Aangemaakte reacties
-
Je gaat er blijkbaar van uit dat iedereen weet over welke auto het gaat..
Dat is niet het geval.Er kunnen verschillen zijn van jaar to jaar, of zelfs tussen types.
dus gewoon altijd vermelden.964
model?
jaar?de kilometriek moet signaal sturen naar spoiler & CC.
voor zover ik weet heb je een oscilloscoop nodig om dat te confirmeren..Het is niet omdat de kilometriek snelheid kan tonen, dat hij het ook doorstuurt.
[quote=”Luke” post=252175]geen treintjes? :mrgreen:[/quote]
Trein = vertraging.
No can do. :D
de Carnewal ligt eronder, handen wassen, ijsje eten en dan eens testritje.
in antwoord op: Porsche Francorchamps Days 2017Er staat duidelijk limiet van 107db op de papieren voor family hour en voor de andere reeksen.
Ik wil geen risico lopen dat ik 300 km rijd en dan er nie op mag.Nu ja, die NPH potten die er nu opzitten zijn goed van sound buiten, maar binnen teveel drone.
was gelijkhoe van plan te carnewallen.. want ook geen zin om elk jaar de swap te moeten doen voor keuring.of bij elke combi van de flieken risico te lopen aan te kant te moeten
in antwoord op: Porsche Francorchamps Days 2017[quote=”vandamme” post=252100]weet er iemand op welke manier ze die Decibel meting doen?
Hoe ver van je uitlaat meten ze???[/quote]Never mind,
op anderhalve meter, op hoek van 45 graden.. 6000 toeren.
116db :shock:Kga snel die originele rap bij Carnewal laten GT’en en die er terug onder gooien
in antwoord op: Porsche Francorchamps Days 2017weet er iemand op welke manier ze die Decibel meting doen?
Hoe ver van je uitlaat meten ze???in antwoord op: Porsche Francorchamps Days 2017Ik kom de zaterdag af voor Family Hour, maar ik blijf niet overnachten.
ZilverGrijze Cayman 1RXF124in antwoord op: Porsche Francorchamps Days 2017veel geld voor wat het maar is.
in antwoord op: Classic Retrofit fuse panel upgrade 911tussen achterkant remblokken & remklauw zuigers
in antwoord op: brembo remblokken , goed of nietIk had jou overigens niet specifiek in gedachten met mijn post, het ging over de algemene trend.. Ook bij threads van waar bv Cabrio wim antwoord had gegeven en ik zelf niet eens op stond.
in antwoord op: Het zou niet misstaanNormaal gezien, als ik op een forum antwoord krijg, en ik er niet meteen verder mee kan, laat ik dat weten.
“Bedankt voor de suggesties, ik ga even moeten kijken wat ik ga doen, zal niet voor meteen zijn, ik laat nog weten wat de uitkomst is”
Dan weet de rest tenminste ook wat de status is.
En uiteraard kom ik later nog terug met die feedback, ook als het pas een maand of 2 later isin antwoord op: Het zou niet misstaanWat bedoel je met een windscherm?? een voorruit?
in antwoord op: Windschermdat zal ook wel werken, 10 keer 100 naar 20 is gewoon rapper uitgelegd en kun je doen zonder je rijbewijs te verliezen :P
in antwoord op: brembo remblokken , goed of nietproficiat, waar zijn de foto’s?
Met een nieuwe auto voor je , weersta de drang om al meteen grote dingen aan te doen zoals motor revisie
Kijk gewoon dat hij veilig rijd, onderhouden is en er niets is dat grotere schade kan veroorzaken.En eerst een beetje rond zodat beter kan inschatten wat er wel of niet belangrijk is.
Als hij langere tijd stil gestaan heeft, eens groot onderhoud geven als dat nog niet is gebeurd
– Filters
– Juiste olie (bij oudere niet gereviseerde olie niet te dun, geen gewone synthetische, Classic 20w50 van Porsche bv)
– niet te veel olie (meten bij warme, stationair draaiende motor)
– Kleppen (laten afstellen)
– Verse bougies, distributiekapje
– Ontstekings timing nazien.
– Eventueel versnellingsbak olie als hij wat ruw schakelt, bv Swepco is goed voor de synchro’s.Je kan veel zelf doen aan deze auto’s, alles hangt achteraan, dus je hebt geen brug nodig om veel te doen.
Als je daar zin in hebt tenminste.in antwoord op: lang zoeken en eindelijk gevonden!kan ook komen door niet goed roderen van de nieuwe blokken.
Ga eens op een goed stuk weg waar niemand in de weg loopt, of rijdt.
10 keer stevig remmenHet is niet de bedoeling om je remmen kokend heet te maken,
geen nood stops,
niet te kort na elkaar,gewoon stevig remmen van 100 naar 20 of zo en rustig optrekken om te herhalen.
Zitten er overigens shims achteraan de pads? (tussen zuigers en blokken)
in antwoord op: brembo remblokken , goed of nietik ken wel eea van MFI pomp op motor afstellen, heb het ook met mijn 73S aan de hand gehad.
Het vergt niet al te veel tools (synchrometer, timing licht), maar wel een systematische aanpak. (De Check Measure Adjust van hierboven)
waar zit jij ergens? Ik zit in Ieper. Ik wil wel eens komen kijken.
Koller moet je richting 2500 euro revisie rekenen, gemiddeld.
Kan beter , kan erger, hangt af van je pompAls je pomp voor revisie werkte , zou hij na revisie ook moeten werken.
Voorzover hij geen 6 maand droog in een rek heeft gestaan, want dan is het mogelijk dat benzine de boel heeft opgegumd binnenin.Maar laten we voorlopig er vanuit gaan dat de pomp goed is.
2000 toeren stationair bij warm, dat is meestal een probleem van de correlatie van je gaskleppen en je pomp.. (afstelling stangetjes) Dat zal koller niet oplossen met een pomprevisie.
Hoe ver van Ieper zit je? (ik heb net 3 weken congé, wel jammer dat ik net mijn synchrometer aan iemand cadeau heb gedaan)
in antwoord op: Motorproblemen