Aangemaakte reacties
-
Bedenk wel dat Steve Wong zijn chip baseert op de amerikaanse versies. Deze zijn tov de europese auto’s altijd al geknepen ivm milieu eisen. Dus een usa 3.2 die standaard 205pk heeft en hierdoor 235pk krijgt zal een wereld van verschil zijn. Een europese 3.2 met 231pk die naar 235pk zou gaan is waarschijnlijk niet eens merkbaar.
in antwoord op: Software 1987 versus 2013Ik heb airco in mijn ’86er ingebouwd. Ik kan de volledige originele installatie van Cabrio Wim overnemen. Ik kan je vertellen dat het een heel karwei is geweest, met hier en daar wat improvisatie. De bekabeling tot aan de motor ligt er, in de kofferruimte moet je het zelf verzorgen, zorg dat je hiervoor de originele kabelboom te pakken krijgt!! Bij van Zweeden hoef je het niet te vragen, daar ben ik toen ook geweest. gewoon internet in de gaten houden werk het beste en de condensors zijn beter gewoon nieuw te bestellen bij Hella, evenals het droogreservoir. Voor vragen en/of tips mag je me altijd benaderen
En Jefferson, ik heb geen haast hoor. De radio ligt voorlopig toch nog maar in de kast te wachten om ingebouwd te worden.
in antwoord op: Nieuwe Porsche radio, oude looksGeen idee of het ook interessant is als je er de radio ook nog bij moet kopen. Ik heb de mijne namelijk voor niks :mrgreen:
Maar de afneembare frontjes zijn los te koop voor ongeveer €300,-, dus voor mij is dat nu wel interessant.
De navigatie is bij mij trouwens ook gewoon nederlandstalig.in antwoord op: Nieuwe Porsche radio, oude looksZeg Jefferson, zou je voor mij misschien nog een close-up kunnen maken van de voorzijde van de radio zonder frontje en van de achterzijde van het frontje? Ik heb namelijk een splinternieuwe Krämer KR737, wat dezelfde radio is als de Porsche Classic, maar met een ander frontje. En aangezien de frontjes los verkrijgbaar zijn wil ik wel eerst zeker weten dat het past voordat ik er eentje ga bestellen.
in antwoord op: Nieuwe Porsche radio, oude looksLiever een goede 915 dan een slechte G50 :wink: .
in antwoord op: Meest perfecte 3.2 ?Deze lijst heb ik ook al eens op het nederlandse forum gezet:
901 Het originele 911 prototype
902 4-versnellingsbak voor de 911
903 Prototype automatische koppeling voor de 911
904 Sport GT met glasfiber carrosserie
905 Sportomatic versnellingsbak
906 1966 Carrera 6 coupé
907 1967 race auto
908 1968-1971 race auto
909 1968 expirimentele “hillclimb” auto
910 1967 race auto
911 GT auto met 6-cilinder motor
912 GT auto met 4-cilinder motor
913 Niet toegewezen
914 VW-Porsche middenmotor auto
915 5-versnellingsbak voor de 911
916 1967: dubbele bovenliggende nokkenassen, 6-cilinder
—– 1968: 908 6-versnellingsbak
—– 1972: middenmotor race auto met 6-cilinder motor
917 1969 race auto
918 Onbekend
919 Onbekend
920 4-versnellingsbak voor de 917
921 Onbekend
922 Onbekend
923 6-cilinder motor voor de 912E
924 2.0L 4-cilinder auto
925 Sportomatic versnellingsbak voor de 911T/E
926 Onbekend
927 Onbekend
928 4.5L V8 auto
929 Onbekend
930 Eerste generatie 911 Turbo
931 924 Turbo
932 924 Turbo (rhd)
933 Onbekend
934 Groep 4 productie race auto
935 Groep 5 GT race auto
936 1976 prototype race auto
937 1980 924 Carrera GT
938 1980 924 Carrera GT (rhd)
939 1980 924 Carrera GT Le Mans
940 Onbekend
941 Onbekend
942 Onbekend
943 Onbekend
944 1982 2.5L 4-cilinder auto
945 1982 2.5L 4-cilinder auto (rhd)
946 Onbekend
947 Onbekend
948 Onbekend
949 Onbekend
950 Onbekend
951 944 Turbo
952 Onbekend
953 4×4 Parijs-Dakar auto gebaseerd op de 911
954 911SC/RS rally auto
955 Cayenne
956 1982 Groep C prototype race auto
957 Onbekend
958 Onbekend
959 1986 beperkte productie auto
960 Onbekend
961 1986 959 race auto
962 1984 Groep C/IMSA race auto prototype
963 Onbekend
964 1989 model van de 911
965 1991 model van het 964-type 911 Turbo
966 Onbekend
967 Onbekend
968 1991 4-cilinder auto
969 Onbekend
970 Onbekend
971 Onbekend
972 Onbekend
973 Onbekend
974 Onbekend
975 Onbekend
976 Onbekend
977 Onbekend
978 Onbekend
979 Onbekend
980 Carrera GT
981 Onbekend
982 Onbekend
983 Onbekend
984 Onbekend
985 Onbekend
986 1996 model van de Boxster
987 2005 model van de Boxster
988 Onbekend
989 Prototype 4 persoonsauto begin jaren ’90
990 Onbekend
991 Onbekend
992 Onbekend
993 1994 model van de 911
994 Onbekend
995 Research voertuig
996 1997 model van de 911
997 2005 model van de 911
998 Onbekend
999 OnbekendEventuele onvolkomenheden kunnen zijn ontstaan doordat deze lijst is gepubliceerd in de 911 & Porscheworld uit januari en februari van 2001. Voor op of aanmerkingen gewoon even een PB’tje sturen zodat ik de lijst aan kan passen.
in antwoord op: Wat na 999 ?[quote=”Setakira”:30gfu1re]964 omdat het model van 911 van 1964 werd hertekend.
993 is makkelijkste, ze zijn aan de 993 begonnen in 1993.
Rest geen idee[/quote]
Dit is niets anders dan toeval! De nummers hebben niets te maken met de jaartelling. Waarom zou men in 1989 een pas een nummer gaan gebruiken dat terug verwijst naar 1964 :?
in antwoord op: Wat na 999 ?We zijn hier toch om elkaar te kunnen helpen :wink:
in antwoord op: 915 VersnellingsbakolieWelkom, dat ziet er als een zeer mooie auto uit :D
in antwoord op: Nieuwe P ownerEen importeur in België weet ik niet, ik woon zelf in Nederland. Meer info kun je op deze site vinden. Er is ook een review van mij op hun site geplaatst (de “garagehouder” in zeeland :wink: )
Bij mij gingen de eerste en tweede versnelling soms erg lastig. Bij een stoplicht moest ik soms de koppeling terug op laten komen voordat ik hem in de eerste kreeg. Nu ik deze olie erin heb zitten merk ik dat de bak weer makkelijker in beide versnellingen te krijgen is. Het opvallende is dat hoe meer ik er nu mee rijd, hoe soepeler de gangwissel gaat. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.
Guido
in antwoord op: 915 VersnellingsbakolieVoor een 915 bak: SWEPCO 201. Te bestellen bij Renntech in nederland of via de importeur zelf (heb ik gedaan). Voor ongeveer €45,- inclusief verzenden was ik klaar. Geen idee welke viscositeit het is, maar het wordt in NL en de USA aangeraden voor de 915 bakken. Ik ben er in ieder geval zeer over te spreken.
in antwoord op: 915 Versnellingsbakolie[quote=”Bjorn”:2uggzhfk]Bullschit :!: [/quote]
Inderdaad, dit heeft hij op het nederlandse forum ook al gezegd :!:
in antwoord op: Bespaar 10% op je verbruikIk houd het bij mijn donkerblauw :wink:
in antwoord op: welk kleur voor een 911?