Aangemaakte reacties
-
Ik heb het gedaan dit jaar.
Ze sturen je per 5 de baan op
Op zich was het plezant, je kan op normale snelheid alle bochten nemen.
Maar die pace car gaat niet overdreven snel.Heb ik opgelost door aan de Source eens ferm te treuzelen, en dan kon ik toch eens op snelheid door Eau Rouge en al.
Op het eind plakten mijn banden goed, dus ‘t is zeker geen file rijden zoals de Parade.
Vond 3 toertjes wel wat kort, want je gaat maar 2 keer door Eau Rouge (je start uit de beneden pits).
Eerste keer aan 70 erin, ik denk 2e keer 150-170
En khad die G krachten niet zo verwacht, zat met elleboog in mijn deur te duwen om niet met mijn kop tegen het raam te plakken :DHet smaakt wel naar meer, eens een langer sessie zou ook leuk zijn.
Maar een dan is het direct een volle serie.. En je kan geen serie delen (bv morgen/namiddag) met 2 auto’s blijkbaar.
Beetje jammer..in antwoord op: Porsche days Spa 21 & 22 April 2018kga ze eens bellen , maar op website afgaande lijkt dat een motoren / oudjes restauratie shop.
EDIT : ze hebben geen PIWIS.Een shop die in PIWIS investeerd zal denk ik echt op nieuwere auto’s focussen, anders kost het ze te veel geld om die investering te doen en dan niet te gebruiken.
in antwoord op: zoek porsche specialist met PIWIS in West Vlaanderennee, je moet PIWIS hebben en een uplink naar Porsche central.
Die kabel is gewoon een USB 2 ODBII , die heb ik hier ook liggen.. ben je niks mee.mapping of DME’s van VIN wisselen of sleutels programmeren is enkel voor wie PIWIS huurt van Porsche a rato van 12000 per jaar of zo.
Dus ik heb een shop nodig die er ene heeft.
in antwoord op: zoek porsche specialist met PIWIS in West Vlaanderendie heeft geen Piwis
En doet bij mijn weten ook nie echt veel met water pumpersin antwoord op: zoek porsche specialist met PIWIS in West Vlaanderen[quote=”DST” post=257994]944 & 968 motoren redelijk bullet proof
[/quote]de 2.7 was wel problematisch, veel ruilmotoren.
En lucht gekoeld zijn er de befaamde dilivar headstuds geweest.
Maar uiteraard was dat geen einde verhaal als je dat probleem had.
Er zijn nog anderen geweest.
Maar goed, als je de productie nummers eens naast mekaar wil leggen. Hoeveel motoren bouwen ze nu op een jaar vergeleken met vroeger?
225000 auto’s in 2015
tov 9500 911’s in 1980 en een 18000 924’s in 1980
of 11500 911’s in 1985 4500 928’s en een 25500 tal 9×4’s ?En objectieve uitval percentages. toen en nu?
Ach, ja, die data hebben we niet, we hebben enkel de best op vallende gegevens van wanneer het slecht gaat, want dat valt op als iemand op een forum helaas alle pech van de wereld heeft.
Wie vroeger pech had kon het aan zijn nabije vriendenkring vertellen, en het raakte zelden buiten het eigen dorp verteld.
Nu is het op een paar dagen de wereld rond gegaan via forums en sociale media.. Alles wordt uitvergroot.Verder heb je tegenwoordig een hoop Porsches die gekocht worden door sorry dat ik het zeg yuppen die het kopen als status symbool en er dus niet naar behoren meer rijden of naar omzien.
Vroeger was een motor een lucht pomp met een carburator of eenvoudig injectie systeem op.Terwijl ze nu omwille van de emissies allerhande onzin noodzakelijk maken zoals EGR kleppen, AOS , en katalysators. just to name a few.
En ja hoor Wim, ik zou ook wel een luchtekoeler in mijn Cayman willen.. Met MFI, klinkt en ruikt gewoon lekkerder. Maar de realiteit is nu eenmaal anders.
in antwoord op: Waar of niet waar over kwaliteit Porscheik denk dat je best eens contact op neemt met Porsche Import Belgium.
Die hebben me ook kunnen helpen met een 944S met verkeerd motor nummer (fabrieks ruil motor).
Hoedanook zijn zij het die een homologatie attest kunnen afleveren.
Raidillon vol petrol in de sneeuw
in antwoord op: Porsche days Spa 21 & 22 April 2018Er is ook nog de input van de motor temp sensors.
We spreken hier niet van een alarm lampje dat rechtstreeks gekoppeld is aan een analoge sensor.
En ook niet van een analoge sensor die via een stukje electronica op diverse weerstanden een verschillende reactie op het lampje zet.Er zijn diverse inputs,
Die gaat door de digitale DME logic verwerkt worden
en dan krijg je daar een output opHet is niet 1 op 1.
Ze kunnen dus op diverse plekken meten, en afgaande op diverse mogelijke combinaties van die output maken ze dan een analyze die zegt wat dat lampje moet doen.
En uiteindelijk als je hard bliift doorrijden met een knipperend lampje zal je uiteindelijk ook wel een vast branden lampje krijgen…
in antwoord op: Koelvloeistofafsluiter vol opgedroogde koelvloeistofDa vind ik toch echt geen mooie auto..
motorkap, wtf is going on there.
en de lijnen op de flanken, en achter wiel kast. BLEH
en de achterkantZe weten echt niet waar ze naar toe willen met het design van dat ding.
grote luxe auto of Boy racer VROOAAAAP IN YOUR FACEin antwoord op: Panamera plarform voor vierdeurs LamborghiniZiet er mooi uit, proficiat.
Maar ik snap echt niet waarom iedereen spreekt van targa of niet als het over 9×4’s of 968’s gaat.
Een schuifdak is nogaltijd een coupé hoor.. Er waren geen “Targa” ‘s in gans die model lijn.een 911 SC met een schuifdak noemen ze toch ook geen Targa?!
in antwoord op: novecentosessantottoEr is geen electronische dipstick die je vloeistof niveau meet
want dat kan nie, het is een gesloten systeem op druk.Dus je kan helemaal geen niveau meten. En volgens mij is de sensor daar duidelijk ook niet voor gemaakt :
Nu , ze noemen het ding wel een Coolant Level Sensor
987-641-503-00-OEM
Maar het ziet er niet uit als een sensor die de waterstand kan meten.
Geen vlotter, slechts een diode.Zit onderaan de expansie tank.
Maar volgens mij meet het gewoon een temperatuur, want als het expansievat leeg komt , bij warme motor
heb je daar gewoon stoom: Stoom geeft een afwijkende temperatuur. helemaal droog staan ook.En de DME geeft gewoon een melding “Ik heb een koelings probleem” omdat hij afwijkende waardes krijgt op een temp sensor.
De DME heeft op dat moment geen flauw idee hoeveel vloeistof er in zit.Dan krijg je dat lampje dat traag gaat knipperen en de uitleg is dan om diverse dingen na te zien zoals oa ventilators, koelvloeistof niveau en lucht. (Er kunnen nog andere dingen zijn maar dat zijn de meest typische dingen)
Eenvoudig te testen, als je eens je water circuit leeg hebt, bij werken of zo.
Als je dan een koude auto hebt.. En je legt het contact aan.
Volgens mij zal ie op dat moment geen waarschuwing kunnen geven. Omdat alles koud is en de temp sensor dus geen afwijking kan meten.in antwoord op: Koelvloeistofafsluiter vol opgedroogde koelvloeistofoei shit, had de link nog niet gelegd met deze thread van de vloeistof.
lijkt me ook nie gerelateerd.
er is geen controle van niveau vloeistof
maar als die niet zou werken zou de temperatuur stijgen, en daar krijg je wel een waarschuwing van.En die bumper.. wat een geklooi en gedoe.
Echt waardeloos.Ik leef me je mee man.
toen ik mijn eerste 911 met weinig kennis van zaken had gekocht heb ik ook een lijdensweg afgelegd.
ging eens naar antiliaanse feesten, eerste uitstapje
in gras geparkeerd, viel de ondercoating van de tankik rij naar huis met een benzine meter in vrije val.
stil gevallen op de brug in Rotterdam.Ik naar OPC.. want wist nie beter.
Ze hebben me daar 2 velletjes papier getoond, slordig handschrift met lijstje defecten aan mijn auto.
Ze hebben me nog net niet allemaal staan uitlachen.
en daarna heb ik paar jaar zitten werken om de auto te restaureren, met scha en schande..
Nu ja, die was dan al 32 jaar oud…En ondertussen weet ik toch al eea van auto’s en motoren.. Maar ik kan je verzekeren, het was een dure les.
En grotendeels self inflicted want ik wist niks van auto’s en kocht een gebakje van een handelaars..
Reed er mee, eerste Porsche, fell in love, like a sucka.in antwoord op: Koelvloeistofafsluiter vol opgedroogde koelvloeistofDe douane zal de auto niet eens bekijken.. Je hoeft enkel maar de documenten gaan tonen, en de factuur, en zegel betalen.
En vandaar uit naar de keuring (2x)
Stelt niks voor, als alles tenminste in orde is met de homologatie.
Ik had bv een 944S met een fabrieks ruilmotor zonder juiste type nummer op.moest M44.40 moet op staan en stond enkel M44 JP op
Deden ze lastig over bij de keuring , is via Porsche classic en na heel veel via Porsche Import Belgium uiteindelijk een verklaring gemaakt dat op basis van foto van mijn motor het wel degelijk een 2.5 met 190pk moest zijn .
Dus check in elk geval het motor type nummer bij het chassis, zodat je dar in elk geval geen problemen mee krijgt.
in antwoord op: Porsche uit Nederland invoerenals er na PC Edinburgh nie gereden is, kan er moeilijk veel schaafsel zijn van na die olie wissel.
Nu ja, Autotech zal je wel met zekerheid kunnen zeggen wat er wel of niet scheelt, blok open is daar uiteraard wel heel effectief voor… Al is het meteen kostelijkin antwoord op: Een minder vrolijk Porsche reisverhaalZou op zich wel ok moeten zijn, misschien moet je iets meer gaas geven bij warm weer en zal ie dan wel iets stijgen.
Je kan altijd de sensor eens doormeten en kijken of die dan ook effectief de juiste weerstand voor 80C geeft.
in antwoord op: Temperatuur