Aangemaakte reacties
-
Als het een Belgische auto en je bied hem aan
Gaan ze dit controlleren :
http://www.km.be/autokeuring/keuringen/personenwagens/oldtimer-personenwagensEn als je auto dus mechanisch netjes in orde is, zou het geen probleem mogen zijn.
Maar in principe ben je wettelijk niet in orde want je voldoet niet aan“Alle voertuigen die zich in een originele staat bevinden ( niet verbouwd cfr. art. 8§5 van het technisch reglement K.B. van 15 maart 1968) ”
Als ze later dus de wet veranderen en jaarlijkse oldtimer keuring invoeren, met aandacht op motor nummer, ben je er aan voor de moeite.
kort antwoord , ja zal wel lukken, mits auto in mechanisch goede staat is aangeboden.
Moest je eentje aanbieden met een V8 motor erin, dan denk ik dat ze hem eruit gaan halen wegens KB van 15 maart 68 en overduidelijk verbouwd na homologaite.
Als de keurder echt weet wat hij doet en iets van 911’s kent.. En ziet dat die 3.2 niet in die 77’er thuis hoort.. wie weet , a priori kan hij op dat moment zeggen, ha, niet conform homologatie, dus onterecht aangeboden voor oldtimer keuring.. Maar ik heb het nog nooit gehoord dat ze dit al effectief doen.
Maar volgens de letter , kan het.in antwoord op: periodieke oldtimer keuringpersoonlijk vind ik ze niet mooi, veel te plastiekerig , te clean.. precies playmobil of computer CGI… al het mooie en patina, en karakter van de early 911 is weg.
investering lijkt me beetje slechte manier van bekijken.. toch zeker met een auto van zoeen hoge km stand.
Het is onwaarschijnlijk dat je daar echt winst op maakt als je er mee gaat rijden.Of je moet echt wel veel sjans hebbend in de aan en verkoop en alles tussenin.
in antwoord op: 944 (s2) gezochtik gok pistol slap in die video.
cyllinder die ovaal wordt en zuiger die niet meer netjes op en neer schuift maar kantelt.in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalaangeziene je normaal gezien de voet op de rem had zullen je wielen niet echt meegedraaid hebben , maar grotendeels verschoven zijn..
Ik zie niet in hoe je boite hier dus ook maar iets van last van zou kunnen hebben.
Stel dat je wielen wel meedraaiden, dan nog is dat met moeite anderhalve meter.
Je koppelomvormer zal daar niet van overhitten en je motor liep nog, de boel was gewoon volledig gesmeerd.Tis niet anders dan dat je bergaf rijd en van het gas af gaat… wielen willen even iets sneller draaien dan de motor ze aandrijft.. no big deal.
alpina en amg en zo, dat zijn nog altijd min of meer beperkte serie versies.
Singers zijn één voor één een one off.T onderhoud kun je nog altijd zelf doen, maar bij echt gebruik slijten ook de dingen die uniek voor die auto zijn.. als die kapot gaan kom je vanzelf terug bij Singer terecht.
Verder , het zin on offs. Ze kunnen nu wel engine testing doen.
Het zal nooit de test regimes van pakweg Porsche evenaren.. Niemand koopt zoeen auto met het gedacht van er 100000 km op te zetten.volgens mij rijden ze niet met die dingen.
ze zetten ze in een fancy garage om mee op te scheppen.
En dan zetten ze het occasioneel eens op een truck richting een concourse of zo.Kheb nog nooit van mijn leven een foto gezien van een Singer in t wild.
Bij Delhaize of Wallmart of gewoon bij de naftepomp ergens toevallig.De dingen worden gemaakt als een soort sculpturen, op maat van de narcisist die het ding echt voor hem gemaakt wil zien, naar zijn wensen..
En er dan ‘s avonds bij gaat zitten bij de open haard van de al even custom garage met een glaasje port of zo.Depreciatie zal een stuk hogere zijn per km dat je met die auto rijdt. verzamelaars hebben graag lage km stand.
en als die motor zoeen one off is, zal elke soort revisie of onderhoud gewoon rete duur zijn.Je kent wel de Porsche marge en bijhorende markup
Mann oliefilter vs Mann filter in PORSCHE doos
Bosch bougie vs Bosch Bougie in PORSCHE doosJe denkt toch niet dat Singer goedkoper zal zijn dan Porsche als hun basis prijs al zoveel hoger is?
Je kan natuurlijk ook zelf op je rug in de garage van je mcMansion gaan liggen, en de olie verversen, dat klopt.
Maar de unieke stukken die die auto vormen, daarvoor zul je gewoon je broek moeten afsteken en Singer bellen:
Die de klant uiteraard wel zullen van dienst zijn:sarcasme werkt niet in droge tekst ..
Hoe kon ik nu weten dat je sarcasme gebruikte ipv gewoon niet kon volgen.Ik zou het nog eens lezen Bladerunner…
Ik ben dus nog niet overtuigd van de extreme bruikbaarheid van die auto’s, die toch stuk voor stuk een one-off custom build zijn en dus vermoedelijk een stuk delicater in onderhoud en gebruiks kosten zullen zijn.
Het lijkt me niet echt een auto waar ik veel in de file of stads verkeer zou willen rijden.
Idd, ik zie dagelijks die gast met zijn Singer aan de bakker en Delhaize zijn boodschappen doen
…
Said no-one ever :P
Als ik Euromillions win koop ik me wel een 904 GTS, en dan lult niemand nog van Naaimachienes als ergens aankom. :ass:
daar is niets op te zien van de koppen.
Enkel maar dat ze er op de zijkant vierkantig uit zien, wat logisch is voor een 4 klepperMaar alle vierkante 4 kleppers zijn altijd al watergekoeld geweest, wat ook logisch is omdat je met 4 kleppen ergens plek voor koel vinnen hebt in de kop. De hete uitlaat poorten zitten onderaan en in de weg.
Vandaar dus mijn stelling, dat het water gekoelde koppen moeten zijn, en ze enkel maar de cyllinders nog lucht koelen.
Zoals Porsche deed op de 935, de 962 en de 959..die grote fan die ze er op hebben staan, is dan eigenlijk meer een gimmick dan iets anders.
De grootste hitte zit namelijk altijd al in de koppen ..Maar singer roept dus luidop luchtgekoeld, en we doen iets wat Porsche nooit deed 500 pk !!
maar ze posten enkel foto’s van het geen ze willen dat je ziet.Als ze de onderkant zouden tonen, zal denk ik blijken dat ze niks nieuws doen, en gewoon doen wat Porsche zelf ook al deed.. Koppen water koelen. En dat ze dan een 4 liter motor hebben met 493 pk
Wacht even.
GT3 RS 4.0 liter.. 368 kW (500 PS; 493 hp) at 8250 rpm and 460 N·m (339 lbf·ft) of torque at 5750 rpmOver wat lullen ze dan nog? Dat ze enkel de cyllinders lucht koelen … als gimmick.
Veel hete lucht voor weinig echte innovatie dus..