Aangemaakte reacties
-
beste dat je kan doen is naar de Expo in Kortrijk bellen, als iemand het zal weten zijn zij het.
Ik zie in elk geval nergens iets online van die geruchten, (maar ook niet echt een website van dat event te zien, enkel wat referenties naar dat evenement )
in antwoord op: Dreamcar international Kortrijk 2018body off bestaat niet op een unibody :salut:
in antwoord op: 944 (s2) gezochtwat bedoelen ze met ‘gereviseerd’
Dat kan van alles betekenen.
nieuwe koppakking en terug dicht
tot
nieuwe krukas lagers, drijfstang lagers, zuigerringen, kopppaking, olie koeler seals , water pomp , olie pomp, koppen en kleppen etc etcHet is cruciaal dat je te weten komt wat “gereviseerd” wil zeggen in dit geval.
En of het ook gedocumenteerd is.in antwoord op: 944 (s2) gezocht[quote=”Bas” post=259047]
Soit, ik heb de afgelopen dagen al heel wat opgestoken en 2 zaken min of meer kunnen uitsluiten (vacuumlekken en ontsteking).
[/quote]Dan gaat het richting benzine druk en/of die koude start klep.
Bij warme motor
1 laat de druk eens van je systeem
Dat doe je door de zekering van de benzine pomp uit te trekken terwijl de motor loopt
Op die manier valt ie stil en is de druk uit het systeem.2
Haal de Koudestart klep eruit
haal de 6 injectoren eruitEn dan kun je die beide ultrasoon schoonmaken en testen, of laten schoonmaken en testen in bv een Bosch centrum
3
In afwachting daarvan kun je de meter plate of je CIS meter inspecteren.
Hij moet vrij bewegen
en mooi gecentreerd zijn
De sensor plaat mag niet plakken of haperen in zijn bewegingen.4
Haal ook de temperatuur sensor er eens uit
Die kun je doormeten. Kijken of de waarde koud klopt
en in een kokend glas water ook klopt.5
Alles terug hermonteren.
zekering er terug in
Systeem druk metenHiervoor ga je de benzine pomp relais moeten overbruggen
16 amp zekering en wat draadjes en eventueel een manuele knop erop steken voor easy on/off tijdens het testenEn dan kun je testen bij niet draaiende motor , wat voor benzine testen wel zo handig
Je zal eea van meetaperatuur nodib hebben, dus ofwel vind je dat ergens bij een liefhebber in de buurt
of dit
https://www.autogereedschap.com/c-3323307/brandstofdruk-testers-en-injectietesters/(En ik weet niet of dat zal volstaan, het is gewoon een suggestie)
Nu, als je er zelf zo diep in wil gaan
Haal dan deze in huis, die heb ik hier liggen.. Goed boekhttps://www.bol.com/nl/p/bosch-fuel-injection-and-engine-management/1001004001203974/
Wordt gewoon zelf je eigen specialist.
Mits je een beetje oplet qua veiligheid met benzine (zorg voor goede schuimblusser in je eigen garage)
Kun je het eigenlijk al niet veel erger maken dan wat die andere specialisten er van gemaakt hebben.
En voor de prijs van dat soort specialisten kun je al eens een onderdeel gewoon vervangen.in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?ok, maar das dan circuit druk, met semi slicks geen standaard dagdagelijkse druk voor normale banden en de keuring
in antwoord op: Bandendrukda wel, maar als je begin druk veel te laag is verlies je gewoon ronden aan niks en slijt je je banden slecht af.
en met een klapband op een curbstone wegens onder inflatie verlies je potentieel nog veel meer.
in antwoord op: Bandendruk18 inch banden op 2 bar of minder lijkt mij dus compleet on realistisch en niet echt veilig.
Ik gok voor 18 inch 225/40 dat je minimaal rond de de 2.3 bar zou moeten zitten afhankelijk van je gewichts verdeling/belasting.
in antwoord op: Bandendrukdat lijkt me een lage bandendruk voor 18 inch, laag profiels banden.
daarmee heb je snel klapbanden.Voor 19 inchers heb je nog meer druk nodig, want ze zijn nog lager van profiel.
Volgens mij moet je eens in je handleiding kijken of het stickertje in de deur.
Normale belasting 2.8 voor 2.6 achter
zware lading 3.2 en 3.2Circuit zou ik hoedanook de iets hogere belasting bekijken.. of ergens tussenin de normale en zware belading.
in antwoord op: BandendrukAan de andere kant , hoe kan iemand de verantwoordelijkheid nemen voor kapotte CIS injectie
als hij enkel gevraagd is, en bestek gemaakt heeft voor de revisie van het blok?in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?Het is zelfs geen motortuning, het is een compleet ander motortype…
944S2 is M44.41
968CS is M44.43Dus dat zien ze gelijk bij de eerste keuring in Belgie..
Bij mijn weten heb je toch eerst de import keuring, alvorens je de keuring voor oldtimer inschrijving krijgt?
Die motorcode die zullen ze nazien, ik kreeg mijn 944S destijds ook niet door die keuring omdat er een ruilblok van Porsche inzat.
En het was dan nog wel een 944S motor qua spec, gewoon het type nummer was fout op het onderblok.in antwoord op: Porsche 944 S2 voorzien van een 968 Clubsport Motor!!In Belgie enkel bruikbaar op het circuit want die motor hoort niet in die auto en dus krijg je gezeik op de keuring.
En om een eenmalige type goedkeuring te laten doen, tja, zoveel kosten en gedoe, je wil het niet weten..
Die oldtimer keuring zal wel lukken op een Belgische auto, maar bij import heb je het aan je rekker.. daar gaan ze echt wel verder kijken hoor..
in antwoord op: Porsche 944 S2 voorzien van een 968 Clubsport Motor!!in Belgie ga je die heel moeilijk verkocht krijgen als er een 968 motor in een S2 zit.
Daar doen ze heel lastig over in de keuring.in antwoord op: Me even voorstellengeen idee hoe dat eruit ziet of hoe je die kan blokkeren.
gans de CSV eruit halen en testen met bokaal of ie lekt lijkt me dan betere optie
in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?check misschien de koudestart klep nog eens.
eventueel kun je die toevoers leiding eens afknijpen?in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?dat kan ,maar de meeste die je zit hebben net de herkenbare plaat met zo min mogelijk letters
god
2Fast
F4STechte johnny plakken die makkelijk te onthouden zijn.
in antwoord op: Leuke nummerplaten op Porsches