Aangemaakte reacties
-
svandamme
er is zelfs een thread op OT met mijn naam Stijn! en 130000 posts in of zoniet al van mij, tis beetje een vuilbak die thread, zit er zelf niet meer in.
in antwoord op: Onnodig quotenAls er 3 seconden per ronde verlies is
Hoe kunnen ze dan na 32 ronden maar 25 en 35 seconden achter lopen?Kijk jij wel naar de zelfde race?
Toyota Porsche Toyota Porsche Toyota
En na 25 minuten waren ze nog niet noemens waardig zoek gereden door de eerste , kwamen ze verkeer tegen.Nog 23 en oneffen uur te gaan
:driver:[quote=”Mushroom” post=252842][quote=”vandamme” post=252841]Jullie gaan door alle threads om onnodige quotes te wissen? que?
Ik snap persoonlijk niet hoe jullie als mods je daarmee willen bezighouden.Zolang er geen verwijten of ruzies gaande zijn zou ik dat gewoon laten voor wat het is.
Ben op nog geen ander forum geweest waar mods zoiets doen.my 2cts[/quote]
Wie doet er mee?
We herhalen het lesje vanop pagina 3 nog eens van waarom onnodige quotes zorgen voor een onleesbaar forum…[/quote]Pelicanparts is niet onleesbaar ze quoten er als zotten en heeft VEEL meer traffiek dan Porscheforum.be en .nl gecombineerd.
Het gaat nergens over als je ‘t mij vraagt. Maar goed, ik quote zowiezo niet als het er net onder is.
Ik zou er gewoon mijn tijd en frustratie niet in willen steken als mod.. Laat de leden in een thread zichzelf maar regelen op zoeen prullen.
Doen ze het niet, dan leven ze er zelf mee. klaar[quote=”kikie” post=252844]Sinds 4 juli 2004 zit ik op een Amerikaans (eigenlijk internationaal) forum waarop volop geciteerd wordt en nog nooit is daar moeilijk over gedaan. Trouwens op dat forum is quoten totaal geen probleem en maakt een “thread” absoluut niet onleesbaar, integendeel. Er wordt volop gequoted en zelfs de moderators, adminitrators en de forumeigenaar citeren daar volop. :hail: [/quote]
Yep, ik zit er sinds September 2003..Nobody cares of je daar zit te quoten of niet. En de mods nog het minst van al.
in antwoord op: Onnodig quotenJullie gaan door alle threads om onnodige quotes te wissen? que?
Ik snap persoonlijk niet hoe jullie als mods je daarmee willen bezighouden.Zolang er geen verwijten of ruzies gaande zijn zou ik dat gewoon laten voor wat het is.
Ben op nog geen ander forum geweest waar mods zoiets doen.my 2cts
in antwoord op: Onnodig quotenPMS is iets voor vrouwen, het zal wel PSM zijn denk ik?
Vermoedelijk een snelheids sensor op 1 van de wielen die niet meer werkt of die slecht signaal geeft.
Codes uitlezen zal meer duidelijkheid geven over welke sensor het gaat.Er zit dus in elke wiel hub een sensor die snelheid doorgeeft aan het ABS en PSM systeem.
Zo weet de computer of er 1 wiel slipt in acceleratie of in het remmen, om dan respectievelijk de tractie controle of ABS te activeren voor dat wiel.Als er dus 1 of meerdere sensoren niet werkt, kan de computer geen PSM of ABS meer doen.
in antwoord op: PSM en ABSToyota moet nog altijd bewijzen dat ze de 24 uur kunnen trekken.
Voor Le Mans is 3 seconden trager niet noodzakelijk onoverkomelijk.
Je moet al 60 toertjes rijden om een volle ronde te winnen en aan die snelheden gaan ze tov de mindere klasses heel snel in de backmarkers komen te zitten.. En dan verliezen ze dat voordeel gewoon in ‘t verkeer.
Hun V6 heeft meer onderdelen en gevoeliger voor trillingen dan de V4 die redelijk natuurlijk gebalanceerd is.. En heeft ze vorig jaar ook parten gespeeld.
Voor elke zuiger die TDC aankomt is er eentje die op BDC aankomt , die neutraliseren mekaar per bank. Op de V6 heb je dat niet.
Le Mans is een uithoudingsslag geen sprint…In 2014 won Toyota ook SIlverstone en Spa.. En hadden ze ook de Pole op Le Mans.
Het verschil was weliswaar minder groot in Qualifying.. maar uitendelijk moet je nog altijd na 24 de eerste zijn en niet aan de start.Denk er serieus over om naar Stuttgart te rijden , Porsche Museum by night, zal daar wel iets te zien zijn denk ik , gadgets te scoren , ik kan me niet inbeelden dat de Porsche werknemers daar niet gaan staan supporteren.
Als iemand goest heeft om mee te bollen, de firmawagen en naft is toch voor niks.. en de entree in t museum ookResonantie krijg je grotendeels door de lengte van de uitlaat, zodat de uitlaat pulsen op een bepaald toerental mekaar versterken.
Er zal altijd we een beetje resonantie zijn, het is eigen aan dat iets langere uitlaat traject van de Cayman, vergeleken met een 911 zit de motor verder van het uiteinde. Dus heb je meer afstand waarin de pulsen mekaar kunnen tegenkomen.
Hoe hoger de snelheid van de uitlaat gassen hoe meer kans omdat de druk en t lawaai van de hogere toeren de boel overstemmen.
Zelfs mijn Carnewal aangepaste standaard uitlaat heeft een hint van drone bij 2000 en on effen toeren. bij 70% gas of meer.
En als je al zoveel gas geeft, zit je rap in een ander toerental, probleem opgelost.Maar het is verwaarloosbaar vergeleken met de decat die er eerst op lag.
Die begon heel luid te resoneren al bij 20-30% gas, en dat is heel weinig, kom je dus in ‘t stad niet mee weg zonder dronen.
En dan blijf je ook langer in die zone hangenAls je het echt wil oplossen moet je het traject korter of langer maken.
Korter is lastig omdat je uitlaat achteraan moet aankomen. en je nog altijd voorbij de achteras en ophanging moet geraken want daar is er plek voor cat en geluids demper.langer zou wel kunnen, maar performantie impact hebben. En dat wil niemand
in antwoord op: Cayman 981 2.7 PSE uitlaatDat was nie echt een topic dat me aan Le Mans deed denken , had het dus niet gezien in de recente of actieve topics. Nu ja, echt zwaar actief is het daar ook nie, afgezien van je comment van morgen was de laatsten van 8 dagen geleden :)
probleem zit tussen stuur en stoel
Oplossing : meer gaas geven.in antwoord op: Cayman 981 2.7 PSE uitlaatik miste , zeker op zaterdag rand animatie
Afgezien van wat statische auto’s, en een hoop GT3rs op track, had ik verwacht dat er bv wat exotisch/historische auto’s te zien en te horen zouden zijn.Ik geloof dat ik een 935K5 gezien heb, een witte, maar kheb hem niet zien/horen rijden. Er was een 918 spyder die reed, maar beetje meh.
Carrera GT hebben ze niet mee rond gereden.
Geen 906 of 917 , niets van dat soort caliber te zien of horen.in antwoord op: Porsche Francorchamps Days 2017very nice, ik denk volgend jaar de discovery sessies te doen.
in antwoord op: Porsche Francorchamps Days 2017de dure zijn dikker van rand en 370 mm diameter…
in antwoord op: Zeldzaam Momo Le Mans stuurIk ben al terug thuis in Ieper,
was wel geweldig tof, die Family Hour affaire was plezant, mocht wel wat rapper voor mij.
maar met wat ruimte te laten toch eens op snelheid door Eau Rouge en naar boven door Blanchimont kunnen vlammen.Smaakt absoluut naar meer, volgend jaar die discovery sessies eens plannen.
Naar rand animatie/activiteiten, had wel wat meer verwacht, vermoedeleijk dat er meer te doen is op de zondag..
Die ganse decibels discussie, het lawaai dak daar gehoord had.. die GT3RS’en en al leken mij toch niet erg restricted en kheb er niet echt een statische meting gezien..Much ado about nothing blijkbaar.. khad gerust op die APH potten kunnen rijden.
in antwoord op: Porsche Francorchamps Days 2017