Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 2,041 tot 2,055 (van in totaal 2,180)
  • 123

      Kan me niet inbeelden dat hij door een 91RON setting plots niet meer zou werken met 95 of 98 RON, Hij zou dus meer vervroeging gebruiken, wat gewoon minder power maakt.

      omgekeerd zou wel een issue kunnen zijn. Dan zou je misschien pre detonatie kunnen krijgen , wat je op hogere toeren zou merken, hij zou wel doortrekken maar ‘t zou schade kunnen opleveren.

      Aangezien je de cat vervangen hebt zou ik zoeken richting lamba sondes.
      beschadigt in het demonteren hermonteren, of slecht contact op de connector.

      ODB uitlezen zal vermoedelijk meer info geven wat er precies scheelt.

      123

        shit, khad nog gegoogled ernaar, en ergens website gevonden waar 2.5 stond
        kan die nu niet meer vinden, maar je zal wel gelijk hebbgen want ik vind nu ook niks anders dan 5bar meer.

        niet goed opgelet hebben peisik

        123

          oh, de 928 heeft gewoon veel triek vergeleken met andere auto’s uit die tijd,
          ze staan er toch wel een beetje om bekend, als je eentje hebt die afgeleefd is, lang buiten gestaan heeft of zo : electrische problemen
          En dan kun je wel even zoet zijn met zoeken naar de breuk in de kabel boom

          123

            electrisch gezien kan dat, en kan dat geen kwaad.
            of het normaal is, dat zou je electrisch plan moeten zeggen.

            maar ik weet nu niet of ze dat bij Porsche ook uittekenden in hun manuals.
            En al helemaal niet voor de 928 die toch wel beetje bekend staat als een electrisch kabelnest.
            Welke draad en zekering is het? voor welke functies?

            123

              niet meer dan 3 BAR zou goed moeten zijn, een SC heeft iets van een 2.5 nodig

              Injectoren zouden goed moeten vernevelen., straaltjes is niet goed.

              Heb je de temperatuur sensor al eens uitgemeten? Als die niet werkt vervalt al de rest en loopt hij arm
              Arm = blaffen in de uitlaat.

              123

                Ik heb niet gezegd dat die grote scheur de ouderdom als oorzaak heeft.
                Al kan het er toe bijgedragen hebben. Een nieuwere band kan meer hebben.

                Enkel het punt gemaakt dat die banden er oud uitzien op vlak van de groeven en de scheurtjes daarin.
                Wk40 van 2012 is bijna 5 jaar.
                En je hebt weinig groeven over.

                Ik zou er toch niet lang meer verder rijden, zelfs niet zonder die grote scheur.
                Elk doet wat hij het beste vind natuurlijk.

                123

                  dat ding kost meer dan de blusser zelf :wtf:

                  123

                    een 2 kg koolzuursneeuw blusser kun je voor rond de 75 euro vinden.
                    Dat kan voor onze auto’s misschien het verschil maken.

                    Als je iets van brand merkt
                    motor af
                    motorklep open en zonder eerst te kijken of je iets ziet die pul in 1 keer leeg blazen in je motorruimte en dan meteen de klep dicht en jas of zo over de gril gooien.

                    Bij Cayman of Boxster is dat iets lastiger.. Dan zou ik gewoon via rechter luchtgat de boel erin blazen en hopen dat je het daarmee gedaan krijgt.
                    t voordeel daar is dat er weinig zuurstof bij kan, en je dus met CO2 in die inlaat min of meer alle toevoer gestopt hebt en vervangen hebt met stikstof.

                    Maar je mag echt niet aarzelen.
                    En je moet echt de zuurstof toevoer blokkeren.

                    Met een poeier blusser op een olie vuur zal dat nooit lukken.
                    En in ‘t beste geval dat het een lullig klein brandje was, heb je met de poederblusser net meer schade toegebracht.

                    123

                      in Nederland moet je voor ombouw een individuele type keuring ondergaan.
                      In Belgie kan dat ook.

                      Maar het is gewoon veel gedoe, en je moet dan aan redelijk strenge voorwaarden voldoen. In Belgie is het gewoon iets minder bekend, en allemaal beetje erg vaag.

                      123

                        https://newsroom.porsche.com/en/christophorus/porsche-classic-tires-tests-10063.html

                        “At the age of five or so, a tire might not yet have reached the undrivable stage

                        Beyond handling, tire aging is also an issue; this factor was also assessed in the current test. Tires, after all, are not unlike bread and butter: if you store them for too long, they become much too hard. The effect is particularly pronounced when a car that’s getting on in years is only seldom used, and sits in the garage much more than it is driven.

                        Owners who leave the same tires on the rims for years and do little more than check the tire pressure produce (entirely unintentionally) what are known in German as “wooden” tires. As time goes by, the rubber becomes brittle and gradually loses traction. At the age of five or so, a tire might not yet have reached the undrivable stage, but its capacity to provide the smooth ride that once distinguished it becomes increasingly compromised with advancing age.

                        A tire’s age is revealed by the DOT number on its sidewall. The number ends with a four-digit number composed of the week and year of production. DOT 1302, for example, stands for week 13 in the year 2002. A tire thus marked has by now reached a practically biblical age. To illustrate the characteristics of aged tires, one such set was recently put through the paces in the latest round of tire tests.”

                        123

                          Rubber wordt broos met leeftijd, je hebt die scheurtjes in de groeven.
                          En nu die scheur in de zijwand.. mogelijks zijn ze gewoon te oud.

                          Chrysler, Ford, , Volkswagen in de US adviseren om geen banden ouder dan 6 jaar te gebruiken.
                          Dit is een sportwagen. Laag profiel banden, hogere snelheid, zwaardere belasting, zomerbanden hebben harder compound, nog gevoeliger voor verharding.

                          123

                            van welk jaar zijn die banden?

                            123

                              [quote=”Ghost” post=254897]
                              Wat vandamme schrijft durf ik in twijfel trekken.
                              Met een beetje kennis van kleine blustoestellen kan je een beginnende brand wel uitkrijgen met zulk een blusser.
                              Ikzelf heb wel een 2 kg toestel in al mijn wagen ipv de kleine 1 kg die verplicht is.[/quote]

                              Ik heb al zeker 10 keer een uitgebrande auto langs de snelweg gezien, met daar een 20 tal lege poederblussertjes rond.
                              Als een auto begint te branden, al rijden, zul je het pas zien als het al veel te laat is.
                              We spreken van olie, benzine of diesel, rubber en veel plastic.
                              Meestal is de brand ergens in een plek onder de motorkap waar je niet direct bij kan.

                              Als het dus al genoeg brand om op te merken, is het eigenlijk al te laat om er met een 2kg poeier blussertje iets aan te doen.

                              Want je mag de motorkap niet openen, omdat dat een zuurstof toevloed geeft en je de brand meteen doet escalleren.
                              En als je de motor kap niet opent, geraak je met dat poeierblussertje niet op de juiste plek om het te blussen.

                              Damned of you do.
                              Damned if you don’t.

                              Een CO2 blusser is iets anders, die kunnen mogelijks wel iets bereiken.
                              Maar niemand heeft die in zijn auto, dat zijn de goedkopere poeier blussers die in ‘t beste geval een heel klein brandje stoppen
                              maar dan wel meteen je motor vervuilen met wat eigenlijk zout is. In t beste geval enkel je alternator kapot, maar als de inlaat open staat en de motor nog loopt zijn je cyllinders eraan.

                              Kleine brandblusser in auto volkomen nutteloos

                              “Zelfs geoefende brandweerlieden krijgen je motorbrand niet uit met de kleine poederblussers.”

                              123

                                Ik probeer er te geraken, maar moet nog even wat zien te herplannen

                                123

                                  Die dingen zijn zo waardeloos als iets, en al helemaal op een 911 met al die olie achterin, om maar te zwijgen van de earlies met magnesium blokken.. Als het fikt, ben je eraan voor de moeite.

                                  Dus gewoon “ergens” waar je er geen last van hebt.
                                  gewicht , kofferbak voorin is goed voor de handling.

                                15 reacties aan het bekijken - 2,041 tot 2,055 (van in totaal 2,180)