Aangemaakte reacties
-
Kijken bij bedrijven die BOSCH distributeurs reviseren enzovoorts?
congrats met de Boxster, welkom op het forum.
kijk eerst eens goed van waar die olie komt.
zit het in ‘t midden? voor of achteraan de motor?
of meer links of rechts?ik zou niet meteen de ganse motor demonteren voor 1 druppel olie.
En additieven voor een olie lek lijken met niet zo interessant.. eventueel andere olie , maar 3rd party toevoegingen zou ik niet naar kijken.
Bij nieuwe aankoop rij je best even een tijdje, om de auto te leren kennen alvorens grote werken te doen.Maar ik zou het toch wel willen identificeren.
Als je hem kan op een poetsbrug zetten bij iemand
eens doen, schoonmaken, en dan kijken van waar het komt.
Eventueel met talk poeier merken, dan zieje eventuele olie drip beter stromen.Weet je welke olie er in zit?
Als hij bv 0W40 heeft in warm weer, is het mogelijk dat hij wat gevoeliger is voor lekken, omdat de olie dun is
en de motor links of rechts al wat grotere toleranties heeft.Zeker voor een Gen 1 boxster op leeftijd is 0W40 mogelijks iets te licht. Zeker in warm weer.
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !cool, thx
Zal een klusje zijn voor het major onderhoud einde van de winter in 2018
(aangezien hij toch geen acute last heeft van gebrek aan koeling in deze hete zomer)in antwoord op: Cayman zomerklusje : Radiators schoonmakeninteressant,
hoeveel gedoe is het om de bumpers er af te halen
en terug helemaal netjes/recht erop te hangen?in antwoord op: Cayman zomerklusje : Radiators schoonmaken[quote=”cabrio wim” post=254043]
Het leuke was dat er in Amerika altijd loodvrije benzine geweest is, die kenden geen lood in benzine. [/quote]Klopt niet. Amerikanen hadden net zoals wij TEL in hun benzine.. Want zij hebben het oorspronkelijk ontwikkeld als anti knock.
Zoek maar op :Charles Kettering van General Motors Corporation Research.
en hun benzine was dan nog lage octaan getallen, die hadden geen 95 maar 92.. De racers gingen daarom avgas tanken..Octaan van 100…America is maar met het Clean Air Act in 1970 beginnen lood uit benzine halen, deels voor de catalysators
en de avgas , die bevat zelfs vandaag nog TELin antwoord op: De toekost van de classic Porsche 911als er geen gewone benzine meer zal zijn, zullen additieven belangerijk worden.
in antwoord op: De toekost van de classic Porsche 9111 zit normaal een blokkering op, en je kan hem zolang als je wil laten op hoogte staan.
mits hij maar op de juiste steunpunten is gezet.2 als hij op de blokkering staat zal hij niet kunnen zakken zonder electriek, omdat je hem eerst over de blokkering heen moet heffen om te deblokkeren..
hangt wel van model tot model af, maar dat is de normale manier van werken
in antwoord op: Werken aan Porsche- Schaarlift?“Met een spacer passen ze ook op de andere type Porsches, zoals de impact bumpers en pre-impact 911’s.”
Dat zullen dan toch wel ferme Spacers moeten zijn..Zeker voor pre-impact 911’s.
Want die dingen passen echt niet in de wielkast.in antwoord op: OEM 10 Spaaks BBS voor o.a. Boxster 986 en Porsche 996Ik vind dat je minstens een compleet verhaal moet kunnen bieden en vragen beantwoorden als je dergelijke beschuldigingen op een publiek forum zet.
in antwoord op: Opgelet oplichter aan het werk via carrosseriebedrijfbump prijs verlaagd naar 350
in antwoord op: NPH Decat en uitlaat demper voor 987 Gen 1Omdat ik zelf ook te lui was om de draad boom te troubleshooten en destijds ook gewoon een draad van injector naar overbodige achterruitwisser knop had getrokken.
in antwoord op: 924 ‘zweet’ achteraan + benzinepomp probleemIk zit al meer dan 14 jaar op Pelicanparts. Er staat daar staat niets in dat mij tegenspreekt.
In tegendeel er staat letterlijk dat je een 98mm set kan steken op je SC.“To upgrade a stock 3.0 Engine to a 3.2, you need a special “Big Bore” kit.
This kit turns your 3.0 into what is known as a short-stroke 3.2. The stroke remains the same at 70.4mm because you’re not swapping out the crankshaft. Instead, you are installing what are known as “Big Bore” pistons and cylinders which are 98mm wide (as opposed to the normal 95mm for the 3.0). These are special pistons and cylinders that were never a factory kit available from Porsche (as far as I know). There is no Porsche part number for these – they are an aftermarket kit available from Mahle. These are also sometimes known as the Max-Moritz kit. They are available in various compression ratios – I have a set that is 10.5 and resembles the original RSR setup in design. These sets are “plug-n-play” and do not require modifications to your case or heads. The piston pin offset in these kits is specifically made to work with the 3.0 crankshaft, and these will not work with the 3.2.’En of daar nu een 3.0 in zit met 964 cams
of een 3.2 met SC camsHet verschil voel je enkel maar als je er mee rijd en dan nog maar enkel als je net er voor of er na met een originele reed.
Die uitlaat is meer opvallen niet origineel da een andere set P&C’s.. het enige dat je daarvan merkt, is dat het een sterke motor is. Hij zal er niet anders door klinken of uitzien.
Kans gemist dus, veel interessanter dan die 964 nokkenassen
in antwoord op: 964 nokkenassen in een 3.0 scheb je een timing licht?
zie je de ontsteking vervroeger als je hoger in toeren gaat?Dan werkt de vacuum op de dizzy normaal gezien wel
Dan heb je enkel maar de vraag of hij al dan niet op de juiste tijd staat bij lage toeren en naar de juiste tijd vervroegt bij hoge toeren.
Maar dat is dan gewoon een interne calibratie van de distributeur.in antwoord op: onstabiel draaien tot 3000Rpm, CO zeer moeilijk af te stellen