Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1,996 tot 2,010 (van in totaal 2,180)
  • 123

      niks te zien?

      123

        Ik probeer al een paar weken iemand te vinden die een olie analyse kan doen.

        de concensus is, voor 150 euro kijken ze of er water, glycol of roet in zit. Ben je niks mee

        Wil je metaal analyse , gaat het richting de 400 euro hier in Belgie, en kun je in je eigen taal bespreken wa die resultaten betekenen.
        Maar analyse kan je niet zeggen wat de oorzaak was NA dat de motor al schade had.
        En die analyse zal je ook geen bruikbare info geven om 5000 km na een olie change een OPC je rekening voor olie wissel te refunden..of schade te verhalen.

        Of je kan in Duitsland, iets goedkoper maar dan moet je al technisch duits kunnen om een gesprek te voeren met die gasten en uitleg te krijgen over die resultaten en het nog te verstaan ook.

        Die 400 euro, voegt niets toe aan de rebuild of motor vervanging.
        Das 400 euro om ergens iets meer informatie te krijgen op de oorzaak van schade aan die motor

        En zoals ik zei, 400 euro om te horen dat er metaal flakes in zitten, en ze niet weten wat er nu de oorzaak of gevolg was
        Ik vind dat weggegooid geld. Das 400 euro als je al een hoop andere onvoorziene kosten hebt te betalen.

        123

          [quote=”Bert V.” post=256467]

          Doe de oude olie maar mee naar huis voor later onderzoek als ze die hebben ververst. Ik heb zo het gevoel dat dit nog een staartje krijgt.

          Denk je dat ik daarmee iets kan zijn? PC Mechelen begon zich al in te dekken aan de telefoon dat de vuile olie kon te wijten zijn aan de schade aan de motor….

          Denk dat een deftige olie analyse hier toch niet overbodig zou zijn :popcorn:[/quote]

          kost geld
          en kan je niet echt meer wijzer maken.

          eens er schade is zweven al die partikels in de olie
          Wie zal er dan zeggen wat oorzaak of gevolg was op die basis.

          En als die olie gewoon versleten vervuild is.. heb je nog altijd geen poot om op te staan tov dat OPC. Er is te veel tijd tussen gegaan.
          Kijken of die olie echt vervuild is, dat kun je gewoon ook al een beetje op kleur doen.
          of met zoeen test strip.. En dan nog zegt het niet veel…

          Daarom ververs ik mijn eigen olie, dan weet ik wat er in zit.

          123

            van welk jaar is deze? en ist een gewone of een S?

            123

              hopelijk is de ketting geen tand versprongen.. Al weet ik niet of je dan nog 20 km had kunnen doorrijden..

              afwachten dus…

              123

                btw heb je de auto particulier gekocht of van een handelaar? Hopelijk dat laatste want dan heb je garantie.

                123

                  ik zou verwachten dat een beetje specialist, in 2017 gewoon meteen een endoscoop of hoe heet dat ding door de bougie gaten steekt
                  en vervolgens kijkt of er daar geen contact te zien is op de zuigers ja/nee
                  zoja, hoe erg en zien de cyllinder wanden er nog goed uit ja/nee
                  Bij contact op de zuigers moeten de koppen er gewoon af want dan heb je minstens gebogen inlaat kleppen.

                  20 km blijven rijden dan maakt het lage toerental niet zoveel meer uit, contact is contact.

                  123

                    met 5000 km is je oilie gebruikt, maar nog lang niet zo dat hij versleten is naar Porsche standaarden. het is Long Life olie voor dacht ik 30000 km goed te zijn volgens Porsche standaarden.
                    Wat niet wil zeggen dat je hem niet beter vaker ververst.

                    Dat een ‘specialist’ zoeen statements maake als zijnde de olie is al lang niet meer vervangen lijkt me al een beetje raar.
                    Normaal gaan ze eerst alles kop tot teen bekijken, en dan gaan ze zeggen wat er kapot is ipv over die olie te lullen die van een Dealer is vervangen , 4000km geleden volgens het boekje.

                    Als ze de tensioner willen vervangen, op het M97 blok, ik zou verwachten dat zij dan al meteen controleren op verdere schade, want zoals je aanhaalt kan een kapotte tensioner meer schade veroorzaken.

                    Maar ook omdat de kapotte tensioner mogelijks een gevolg is van een andere schade in de motor. Het is niet noodzakelijk de root cause.

                    Ik zie niet in hoe je een tensioner failure kan bekijken als een,
                    “we bestellen een stuk want die fout code, en we gaan er vanuit dat we het oplossen door slechts dat stuk te vervangen”
                    Das gewoon achterlijk.

                    Jij zegt Workshop waar ook een Ferrari en Lambo staat. huh? in een Porche center???

                    123

                      That sucks dude.

                      Hopelijk valt het een beetje mee. Maar timing chain tensioners zijn redelijk cruciaal.

                      Ik kan me niet inbeelden dat een Porsche center de olie niet vervangen heeft.
                      Hoeveel km’s zitten er zogezegd tussen OPC oil change en Edinburgh?

                      Ik vind het redelijk bedenkelijk dat ze de Tensioner hebben vervangen en met tikkende motor hebben teruggegeven?? Of begrijp ik dat verkeerd?

                      Om de tensioner te vervangen moet er toch al redelijk wat gedemonteerd worden..
                      Hoe kunnen ze dan nog een extra diagnoze nodig hebben???

                      123

                        je mag niks van vacuum lekken hebben.
                        spuit eens met draaiende motor met een planten spuit rond.
                        als hij slechter loopt waar je spuit zuigt hij daar water naar binnen

                        123

                          reply gekregen dak ondanks checkbox af, toch in zijn @#@# mailing list zit :bounce: , meer heb ik nog niet gekregen

                          123

                            deze hier nog eens gecontacteerd
                            http://www.ingelbeen.be/en/signum-oil-analysis

                            123

                              ja , maar ik zoek toch echt iets in Belgie.
                              op uiterste limiet Nederland of UK
                              Maar ik spreek niet genoeg Duits om een technisch gesprek met ze te voeren.

                              en als ik ze geen vragen kan stellen die ze verstaan en ik geen antwoorden kan krijgen die ik begrijp.
                              Dan betaal ik voor iets waar ik niks aan heb.

                              Ik kan dan even goed mijn vinger in de olie stoppen
                              en er van proeven met mijn mond, en zeggen ,tja, zit precies wat tang op.. kga er wat sambal bij moeten doen.

                              123

                                nu is mijn duits niet zo geweldig goed.
                                Maar ik zie daar niets in die oelcheck die verder gaat dan viscositeit en olie conditie analyse.

                                Das ook gewoon een test om te zien of je nog 10000 km verder kan met dezelfde olie
                                Das goed voor truckers die 30 liter of meer olie in hun systeem hebben

                                Het zegt niks van je krukas lagers, stangen lagers, ims, of olie pomp slijtage

                                123

                                  SGS antwoorde wel, ze werken ook voor particulieren.

                                  Maar mijn vraag voor analyse misbegrepen, eerst stelden ze dit voor

                                  Test
                                  Method
                                  Engine oil
                                  Schedule Code

                                  ENG1

                                  Appearance
                                  in house
                                  X
                                  Colour
                                  ASTM D6045

                                  Kin.vis 100°C
                                  ASTM D445
                                  X
                                  Kin.vis 40°C
                                  ASTM D445

                                  Kin.vis 40°C after degassing
                                  ASTM D445

                                  Viscosity Index
                                  ASTM D2270

                                  Seta Flash 190°C
                                  ASTM D3828
                                  X
                                  Flash Point, Cleveland Open Cup
                                  ASTM D 92

                                  Flash Point, Pensky Martens
                                  ASTM D 93

                                  Glycol
                                  HS-GC

                                  Water
                                  HS-GC
                                  X
                                  Water Karl Fisher
                                  ASTM D6304

                                  Fuel Dilution
                                  HS-GC

                                  Spectro ICP Organic environment *
                                  ASTM D5185
                                  X
                                  Spectro ICP Water environment **
                                  in house

                                  Soot content
                                  FTIR
                                  X
                                  Oxydation/Nitration
                                  FTIR

                                  FTIR Analysis
                                  FTIR

                                  TAN
                                  ASTM D664

                                  TBN
                                  ASTM D2896

                                  pH

                                  Membrane filtration 0.8 µm
                                  ASTM D4055

                                  Membrane filtration 5.0 µm
                                  ASTM D4055

                                  Ferrography
                                  Direct reading

                                  Ferrography
                                  Analytical

                                  RPVOT
                                  ASTM D2272

                                  Particle Counting
                                  ISO 4406(99)

                                  PQ Index

                                  Micro Conradson Carbon Residue
                                  ASTM D4530

                                  Dielectric strenght
                                  ASTM D1816

                                  Bacteria
                                  in house

                                  Density at 15°C
                                  ASTM D4052

                                  Oil Content
                                  in house

                                  Reserve Alkalinity
                                  ASTD D1121

                                  Elemental analysis (X-ray)
                                  in house

                                  S (X-ray)
                                  in house

                                  * Fe, Pb, Cu, Si, Al, Cr, Ag, Mg, Ba, V, Sn, B, Ca, P, Zn, Mo, Mn, Sb, Ni, Na, K, Cl

                                  ** Al, Cu, Fe, Pb, Ni, Ca, Mg, Mo, Zn, Si, B

                                  *** all elements present

                                  time (days)
                                  5

                                  quantity (ml)
                                  60

                                  price (€)
                                  75

                                  Bijkomende Admin cost – opslag en vernietiging vh monster : 21 €

                                  Enkel die met een X dus.
                                  Ik vraag door, want dat leek me gewoon olie life analyse te zijn.
                                  Waardoor je weet of je die olie al moet vervangen of nog verder kan.
                                  (maar das niet relevant voor ons , want niet genoeg olie, de test kost evenveel als een 10 liter nieuwe olie)

                                  Daar heb je niks aan om lager slijtage en of IMS preventie op uit te lezen.

                                  Ik leg nogmaal uit wat ik wil en waarom

                                  Krijg ik dit terug

                                  Dan stel ik het volgende voor:

                                  ICP (additief en slijtage-elementen) 121 €
                                  Analytische ferrografie (slijtagedeeltjes) 259 €
                                  Administratie/disposal cost 21 €

                                  Kortom 400 € om “een beeld” te krijgen
                                  Maar dat beeld zegt niet alles, en voor die prijs is het ook niet echt realistisch meer om dit periodiek te doen.

                                  Lijkt mij een beetje aan de dure kant te zijn.
                                  Ik dacht echt dat ik elders al veel goedkopere analyses heb horen zeggen, die wel metaal analyse doen en wel periodiek haalbaar leken.

                                  Zijn er nog andere partijen in Belgie?
                                  Of zal het echt beter zijn in NL of elders?

                                15 reacties aan het bekijken - 1,996 tot 2,010 (van in totaal 2,180)