Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1,846 tot 1,860 (van in totaal 2,180)
  • 123

      pk indicatie is al onder de 500 gezakt

      Ik blijf met veel verlangen wachten op de foto van de onderkant van die motor, of een foto van zo een Singer 4 valve kop.
      Waarop we dus kunnen zien of er koelvinnen of een water jacket rond de koppen zit (Zoals Porsche het vroeger ook deed)

      0
      123

        t komt niet echt zo over zoals t geschreven staat, sarcasme of intonatie ontbreekt in tekst..

        0
        123

          23000 voor een 924..

          Dat zijn toch echt geen koopjes meer hoor

          0
          123

            “net nieuw zekers in de Porschekes wereld?”

            Vind jij dat echt nodig om iemand zijn keuze zo in vraag te stellen???
            Jij hoort jezelf graag praten vermoed ik. Spreek dan wel uit eigen naam ipv horen”we” liever en “ons” handelen.

            Zoals ik al zei, Turbo uitlaat is nie lastig nadien te openen..
            Maar electronica herprogrammeren vergt dealer en Porsche facturatie dienst.

            Dus wat mij betreft heeft hij prima gekoezen…
            Uiteindelijk betaalt hij zelf met zijn geld, niet met “ons” of “jouw’ geld.

            Nog eens voor mijn informatie : Hoe lang zit jij overigens al in de Porschekes wereld? 10 jaar? 20? Slaat nergens op hoor.

            0
            123

              krijgen is natuurlijk een andere discussie

              0
              123

                noooois

                0
                123

                  niet mee inzitten hoor , een turbo luider maken is nie moeilijk.
                  Er is geen performantie penalty als je wat openmaakt achter de turbo.

                  bij een NA is dat lastiger, daar moet je een minimum backpressure houden.

                  0
                  123

                    heeft carnewal al iets met die turbo uitlaat gedaan?

                    heeft iemand al eens 728 met en zonder sport uitlaat naast elkaar gehoord?

                    0
                    123

                      hoezo niet straat legaal? zit toch profiel in?
                      Dacht altijd dat je enkel met slicks niet de baan op mocht, for obvious reasons (geen 1.6mm profiel)

                      0
                      123

                        never mind… easy does it.

                        0
                        123

                          zwart is zo lastig, wordt zo rap vuil hé :coolness:

                          0
                          123

                            @Bollocks , als we spreken over ‘homologatie’, dan mag er helemaal niks veranderd worden.
                            Dat is net wat homologatie is, type goedkeuring.. Alle auto’s van dat type, hebben identiek dezelfde specs qua remmen, ophanging, motor, versnellingsback, uitlaat, etc etc.

                            Die S2 met 968 is even min nog een S2 als die Golf geen Golf meer is.

                            Identiek : niet meer conform de homologatie.
                            Daar bestaan geen gradaties in. Of je bent conform, of je bent niet conform.
                            Er bestaat geen ‘klein beetje conform’ of ‘bijna conform’.. Neen, het is zwart of wit.

                            DST, normaal geen probleem, omdat ze er op dit moment geen aandacht aan besteden op de keuring
                            Maar wettelijk is dat geen vrijgeleide om te doen wat je maar wil.

                            Nu de meeste dingen vallen dus ook helemaal niet op.
                            2.7 met CIS vervangen door een 3 liter.. niemand die het zal zien
                            CIS vervangen door Carbs op een SC.. zal op zich no big deal zijn
                            Een 964 motor in een SC gooien.. Das al een groter verschil
                            Een V8 in een 911 steken zal afsteken als de pest.

                            Je kan ook niet op die oldtimer keuring toekomen met een chassis nummer van een Mk1 Golf
                            En een auto die er uitziet als een buggy.

                            Waarom denk je dat alle kitcars op chassis gebouwd zijn van voor 1968??
                            Just, omdat er voor die voertuigen geen homologatie was.

                            Jij kan daar met een 2CV aankomen op papier, die er uit ziet als een race wagen.
                            Ja mijnheer, das een speciale editie.. One of a kind.

                            Wat kan de keuring zeggen? niks.
                            Geen homologatie, geen probleem.

                            Alles na 1968 was gehomologeerd, en als ze volgend jaar de wetgeving aanpassen heb je geen poot om op te staan.
                            Want dat er enkel maar een visuele inspectie was voor oldtimers, was geen vrijgeleide om ze om te bouwen.

                            Velen deden het wel, maar dat maakt het nog geen wet.

                            De enige andere manier is éénmalige typegoedkeuring in Engeland of Nederland, of zo.
                            In Belgie kan dat ook, maar veel moeilijker.
                            Dan homologeren ze één auto in zijn huidige vorm, en kijken ze of die wel veilig genoeg is voor de openbare weg.
                            Zo zou je bv deze S2 met 968 motor kunnen laten type goedkeuren, laten homolgeren als bv een 944 S3-A1 of weet ik veel.

                            Maar zolang dat niet is gebeurd, is die auto een risico naar de toekomst toe op vlak van potentiele aanpassing keurings wet .
                            En Europa zit daar wel degelijk op aan te sturen.

                            0
                            123

                              t principe blijft hetzelfde

                              Een motor die duidelijk niet in die auto hoort, en het is iemand op de keuring die het gezien heeft.

                              Als er iemand op de keuring is die die overduidelijke 968 bovenkant herkent in die S2, heb je het vlaggen.

                              0
                              123

                                Die turbo cab, Cab vind ik niet echt een meerwaarde voor een 944 Turbo S, doe mij dan maar gewoon eentje met een echt dak. maar das persoonlijk.

                                Hoedanook als je de zeldzaamheid als prijs wil gebruiken, dan horen die fuchs horen er niet op thuis, voor top money zeldzame auto’s moet je echt compleet origineel zijn..

                                49K vind ik hoedanook teveel geld voor die auto. Maar goed, tis maar wat de zot ervoor wil betalen natuurlijk.

                                0
                                123

                                  https://www.facebook.com/oldtimerdreamcar

                                  geen melding in elk geval

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1,846 tot 1,860 (van in totaal 2,180)