Bovendien zijn ze vaak amusant, to-the-point, respectvol… maar blijkbaar wordt dat niet zo geinterpreteerd door bepaalde moderatoren… erg triestig…
Zeer goede ervaringen met Walter Janssens uit Berlare
in antwoord op: Aankoop allereerste PorscheGeen fan van de achterkant (en al helemaal niet met uitgeschoven spoiler): te veel strepen (zowel horizontale als verticale), te hoge lichtpartij, te ‘gewichtig’…
[quote=”Seba” post=270420]Ik zal mij dan verkeerd hebben uitgedrukt hier, want ik bedoelde wel degelijk of de facturen erbij waren. En dat wilt hij niet geven.
Dat hij telefonisch geen VIN wilt doorgeven begrijp ik maar al te zeer ;)[/quote]
Waarom zou je je chassisnr niet doorgeven als je een wagen verkoopt? Ik heb zelfs al chassisnrs zien staan bij sommige advertenties.
in antwoord op: Aankoop allereerste Porsche[quote=”deepee” post=270152]De Vlaamse regering bereikte een akkoord over de invoering van een slimme kilometerheffing voor auto’s. 22/07/2018
De betrokken ministers verklaarden tegelijk dat het de bedoeling is dat de kilometerheffing budgetneutraal is. Het is dus niet de bedoeling dat de burger aan het slot van de rekening meer belast wordt. De kilometerheffing komt volledig in de plaatste van de jaarlijkse verkeersbelasting en de Belasting op Inverkeerstelling (BIV) bij de inschrijving van het voertuig.
bron: auto55.be[/quote]
Kilometerheffing in de plaats van BIV en jaarlijkse taks zou voor de ‘weinig-rijders’ (<10000 km/jaar) misschien (hopelijk) voordeliger uitdraaien. Ik ben echter niet naief genoeg om te denken dat we onze BIV zullen terugkrijgen :D :roll:
in antwoord op: Koolstoftax Co2Ik heb vorig jaar een zilverkleurige Porsche 996 TT gaan bekijken bij Bavaria Motors. Heb toen een PPI laten uitvoeren… dat was geen overbodige luxe bleek toen… het TTtje wijselijk laten staan ;-)
Ben dan voor een (recentere) 997.2 4S gegaan bij Xoto, ondertussen 6k km extra en super tevreden vanin antwoord op: Even kort voorstellen: FrankPSE vind ik persoonlijk ook een must, de PSE knop induwen behoort tot de standaardprocedure bij het starten :D
in antwoord op: 997 targa 4S mk1 2007Veel plezier met de nieuwste aanwinst. En zoals je zelf aanhaalt; een 911 dient om elk moment van het jaar mee te rijden, geen garage queen. :driver:
in antwoord op: verplichte voorstelling dan maarProbleem gevonden, de afdichtingsbout van de ‘oil pan’ had een barst blijkbaar. Een nieuwe gemonteerd, alles ok nu… me happy 8) :sleep:
in antwoord op: And we are here again…Nog eens bedankt voor de vele leuke reacties, 997 C4S ziet er damn sexy uit :D
Ik vind de 991 een fantastisch mooie auto, maar ik vind de 997 toch net iets meer 911 hebben, al is het maar omdat ik de 991 iets te veel ‘uitgerokken’ vind (langere wielbasis). Maar dat zijn maar details en persoonlijke voorkeuren, ieder zijn P-ke to enjoy 8) :driver:in antwoord op: And we are here again…Heb nog eens deftig gekeken onderaan, lijkt me toch niet veel op aan te merken. Zeer weinig krassen of dergelijke. Inderdaad een (klein beetje) geel stof (eerder dan verf). Die afgeplatte uitlaatbuizen lijken me redelijk normaal op basis van wat ik op het www terugvind (zie foto). Morgen een bezoekje aan Porsche, zal wel wat duidelijker worden :-)
Attachments:in antwoord op: And we are here again…Tja, wagen heeft vorige week (op mijn vraag) een volledige PPP inspectie ondergaan bij een Porsche centre, was volledig goed bevonden :roll:
in antwoord op: And we are here again…Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen even gegoogeld en is inderdaad de dop om olie af te laten, dus op zich niets ergs. Ik hou het in het oog. De wissel werd nochtans uitgevoerd bij een erkend Porsche centre. Als het blijft ga ik wel even langs bij de Porsche mechanieker waar ik normaal ga.
in antwoord op: And we are here again…