Aangemaakte reacties
-
timing ziet er redelijk goed uit denk ik.
uiteraard zit er een luchtweger in de SC, alle CIS auto’s hebben een lucht weger.
te zeggen een mechanische plaat die door de luchtstroom word omhoog geduwd.. Om de “lucht” te wegen.Wat er niet in zit, is een lucht massa meter, das die met de gloeiende draad. de MAF genaamd.
Die is er pas gekomen vanaf de waterpompers.Benzine druk meting :
http://cis911primer.com/pages/test_pressures.html
Een meetbank voor vacuum lekken, kan me niet echt voorstellen wat dat moet zijn.
ik zou gewoon bij warme motor, stationair, eens met een planten spuit op alle aansluitingen gaan spuiten met water.
Als de motor anders gaat lopen zuigt ie daar het water binnen.Je kan het eventueel nog eens bevestigen nadien, met remmenreiniger op dezelfde plek, dan zou hij daar sneller van moeten lopen.
(water is beter om overal rond te spuiten, je wil geen ophoping van brandbare remmenreiniger als jde nog overal rond moet gaan spuiten in die motoruimte)
in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?Hij zal hoedanook moeten beslissen wat hij er mee wil doen :
Hands on, zelf aan de slag gaan en troubleshooten, met hulp hier op het forum of van elders.Of de auto binnenbrengen bij een specialist, en die daar dan ook pas gaan ophalen als het correcte performance niveau is bereikt.
in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?Belgische lonen, veel lager dan die in NL
http://www.nl-aid.org/salarissen-directeuren-goede-doelen-in-belgie/
NGO Directeur Per maand Per jaar (*) Bedrag jaarsalaris Info over verantwoordelijkheid (****)
11.11.11 Bogdan Vandenberghe €4075,– €56.703,– incl. eindejaarspremie
AZG Christopher Stokes €74.639,– (**)
Bevrijde Wereld Bart Meylemans €3377,– €44.046,– 22 werknemers, € 4 miljoen omzet
Damiaanactie Rigo Peeters €5745,– €79.969,– (***) hier max. anciënniteit
FOS Annuschka Vandewalle €4289,– €58.539,–
Oxfam Solidariteit Stefaan Declercq € 3594,– €43.525,–
Oxfam Wereldwinkel Koen van Bockstal €4334,– €60.336,– 88 werknemers, € 23 miljoen omzet (2,3 in vzw)
Plan België Dirk Van Maele €4977,– €69.280,– Inclusief extralegale voordelen
Steunfonds Derde Wereld Wim De Ceukelaire €2896,– € 37.411,– Geen extralegale voordelen
Trias Lode Delbare €4322,– €60.164,– Inclusief eindejaarspremie
Vredeseilanden Luuk Zonneveld €70.800,– Geen extralegale voordelen 170 werknemers,152 partnerorg.,14 landenin antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…gepersonaliseerde plakken vind ik een beetje contraproductief.. het valt zo op.
stel dat je ergens gezien wordt op snelheid, en iemand wil klagen, gaan ze je plak veel beter onthouden en kunnen rapporteren.Dus 1000 of vroegere 2000 euro betalen, om rapper gekloot te zijn.. no thx.
in antwoord op: Leuke nummerplaten op PorschesJe kan niet zo maar dingen uitsluiten omdat iemand anders het mogelijks al heeft goed nagekeken.
punt is , je motor loopt slecht. Dus moet je dat systematisch van begin tot einde nalopen.Nokkenas timing nazien is wel wat meer werk, dus zou ik waar mogelijk gewoon eens alles opnieuw nazien van de CIS
Dus
ontsteking
benzine druk
vacuum lekken
koude start klep
cis lucht wegerDat zijn dingen die je thuis , zelf kan nazien, ipv telkens op ‘een specialist’ te moeten vertrouwen.
Als het dan nog niet lukt, kun je hem nog altijd naar Dossogne brengen om die nokkenas timing na te zien.
in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?nokkenas timing ja.
Motor beetje laten zakken
ketting deksels eraf
En die timing nazien.in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?Maar heeft er al eens iemand een timing licht op je motor gehangen, en gemeten waar de ontsteking staat, en wat de vervroeging al dan niet doet?
Hij moet op 5 graden voor BTDC staan als ik me niet vergis (staat normaal op dat plaatje bij de motor) bij warme motor.
Bij sneller draaiende motor moet hij dus vervroegen naar 20 (US) of 25 (ROW) bij 4000 toeren.
Ken je niemand die aan auto’s werkt daar in de buurt? waar je een timing licht kan lenen?
is niet moeilijk om zelf te doen, maar je moet wel een timing licht hebben.Andere optie is dat je geen licht hebt, en gewoon even probeert de distributor in de ene of de andere richting te draaien.. is eerder beetje gefoefel , maar zonder licht kun je misschien wel een beter resultaat krijgen door voorzichtig (!!), beetje bij beetje in de ene of andere kant te draaien.
Zet een merkteken zodat je terug kan naar waar je begont.
Je kan dat eventueel bij draaiende motor doen, opletten dat je niet met je vingers of schroevendraaier in je fan draait. en zo redelijk snel merken of hij vlotter in toeren trekt bij een aanpassing.
Die koude start klep, als die lekt zal de connector losmaken idd niks uitmaken.
benzine toevoer erafhalen, maar dan moet je wel opletten want er staat druk op en je wil geen benzine doen rond sproeien in je warme motor ruimte.wacht daar misschien even mee, en doe eerst te ontsteking als je daar nog geen bevestinging van hebt gezien.
in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?alles begint met ontsteking, das waar.
Maar je zou denken dat eerder vermelde experts toch wel zeker dat hebben nagekeken. Zeker als er ene bij is die gespecialiseerd is in delcos… nja..
in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?very interested.
in antwoord op: Le Mans Classic 6-8 juillet 2018tis een beetje ver rijden
in antwoord op: Porsche Rennsport reunion @ Laguna Seca – September 2018Dat kan dus niet kloppen,
Als je mengsel binnen de perken is afgesteld , moet je gewoon power hebben.
En zou hij ook geen 20 liter mogen zuipen en nog altijd niet vooruit gaan.Ofwel hebben ze zitten bijregelen en zijn ze er totaal neit in geslaagd, en is de CO nog altijd slecht
of ze hebben gewoon niks gemeten.Een specialist die weet wat hij doet, zou kunnen bijregelen, maar zou dan nadien definitief moeten kunnen zeggen
Ja hij staat nu goed : en dan trekt de motor
of Nee, ik krijg hem niet bijgeregeld, ik meet nog altijd te veel CO, en of er is nog iets anders aan de hand.
(en dan zou ik verwachten dat hij kan verder zoeken dan die stel schroef)Koude en warme start is op zich al bemoedigend.
[b]low power volgens het boek
[/b]
Verkeerde systeem druk
slechte throttle plate (lucht weger)
slechte controle druk regelaarte hoog benzine verbruik
timing
idle mixture
koude start klep die lekt <<<<<<< !! systeem druk verkeerd. dus systeem druk meten koude start klep eens uitschakelen na het opwarmen vacuum lekken Ik zit helaas aan de verkeerde kant van 't land om een rap langs te komen en te helpen kijken. Stel, je rijd rustig rond de 2000 toeren en je geeft vol gas. sputtert de motor of trekt hij gewoon te traag op, zonder andere symtomen? En eens je door getrokken bent naar 4000 toeren.. en je bent daar.. blijft het dan wel soepel lopen eens je op dat toerental zit te cruisen? Kun je de motor hoger in toeren trekken? of kom je aan een plafond waar hij niet hoger meer wil gaan, nog ver van de toerenteller? Trekt hij wel goed in beneden de 4000 en niet erboven of omgekeerd of trekt hij helemaal op geen enkel toerental goed? Is je koude start klep al eens getest? Kun je dat ding eens losmaken als je motor warm is En dan eens opnieuw kijken hoe de motor loopt? Als die continue blijft bijgeven, zul je wel starten, maar loopt het ding continue rijk. (maar zal je CO meting veel te hoog zijn).in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?Ik lees tussen de lijnen en specialisten in, Mengsel met ?? bij
Maar dat zouden ze ondetussen toch al met zekerheid moeten weten.
Of ie staat rijk , of niet?CO meting
een 82 US versie weet ik niet van meer buiten of die lambda heeft of niet?
– met CIS : Weet je zeker dat je niks van vacuum lekken hebt?
– is je benzine druk correct?
– Sproeien je injectoren netjes als je ze uit de auto test
– start hij goed koud
– start hij goed warm?Kheb hier boven nog de Bosch boek liggen, kmoet eens gaan zoeken.
Waar zit jij ergens?
in antwoord op: blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?dat klinkt allemaal heel eenvoudig Koen, maar soms ben je gewoon blij om er van af te zijn.
Je moet eens echt met een moneypit bezig zijn om dat te begrijpen.Ik heb het gehad met mijn 73 911S Targa, en maar blijven graven in de moneypit, tot ik het na een paar jaar gewoon kots beu was.
betalen betalen betalen.. En constant zoeken naar “de beste oplossign” die steevast zonder garanties komt.
Specialisten die mekaar continue tegenspreken, de ene zegt dit, de andere dat.
En al deed ik het meeste zelf (enkel het blok assembleren en lassen niet omdat ik het niet wou verkloten en nog meer €€ kwijt zijn)Kon er ook niet echt meer van genieten toen hij uiteindelijk wel gekeurd was en reed, maar toen bleken de deuren niet aan te sluiten… repeat after me, Targa Flex.
Ik zucht nog altijd van van verlossing als ik die foto zie.Al mis ik nog altijd het gejank van die MFI motor.
Dus ik begrijp het wel hoor, soms ben je ze gewoon moe en wil je verder met je leven.
in antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalheb je ook Cayman, zonder S dealer platen?
in antwoord op: Porsche radio en nog wat spul…vloer tapijten,
ik zou je aanraden om de rubberen tequipment matten te nemen.
cosmetisch , tja, hoe ouder ze worden, hoe minder goed die tapijtjes eruit zien.
duurzamer, rubberen matten slijten bijna niet.
En je hoeft je nooit eens zorgen te maken als je eens ergens op een vuilere plek moet instappen met vuile voeten. Want ze zijn makkelijker schoon te maken.
en ze zijn ook een stuk goedkoper
in antwoord op: Mening bestelling 718 Boxster