Aangemaakte reacties
-
dat extra knopje is een bypass van het koude start circuit.
Normaal bij koude start moet er op basis van temp sensor een relais voor x aantal seconden, extra injecteren.
dat gebeurd via een 5e injector in je inlaat spruitstuk.Ergens zal er iets mis geweest zijn met dat circuit, sensor, relais of draad kapot
En nu heeft de vorige eigenaar gewoon 12 volt rechtstreeks op het solenoid van die 5e injector gezet.
Zou me niet verwonderen als dat zonder zekering is.Werkt prima, maar als je die vergeet af te zetten verzuip je de motor
ask me how i know :D
in antwoord op: 924 ‘zweet’ achteraan + benzinepomp probleem[quote=”Ollie” post=253655]Niemand al overwogen om een ‘fosse’ of smeerput t e maken?[/quote]
Smeerput heeft echt niet veel nut als je een 911 hebt…
Dat dient enkel maar om te smeren, dus om olie uit te halen, en vroeger om ophangings punten te smeren.olie eruit halen kun je met een 911 gewoon als ie op de grond staat als je echt wil. Motor zit achteraan en is goed bereikbaar.
Smeerput is waardeloos als je je kleppen wil stellen, dan moet je de motor toch minstens een beetje laten zakken uit het chassis.
Kan niet met een smeerput.Een 2 koloms is ideaal, maar je fundering moet het kunnen, en het ding staat er ook als je hem niet nodig hebt.
De oprijbokken die ik heb, zijn dan perfect voor een 911.. je hebt de kont in 5 minuten in de lucht.
Krik onder je motor
vijzen los en je kan hem zo zakken, klepdeksels eraf
kleppen stellen
terug om hoog
Als je echt wil en je weet wat je doet kun je zo kleppen stellen op een half uur tijdin antwoord op: Werken aan Porsche- Schaarlift?in antwoord op: 964 nokkenassen in een 3.0 scbtw, als je je cyllinder hebt vervangen, dat was dan het moment om meer power te maken.
Je 70.4 mm krukas vervangen is lastig (en ook niet aangewezen)
Maar ipv 70.4 x95 kon je een 70.4 x98 gestoken hebben. 3.186 Liter motor maken.
En eventueel zuigers met iets meer compressie.Alle andere power upgrades zijn lastiger dan motor inhoud omhoog krikken.
En als je de cyllinders toch al aan het vervangen was, is er weinig meerkost, het is net dan dat je zoiets moet doende discussie over nokkenassen is gewoon bijkomstig daaraan..
in antwoord op: 964 nokkenassen in een 3.0 sc[quote=”Bas” post=253305]HallO Wim,
Thanks.
– kan je op een of andere manier de vacuumlekken detecteren? (ik zag een filmpje van een amerikaan die sigarenrook in een kanaal blies, maar niet van een P.)
– zijn alle delen te bereiken zonder de motor uit te bouwen?
– mijn garagist dacht dat misschien de distributeur (deel onder de oranje kap met vacuumaansluiting) kapot zou zijn, maar hij had dit niet liggen. Kan je dit eenvoudig testen ?Groeten
Bas[/quote]op een moment dat je motor warm is, en goed stationair loopt
met water op de diverse aansluitingen spuiten.Als hij ergens zuigt waar hij niet moet, zou het hoorbaar moeten zijn in je toeren tal.
motor zal beetje anders lopen ivm aangezogen water. iets tragerJe kan eventueel eens bevestigen door dan remmen reiniger op dezelfde plek te spuiten.
Daarmee zal hij dan iets rapper lopenBijna alles is bereikbaar, mits je geen kolenschoppen en bijhorende grote armen hebt
lucht gekoelde 911 motoren zijn geweldig goed toegankelijkdizzy is eenvoudig te testen, als je een andere dizzi hebt.
Check ook eens of je wel goed vaccuum hebt op de dizzi aansluiting.. Als die geen vacuum levert aan de dizzi zal je ontsteking niet juist vervroegenin antwoord op: onstabiel draaien tot 3000Rpm, CO zeer moeilijk af te stellenSSI moet gewone banaan demper 2:1 klinkt toch al redelijk goed hoor. zou daar mee beginnen.
Al die fancy uitlaten op oude 911’s, tis vooral veel luider en de originele uitlaten waren al niet echt stil vergeleken met de huidige generaties.in antwoord op: 964 nokkenassen in een 3.0 scjamaja
time is ook money hoor!in antwoord op: oliepeilstok zegt 1/3de vol, oliemeter zegt 2/3de voldan zet je daar toch bij welke opties er op zitten?
en foto’s interieur?asking for a friend
in antwoord op: Cayenne E-Hybrid 2015vergeet de verzendkosten niet
in antwoord op: oliepeilstok zegt 1/3de vol, oliemeter zegt 2/3de volmisschien heeft iemand gewoon een verkeerde sender in de olie tank gestoken..
of olie tank met sender en al vervangen.of is de olie meter op je dash ooit eens vervangen voor andere versie.
in antwoord op: oliepeilstok zegt 1/3de vol, oliemeter zegt 2/3de volAls je andere nokkenassen steekt , moet je ook de bijhorende tuimelaars hebben.
En ze moeten genummerd zijn zodat ze op dezelfde nok zitten als ze van gedemonteerd waren.t geen ik hoor is dat het toch allemaal een beetje veel gedoe is voor een subjectieve gevoel van meer koppel.
Er zijn er die zeggen dat ze bovenin wel iets meer hebben , maar midrange dan weer minder.De meesten die 964 cams staken deden ook andere mods, en er lijkt hel weinig harde data te bestaan die veel power aan slechts de 964 cams toewijst.
Voor de rest kun je niet veel meer doen aan die motor, zonder het blok te splitten en met krukas of p&c’s te prutsen blijft dat allemaal redelijk gelijk.. koppen reviseren, flowen, helpt een beetje.. inlaat, tja, als je nog originele CIS hebt kun je er carbs op steken.
maar das ook niet echt goed met CIS zuigers..
Dan kun je beter EFI megasquirt op monteren.Maar dat zijn allemaal geen easy quick upgrades meer. Zo werkt het niet.
de uitlaat zal wel iets helpen.. 2 in 1 of 2 in 2, zal voornamelijk ander geluid zijn, een 5 pk meer of minder afhankelijk van het merk en type
in antwoord op: 964 nokkenassen in een 3.0 scoh ik twijfel er niet aan voor een oudere 911, dat het doenbaar is. maar voor de mijne, de punten liggen verder uit mekaar op een Cayman.
En is ook al een stuk zwaarder dan die van jouw, motor zit in het midden.de oprijbokken zijn dan toch iets handiger(+ de oneffen vloer problematiek)
En ik denk dat ze ook wel iets handiger zijn voor een 911 engine drop (kheb er vroeger genoeg gedaan dus kweet hoe die verlopen)in antwoord op: Garage uitruistingHet enigste dat gratis is is ‘t WC papier bij Porsche,
is ook ver het enigste waar geen logo op staat, kwestie dat je je gat er niet mee zou afvegen :Pin antwoord op: vervangwagenzelfde fabrikant denk ik. Heb die CR05 overwogen.
Maar vond het concept van een 2 ton pot krik met daarop een platform niet zo overtuigend qua stabiliteit.
En wist ook niet zeker of ik er wel op zou geraken, vrije ruimte en zo..De CL03 vond ik dan weer niet handig omdat hij niet op de jackpoints van een Cayman past..je heft de auto eigenlijk op de vloerplaat, wat ik niet zo goed vind.
Bovendien ligt de beton in mijn garage niet vlak genoeg voor iets dat over de grond via de schroef om hoogt heft.nog wat extra intel over die oprijbokken die ik heb
Aan de voorkant heb ik net niet genoeg clearance om onder de spoiler te komen.. hij komt er net tegen.Uiteraard is dat niet onoverkomelijk, paar planken houd en dat komt wel goed.
En er is niet veel te doen vooraan de auto, paar radiators en that’s it..Dus vaak moet ik daar niet zijn.Maar rekening mee houden als je bv een nog lager spoiler hebt dan ik (standaard 987)
Die van mij zijn zeker die van CJ’s, er wordt vermelding gemaakt dat ze nu blauw powdercoated zijn
wel, onderaan waar ze op de grond schuurden, is de zwarte verf eraf en zit er blauw onder.in antwoord op: Garage uitruistingBeetje rare combinatie, cars & coctails
of zijn het Shirley Temples and Appletinis? ;)
in antwoord op: Cars & Cocktails Afterwork 7/7/2017